-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
PR jako strategická součást sociálních služeb
[PR as a strategical part of social services]
Dalibor Kraut
Jazyk čeština Země Česko
- MeSH
- dobročinné instituce organizace a řízení využití MeSH
- inzerce jako téma využití MeSH
- komunikace MeSH
- komunikační média využití MeSH
- lidé MeSH
- šíření informací metody MeSH
- sociální péče MeSH
- sociální práce metody normy MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Poskytovatelé sociálních služeb jsou nezbytnou součástí fungování soudobé lidské společnosti ekonomicky vyspělých zemí. Je ovšem příznačné, že člověk začíná vnímat jejich existenci až v situaci, kdy sám nebo pro svého blízkého potřebuje sociální službu využít k řešení nepříznivé životní situace. Představy široké veřejnosti o sociálních službách před tímto prvním kontaktem mohou být mnohdy neúplné či zkreslené. Lze také vyslovit související hypotézu, že společenská prestiž a ohodnocení pracovníků v sociálním sektoru není vysoká. Vytváření povědomí o aktivitách a budování dobrého jména poskytovatele sociálních služeb (neziskové, příspěvkové či jiné organizace) směrem k široké veřejnosti i k vlastním pracovníkům je úkolem strategických činností Public relations (PR - vztahy s veřejností). Využití různých nástrojů PR, dlouhodobá a systematická práce v oblasti komunikace, ukotvení PR aktivit v managementu organizace a jejich návaznost na poslání a strategické cíle přináší pro daného poskytovatele širší provázanost v rámci obce, města, regionu, kde své služby nabízí. Dobrá informovanost a povědomí o činnosti poskytovatele u vlastních pracovníků, spolupracujících veřejných institucí, firem, médií, dárců, dobrovolníků, širší veřejnosti, ale také vlastních uživatelů sociální služby i jejich rodinných příslušníků je platformou pro úspěšné jednání a komunikaci na všech zmiňovaných úrovních, je jednou z podmínek pro maximální využití kapacity poskytované sociální služby včetně její dlouhodobé provozní udržitelnosti a je také základem pro efektivní fundraising. V tomto smyslu je nutné vnímat PR jako strategickou a neodmyslitelnou součást kvality poskytované služby v návaznosti na zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách a jeho prováděcí vyhlášku č. 505/2006 Sb.
Social services providers are essential for today´s society functioning in economically developed countries. It is rather characteristic that one starts to be aware of them only when himself or a friend needs to use social service to solve his unfavourable life situation. Prior to this first contact general public perception of social services might be slightly distorted. We can also state that social reputation and renumeration in social segment is not very high. Strategical acitivies of Public Relationship (PR) department aim at creating awareness and goodwill of social services providers (non-profit, allowance or other organizations) towards the general public and their own staff as well. Using various PR tools, long-term and systematical work in communication, anchoring PR acitivites in organization´s management and their link-up with company goals and strategical targets cause broader cohesion of the providers and the community, town and region where they deliver their services. Good awareness and foreknowledge about provider´s services and activities by their own employees, cooperating public institutions, businesses, media, donors, volunteers, broader public, but also social services users themselves and their family members - this is the basis for successful negotiation and communication on each level mentioned above, it is one of the conditions for maximal usage of social service capacity including its long-term functional sustainability and it is also the grounds for effective fundraising. In such terms it is necessary to percieve PR as a strategical and essential part of quality of provided services with linkup to Act nr. 108/2006 – Social Services Code and its executive ordinance nr. 505/2006.
PR as a strategical part of social services
Mezinárodní konference, Ostrava, 23.9.2009. Kromě tohoto CD byla vydána samostatná abstrakta (DT 9777).
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc11025317
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20111210220050.0
- 008
- 110814s2009 xr e cze||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Kraut, Dalibor. $7 _AN062094
- 245 10
- $a PR jako strategická součást sociálních služeb / $c Dalibor Kraut
- 246 11
- $a PR as a strategical part of social services
- 314 __
- $a vedoucí útvaru pro vztahy s veřejností, Charita Ostrava
- 500 __
- $a Mezinárodní konference, Ostrava, 23.9.2009. Kromě tohoto CD byla vydána samostatná abstrakta (DT 9777).
- 520 3_
- $a Poskytovatelé sociálních služeb jsou nezbytnou součástí fungování soudobé lidské společnosti ekonomicky vyspělých zemí. Je ovšem příznačné, že člověk začíná vnímat jejich existenci až v situaci, kdy sám nebo pro svého blízkého potřebuje sociální službu využít k řešení nepříznivé životní situace. Představy široké veřejnosti o sociálních službách před tímto prvním kontaktem mohou být mnohdy neúplné či zkreslené. Lze také vyslovit související hypotézu, že společenská prestiž a ohodnocení pracovníků v sociálním sektoru není vysoká. Vytváření povědomí o aktivitách a budování dobrého jména poskytovatele sociálních služeb (neziskové, příspěvkové či jiné organizace) směrem k široké veřejnosti i k vlastním pracovníkům je úkolem strategických činností Public relations (PR - vztahy s veřejností). Využití různých nástrojů PR, dlouhodobá a systematická práce v oblasti komunikace, ukotvení PR aktivit v managementu organizace a jejich návaznost na poslání a strategické cíle přináší pro daného poskytovatele širší provázanost v rámci obce, města, regionu, kde své služby nabízí. Dobrá informovanost a povědomí o činnosti poskytovatele u vlastních pracovníků, spolupracujících veřejných institucí, firem, médií, dárců, dobrovolníků, širší veřejnosti, ale také vlastních uživatelů sociální služby i jejich rodinných příslušníků je platformou pro úspěšné jednání a komunikaci na všech zmiňovaných úrovních, je jednou z podmínek pro maximální využití kapacity poskytované sociální služby včetně její dlouhodobé provozní udržitelnosti a je také základem pro efektivní fundraising. V tomto smyslu je nutné vnímat PR jako strategickou a neodmyslitelnou součást kvality poskytované služby v návaznosti na zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách a jeho prováděcí vyhlášku č. 505/2006 Sb.
- 520 9_
- $a Social services providers are essential for today´s society functioning in economically developed countries. It is rather characteristic that one starts to be aware of them only when himself or a friend needs to use social service to solve his unfavourable life situation. Prior to this first contact general public perception of social services might be slightly distorted. We can also state that social reputation and renumeration in social segment is not very high. Strategical acitivies of Public Relationship (PR) department aim at creating awareness and goodwill of social services providers (non-profit, allowance or other organizations) towards the general public and their own staff as well. Using various PR tools, long-term and systematical work in communication, anchoring PR acitivites in organization´s management and their link-up with company goals and strategical targets cause broader cohesion of the providers and the community, town and region where they deliver their services. Good awareness and foreknowledge about provider´s services and activities by their own employees, cooperating public institutions, businesses, media, donors, volunteers, broader public, but also social services users themselves and their family members - this is the basis for successful negotiation and communication on each level mentioned above, it is one of the conditions for maximal usage of social service capacity including its long-term functional sustainability and it is also the grounds for effective fundraising. In such terms it is necessary to percieve PR as a strategical and essential part of quality of provided services with linkup to Act nr. 108/2006 – Social Services Code and its executive ordinance nr. 505/2006.
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a sociální práce $x metody $x normy $7 D012947
- 650 _2
- $a sociální péče $7 D012946
- 650 _2
- $a komunikace $7 D003142
- 650 _2
- $a šíření informací $x metody $7 D033181
- 650 _2
- $a dobročinné instituce $x organizace a řízení $x využití $7 D002608
- 650 _2
- $a inzerce jako téma $x využití $7 D000329
- 650 _2
- $a komunikační média $x využití $7 D003146
- 773 0_
- $w MED00174899 $t Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $g (2009), s. C10-C14
- 910 __
- $a ABA008 $b CD 1288 $y 7
- 990 __
- $a 20110810124310 $b ABA008
- 991 __
- $a 20110919115430 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 869995 $s 735281
- BAS __
- $a 5 $a 4
- BMC __
- $a 2009 $d C10-C14 $m Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $x MED00174899
- LZP __
- $a 2011-40/vtjb