-
Something wrong with this record ?
Motivation of MMORPG players with addictive behaviour in relation to internet use [Motivace u závislotního chování na internetu MMORPG hráčů]
Vondráčková Petra, Šmahel D.
Language English Country Czech Republic
- Keywords
- online hry, online závislost,
- MeSH
- Adult MeSH
- Financing, Organized MeSH
- Internet utilization MeSH
- Humans MeSH
- Adolescent MeSH
- Motivation MeSH
- Behavior, Addictive psychology MeSH
- Online Systems MeSH
- Check Tag
- Adult MeSH
- Humans MeSH
- Adolescent MeSH
- Male MeSH
- Female MeSH
CÍLE: Popsat motivy ke hraní online her (tzv. MMORPG) u hráčů vykazujících prvky závislostního chování, důvody, které vedou tyto hráče k omezení hraní a způsob, jakým omezení hraní probíhalo. DESIGN: Kvalitativní studie. METODA: Obsahová analýza polostrukturovaných rozhovorů zaměřených na téma motivace a vývoj hraní SOUBOR: Šestnáct hráčů online her vykazujících rysy závislostního chování na Internetu (4 ženy a 12 mužů) ve věku 15-33 let. VÝSLEDKY: Motivace uváděné hráči pro jejich online h hraní jsou odreagování, seberealizace, kontakt s lidmi a zahanění nudy. Motivace pro hraní je dynamického charakteru a u jednotlivých hráčů se v průběhu času mění Motivy pro omezení hraní, které účastníci uváděli, byly: uvědomění si pohlcení hrou, zdravotní důvody, impuls z okolí, impuls ze hry. Strategie, které hráči volili k omezení online hraní, lze rozdělit do dvou základních skupin: postupné omezení se substitucí jiné online aplikace s „bezpečnějším profilem' a odinstalování hry ze svého počítače. ZÁVĚR: Výsledky motivace pro hraní potvrzují závěry zahraničních studií na toto téma a tuto kategorii rozšiřují o zcela nový submotiv hraní online her za účelem profesionálního růstu a možnosti se tímto či podobným tématem v budoucnu živit. Tato Studie navíc nově mapuje důvody pro omezení online her a způsob jeho omezení
OBJECTIVES: To describe the motives for playing online games (MMORPG) in players whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet, the reasons which lead the players to reduce their playing, and how such a reduction takes place. DESIGN: Qualitative study. METHOD: Content analysis of semi-structured inter- views focused on the motivation for and the development of online playing. PARTICIPANTS: Sixteen players of online games (4 women and 12 men) aged 15 to 33 years whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet. RESULTS: The motives for online gaming reported by the players included escapism, self-realisation, socialisation, and coping with boredom. The motivation for online playing changed dynamically with time. The motives for the reduction of online playing reported by participants included their realising that they have been absorbed by the game, health problems, impulses from their environment, and impulses from the game. Strategies that the players chose to reduce online gaming were divided into two basic groups: a gradual reduction with replacement by another online application with a “safer profile” and uninstalling the game from the user’s computer. CONCLUSION: The results of motivation for online playing confirm the findings of foreign studies and expand the category with the completely new motive of playing online games for professional growth. This study also maps out new reasons for limiting online gaming and how such reductions occurred.
Klinika adiktologie 1 LF UK a VFN Brno
MU Fakulta sociálních studií Institut výzkumu dětí mládeže a rodiny Brno
Motivace u závislotního chování na internetu MMORPG hráčů
Obsahuje 2 tabulky
Bibliography, etc.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc12019320
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20191009095036.0
- 007
- ta
- 008
- 120625s2012 xr f 000 0eng||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Vondráčková, Petra. $7 xx0199122 $u MU, Fakulta sociálních studií, Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny, Brno; Klinika adiktologie, 1. LF UK a VFN, Brno
- 245 10
- $a Motivation of MMORPG players with addictive behaviour in relation to internet use / $c Vondráčková Petra, Šmahel D.
- 246 31
- $a Motivace u závislotního chování na internetu MMORPG hráčů
- 500 __
- $a Obsahuje 2 tabulky
- 504 __
- $a Literatura $b 38
- 520 3_
- $a CÍLE: Popsat motivy ke hraní online her (tzv. MMORPG) u hráčů vykazujících prvky závislostního chování, důvody, které vedou tyto hráče k omezení hraní a způsob, jakým omezení hraní probíhalo. DESIGN: Kvalitativní studie. METODA: Obsahová analýza polostrukturovaných rozhovorů zaměřených na téma motivace a vývoj hraní SOUBOR: Šestnáct hráčů online her vykazujících rysy závislostního chování na Internetu (4 ženy a 12 mužů) ve věku 15-33 let. VÝSLEDKY: Motivace uváděné hráči pro jejich online h hraní jsou odreagování, seberealizace, kontakt s lidmi a zahanění nudy. Motivace pro hraní je dynamického charakteru a u jednotlivých hráčů se v průběhu času mění Motivy pro omezení hraní, které účastníci uváděli, byly: uvědomění si pohlcení hrou, zdravotní důvody, impuls z okolí, impuls ze hry. Strategie, které hráči volili k omezení online hraní, lze rozdělit do dvou základních skupin: postupné omezení se substitucí jiné online aplikace s „bezpečnějším profilem' a odinstalování hry ze svého počítače. ZÁVĚR: Výsledky motivace pro hraní potvrzují závěry zahraničních studií na toto téma a tuto kategorii rozšiřují o zcela nový submotiv hraní online her za účelem profesionálního růstu a možnosti se tímto či podobným tématem v budoucnu živit. Tato Studie navíc nově mapuje důvody pro omezení online her a způsob jeho omezení
- 520 9_
- $a OBJECTIVES: To describe the motives for playing online games (MMORPG) in players whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet, the reasons which lead the players to reduce their playing, and how such a reduction takes place. DESIGN: Qualitative study. METHOD: Content analysis of semi-structured inter- views focused on the motivation for and the development of online playing. PARTICIPANTS: Sixteen players of online games (4 women and 12 men) aged 15 to 33 years whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet. RESULTS: The motives for online gaming reported by the players included escapism, self-realisation, socialisation, and coping with boredom. The motivation for online playing changed dynamically with time. The motives for the reduction of online playing reported by participants included their realising that they have been absorbed by the game, health problems, impulses from their environment, and impulses from the game. Strategies that the players chose to reduce online gaming were divided into two basic groups: a gradual reduction with replacement by another online application with a “safer profile” and uninstalling the game from the user’s computer. CONCLUSION: The results of motivation for online playing confirm the findings of foreign studies and expand the category with the completely new motive of playing online games for professional growth. This study also maps out new reasons for limiting online gaming and how such reductions occurred.
- 650 _2
- $a návykové chování $x psychologie $7 D016739
- 650 _2
- $a internet $x využití $7 D020407
- 650 _2
- $a motivace $7 D009042
- 650 _2
- $a on-line systémy $7 D009862
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dospělí $7 D000328
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a financování organizované $7 D005381
- 653 00
- $a online hry
- 653 00
- $a online závislost
- 700 1_
- $a Šmahel, David, $d 1974- $7 js20030106007 $u MU, Fakulta sociálních studií, Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny, Brno
- 773 0_
- $t Adiktologie $x 1213-3841 $g Roč. 12, č. 1 (2012), s. 24-34 $w MED00012365
- 856 41
- $u http://199757.w57.wedos.ws/wp-content/uploads/2018/09/vondrackova-cz.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4153 $c 611 $y 2 $z 0
- 990 __
- $a 20120625103236 $b ABA008
- 991 __
- $a 20191009095453 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 913363 $s 776553
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2012 $b 12 $c 1 $d 24-34 $i 1213-3841 $m Adiktologie $n Adiktologie (Tišnov) $x MED00012365
- LZP __
- $b přidání abstraktu $a 2012-29/vtmv