Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Motivation of MMORPG players with addictive behaviour in relation to internet use [Motivace u závislotního chování na internetu MMORPG hráčů]

Vondráčková Petra, Šmahel D.

. 2012 ; 12 (1) : 24-34.

Language English Country Czech Republic

CÍLE: Popsat motivy ke hraní online her (tzv. MMORPG) u hráčů vykazujících prvky závislostního chování, důvody, které vedou tyto hráče k omezení hraní a způsob, jakým omezení hraní probíhalo. DESIGN: Kvalitativní studie. METODA: Obsahová analýza polostrukturovaných rozhovorů zaměřených na téma motivace a vývoj hraní SOUBOR: Šestnáct hráčů online her vykazujících rysy závislostního chování na Internetu (4 ženy a 12 mužů) ve věku 15-33 let. VÝSLEDKY: Motivace uváděné hráči pro jejich online h hraní jsou odreagování, seberealizace, kontakt s lidmi a zahanění nudy. Motivace pro hraní je dynamického charakteru a u jednotlivých hráčů se v průběhu času mění Motivy pro omezení hraní, které účastníci uváděli, byly: uvědomění si pohlcení hrou, zdravotní důvody, impuls z okolí, impuls ze hry. Strategie, které hráči volili k omezení online hraní, lze rozdělit do dvou základních skupin: postupné omezení se substitucí jiné online aplikace s „bezpečnějším profilem' a odinstalování hry ze svého počítače. ZÁVĚR: Výsledky motivace pro hraní potvrzují závěry zahraničních studií na toto téma a tuto kategorii rozšiřují o zcela nový submotiv hraní online her za účelem profesionálního růstu a možnosti se tímto či podobným tématem v budoucnu živit. Tato Studie navíc nově mapuje důvody pro omezení online her a způsob jeho omezení

OBJECTIVES: To describe the motives for playing online games (MMORPG) in players whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet, the reasons which lead the players to reduce their playing, and how such a reduction takes place. DESIGN: Qualitative study. METHOD: Content analysis of semi-structured inter- views focused on the motivation for and the development of online playing. PARTICIPANTS: Sixteen players of online games (4 women and 12 men) aged 15 to 33 years whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet. RESULTS: The motives for online gaming reported by the players included escapism, self-realisation, socialisation, and coping with boredom. The motivation for online playing changed dynamically with time. The motives for the reduction of online playing reported by participants included their realising that they have been absorbed by the game, health problems, impulses from their environment, and impulses from the game. Strategies that the players chose to reduce online gaming were divided into two basic groups: a gradual reduction with replacement by another online application with a “safer profile” and uninstalling the game from the user’s computer. CONCLUSION: The results of motivation for online playing confirm the findings of foreign studies and expand the category with the completely new motive of playing online games for professional growth. This study also maps out new reasons for limiting online gaming and how such reductions occurred.

Motivace u závislotního chování na internetu MMORPG hráčů

Obsahuje 2 tabulky

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc12019320
003      
CZ-PrNML
005      
20191009095036.0
007      
ta
008      
120625s2012 xr f 000 0eng||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Vondráčková, Petra. $7 xx0199122 $u MU, Fakulta sociálních studií, Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny, Brno; Klinika adiktologie, 1. LF UK a VFN, Brno
245    10
$a Motivation of MMORPG players with addictive behaviour in relation to internet use / $c Vondráčková Petra, Šmahel D.
246    31
$a Motivace u závislotního chování na internetu MMORPG hráčů
500    __
$a Obsahuje 2 tabulky
504    __
$a Literatura $b 38
520    3_
$a CÍLE: Popsat motivy ke hraní online her (tzv. MMORPG) u hráčů vykazujících prvky závislostního chování, důvody, které vedou tyto hráče k omezení hraní a způsob, jakým omezení hraní probíhalo. DESIGN: Kvalitativní studie. METODA: Obsahová analýza polostrukturovaných rozhovorů zaměřených na téma motivace a vývoj hraní SOUBOR: Šestnáct hráčů online her vykazujících rysy závislostního chování na Internetu (4 ženy a 12 mužů) ve věku 15-33 let. VÝSLEDKY: Motivace uváděné hráči pro jejich online h hraní jsou odreagování, seberealizace, kontakt s lidmi a zahanění nudy. Motivace pro hraní je dynamického charakteru a u jednotlivých hráčů se v průběhu času mění Motivy pro omezení hraní, které účastníci uváděli, byly: uvědomění si pohlcení hrou, zdravotní důvody, impuls z okolí, impuls ze hry. Strategie, které hráči volili k omezení online hraní, lze rozdělit do dvou základních skupin: postupné omezení se substitucí jiné online aplikace s „bezpečnějším profilem' a odinstalování hry ze svého počítače. ZÁVĚR: Výsledky motivace pro hraní potvrzují závěry zahraničních studií na toto téma a tuto kategorii rozšiřují o zcela nový submotiv hraní online her za účelem profesionálního růstu a možnosti se tímto či podobným tématem v budoucnu živit. Tato Studie navíc nově mapuje důvody pro omezení online her a způsob jeho omezení
520    9_
$a OBJECTIVES: To describe the motives for playing online games (MMORPG) in players whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet, the reasons which lead the players to reduce their playing, and how such a reduction takes place. DESIGN: Qualitative study. METHOD: Content analysis of semi-structured inter- views focused on the motivation for and the development of online playing. PARTICIPANTS: Sixteen players of online games (4 women and 12 men) aged 15 to 33 years whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet. RESULTS: The motives for online gaming reported by the players included escapism, self-realisation, socialisation, and coping with boredom. The motivation for online playing changed dynamically with time. The motives for the reduction of online playing reported by participants included their realising that they have been absorbed by the game, health problems, impulses from their environment, and impulses from the game. Strategies that the players chose to reduce online gaming were divided into two basic groups: a gradual reduction with replacement by another online application with a “safer profile” and uninstalling the game from the user’s computer. CONCLUSION: The results of motivation for online playing confirm the findings of foreign studies and expand the category with the completely new motive of playing online games for professional growth. This study also maps out new reasons for limiting online gaming and how such reductions occurred.
650    _2
$a návykové chování $x psychologie $7 D016739
650    _2
$a internet $x využití $7 D020407
650    _2
$a motivace $7 D009042
650    _2
$a on-line systémy $7 D009862
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a dospělí $7 D000328
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a mužské pohlaví $7 D008297
650    _2
$a ženské pohlaví $7 D005260
650    _2
$a financování organizované $7 D005381
653    00
$a online hry
653    00
$a online závislost
700    1_
$a Šmahel, David, $d 1974- $7 js20030106007 $u MU, Fakulta sociálních studií, Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny, Brno
773    0_
$t Adiktologie $x 1213-3841 $g Roč. 12, č. 1 (2012), s. 24-34 $w MED00012365
856    41
$u http://199757.w57.wedos.ws/wp-content/uploads/2018/09/vondrackova-cz.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4153 $c 611 $y 2 $z 0
990    __
$a 20120625103236 $b ABA008
991    __
$a 20191009095453 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 913363 $s 776553
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2012 $b 12 $c 1 $d 24-34 $i 1213-3841 $m Adiktologie $n Adiktologie (Tišnov) $x MED00012365
LZP    __
$b přidání abstraktu $a 2012-29/vtmv

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...