Detail
Článek
Článek ve sborníku
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

PR jako strategická součást sociálních služeb
[PR as a strategical part of social services]

Dalibor Kraut

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc11025317

Poskytovatelé sociálních služeb jsou nezbytnou součástí fungování soudobé lidské společnosti ekonomicky vyspělých zemí. Je ovšem příznačné, že člověk začíná vnímat jejich existenci až v situaci, kdy sám nebo pro svého blízkého potřebuje sociální službu využít k řešení nepříznivé životní situace. Představy široké veřejnosti o sociálních službách před tímto prvním kontaktem mohou být mnohdy neúplné či zkreslené. Lze také vyslovit související hypotézu, že společenská prestiž a ohodnocení pracovníků v sociálním sektoru není vysoká. Vytváření povědomí o aktivitách a budování dobrého jména poskytovatele sociálních služeb (neziskové, příspěvkové či jiné organizace) směrem k široké veřejnosti i k vlastním pracovníkům je úkolem strategických činností Public relations (PR - vztahy s veřejností). Využití různých nástrojů PR, dlouhodobá a systematická práce v oblasti komunikace, ukotvení PR aktivit v managementu organizace a jejich návaznost na poslání a strategické cíle přináší pro daného poskytovatele širší provázanost v rámci obce, města, regionu, kde své služby nabízí. Dobrá informovanost a povědomí o činnosti poskytovatele u vlastních pracovníků, spolupracujících veřejných institucí, firem, médií, dárců, dobrovolníků, širší veřejnosti, ale také vlastních uživatelů sociální služby i jejich rodinných příslušníků je platformou pro úspěšné jednání a komunikaci na všech zmiňovaných úrovních, je jednou z podmínek pro maximální využití kapacity poskytované sociální služby včetně její dlouhodobé provozní udržitelnosti a je také základem pro efektivní fundraising. V tomto smyslu je nutné vnímat PR jako strategickou a neodmyslitelnou součást kvality poskytované služby v návaznosti na zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách a jeho prováděcí vyhlášku č. 505/2006 Sb.

Social services providers are essential for today´s society functioning in economically developed countries. It is rather characteristic that one starts to be aware of them only when himself or a friend needs to use social service to solve his unfavourable life situation. Prior to this first contact general public perception of social services might be slightly distorted. We can also state that social reputation and renumeration in social segment is not very high. Strategical acitivies of Public Relationship (PR) department aim at creating awareness and goodwill of social services providers (non-profit, allowance or other organizations) towards the general public and their own staff as well. Using various PR tools, long-term and systematical work in communication, anchoring PR acitivites in organization´s management and their link-up with company goals and strategical targets cause broader cohesion of the providers and the community, town and region where they deliver their services. Good awareness and foreknowledge about provider´s services and activities by their own employees, cooperating public institutions, businesses, media, donors, volunteers, broader public, but also social services users themselves and their family members - this is the basis for successful negotiation and communication on each level mentioned above, it is one of the conditions for maximal usage of social service capacity including its long-term functional sustainability and it is also the grounds for effective fundraising. In such terms it is necessary to percieve PR as a strategical and essential part of quality of provided services with linkup to Act nr. 108/2006 – Social Services Code and its executive ordinance nr. 505/2006.

PR as a strategical part of social services

Mezinárodní konference, Ostrava, 23.9.2009. Kromě tohoto CD byla vydána samostatná abstrakta (DT 9777).

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc11025317
003      
CZ-PrNML
005      
20111210220050.0
008      
110814s2009 xr e cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Kraut, Dalibor. $7 _AN062094
245    10
$a PR jako strategická součást sociálních služeb / $c Dalibor Kraut
246    11
$a PR as a strategical part of social services
314    __
$a vedoucí útvaru pro vztahy s veřejností, Charita Ostrava
500    __
$a Mezinárodní konference, Ostrava, 23.9.2009. Kromě tohoto CD byla vydána samostatná abstrakta (DT 9777).
520    3_
$a Poskytovatelé sociálních služeb jsou nezbytnou součástí fungování soudobé lidské společnosti ekonomicky vyspělých zemí. Je ovšem příznačné, že člověk začíná vnímat jejich existenci až v situaci, kdy sám nebo pro svého blízkého potřebuje sociální službu využít k řešení nepříznivé životní situace. Představy široké veřejnosti o sociálních službách před tímto prvním kontaktem mohou být mnohdy neúplné či zkreslené. Lze také vyslovit související hypotézu, že společenská prestiž a ohodnocení pracovníků v sociálním sektoru není vysoká. Vytváření povědomí o aktivitách a budování dobrého jména poskytovatele sociálních služeb (neziskové, příspěvkové či jiné organizace) směrem k široké veřejnosti i k vlastním pracovníkům je úkolem strategických činností Public relations (PR - vztahy s veřejností). Využití různých nástrojů PR, dlouhodobá a systematická práce v oblasti komunikace, ukotvení PR aktivit v managementu organizace a jejich návaznost na poslání a strategické cíle přináší pro daného poskytovatele širší provázanost v rámci obce, města, regionu, kde své služby nabízí. Dobrá informovanost a povědomí o činnosti poskytovatele u vlastních pracovníků, spolupracujících veřejných institucí, firem, médií, dárců, dobrovolníků, širší veřejnosti, ale také vlastních uživatelů sociální služby i jejich rodinných příslušníků je platformou pro úspěšné jednání a komunikaci na všech zmiňovaných úrovních, je jednou z podmínek pro maximální využití kapacity poskytované sociální služby včetně její dlouhodobé provozní udržitelnosti a je také základem pro efektivní fundraising. V tomto smyslu je nutné vnímat PR jako strategickou a neodmyslitelnou součást kvality poskytované služby v návaznosti na zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách a jeho prováděcí vyhlášku č. 505/2006 Sb.
520    9_
$a Social services providers are essential for today´s society functioning in economically developed countries. It is rather characteristic that one starts to be aware of them only when himself or a friend needs to use social service to solve his unfavourable life situation. Prior to this first contact general public perception of social services might be slightly distorted. We can also state that social reputation and renumeration in social segment is not very high. Strategical acitivies of Public Relationship (PR) department aim at creating awareness and goodwill of social services providers (non-profit, allowance or other organizations) towards the general public and their own staff as well. Using various PR tools, long-term and systematical work in communication, anchoring PR acitivites in organization´s management and their link-up with company goals and strategical targets cause broader cohesion of the providers and the community, town and region where they deliver their services. Good awareness and foreknowledge about provider´s services and activities by their own employees, cooperating public institutions, businesses, media, donors, volunteers, broader public, but also social services users themselves and their family members - this is the basis for successful negotiation and communication on each level mentioned above, it is one of the conditions for maximal usage of social service capacity including its long-term functional sustainability and it is also the grounds for effective fundraising. In such terms it is necessary to percieve PR as a strategical and essential part of quality of provided services with linkup to Act nr. 108/2006 – Social Services Code and its executive ordinance nr. 505/2006.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a sociální práce $x metody $x normy $7 D012947
650    _2
$a sociální péče $7 D012946
650    _2
$a komunikace $7 D003142
650    _2
$a šíření informací $x metody $7 D033181
650    _2
$a dobročinné instituce $x organizace a řízení $x využití $7 D002608
650    _2
$a inzerce jako téma $x využití $7 D000329
650    _2
$a komunikační média $x využití $7 D003146
773    0_
$w MED00174899 $t Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $g (2009), s. C10-C14
910    __
$a ABA008 $b CD 1288 $y 7
990    __
$a 20110810124310 $b ABA008
991    __
$a 20110919115430 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 869995 $s 735281
BAS    __
$a 5 $a 4
BMC    __
$a 2009 $d C10-C14 $m Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $x MED00174899
LZP    __
$a 2011-40/vtjb

Najít záznam