-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Jak uvažují nad svou identitou mladé Vietnamky 1,5. a 2. generace žijící v České republice?
[How do Vietnamese Czech young women of 1,5. and 2. generation think about their identity?]
Lucie Hubertová
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu práce podpořená grantem
Digitální knihovna NLK
Plný text - Článek
Číslo
Ročník
Zdroj
Zdroj
NLK
Directory of Open Access Journals
od 2007
Open Access Digital Library
od 2007-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2007
- Klíčová slova
- Vietnamci,
- MeSH
- Asijci * psychologie MeSH
- etnicita psychologie MeSH
- kvalitativní výzkum MeSH
- lidé MeSH
- manželství MeSH
- menšiny psychologie MeSH
- mladiství MeSH
- mladý dospělý MeSH
- psychologie adolescentů MeSH
- rodina MeSH
- sebepojetí * MeSH
- sociální chování MeSH
- sociální identifikace * MeSH
- spiritualita MeSH
- výchova a vzdělávání MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- mladý dospělý MeSH
- ženské pohlaví MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
- Geografické názvy
- Česká republika MeSH
Identita může zahrnovat různé domény: morální, spirituální, profesní, etnickou, genderovou, vztahovou, politickou. U mladých lidí z etnických minorit je v identitě časté centrální téma etnické identity. V současné době v ČR dospívá početně zastoupená druhá generace Vietnamců. Výzkumy zabývající se identitou u této populace v ČR však zatím chybí. Cílem této práce bylo zachytit, jak uvažují nad svou identitou mladé české Vietnamky (18–22 let) v těchto doménách: vzdělávací a profesní, partnerská, etnická, osobní. V kvalitativním výzkumu u 6 participantek byla využita metoda interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Výzkum prokázal některé shodné prvky v identitě se skupinou amerických Vietnamců 1,5. a 2. generace – zejména v hodnotovém ukotvení, významu rodiny a vietnamské komunity při exploraci identity a vytváření životních závazků. Výsledky z tohoto výzkumu jsou využitelné zejména pro zvýšení kulturní senzitivity školních poradenských pracovníků na středních a vyšších odborných školách, případně poradenských pracovníků vysokoškolských poradenských center, pracujících i s populací českých Vietnamců.
Identity can include different domains-moral, spiritual, gender, career, relationships, ethnic, politic. The ethnic identity is very important and central theme of identity among young from ethnic minority groups. In the present time, the second generation of Vietnamese Czech youth is growing up in the Czech Republic. There is lack of research describing the exploration of their identity. The aim of this study was establish, how young (18–22) Vietnamese Czech women think about their identity in the educational and career, relational, ethnic and personal domain. The qualitative study on six participants used interpretative phenomenological analysis (IPA). The results indicated similar patterns among Vietnamese Czech young women and Vietnamese Americans, especially in the area of life values and importance of the family and vietnamese community in the process of exploration identity and making commitments. The present findings should be used to increase culture sensitivity at school and university counselors and advisors working with Vietnamese Czech students.
How do Vietnamese Czech young women of 1,5. and 2. generation think about their identity?
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc16034046
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20170811152332.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 161201s2016 xr fs 000 0|cze||
- 009
- eAR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Hubertová, Lucie $7 uk2010365706 $u Katedra pedagogiky a psychologie, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Liberec
- 245 10
- $a Jak uvažují nad svou identitou mladé Vietnamky 1,5. a 2. generace žijící v České republice? / $c Lucie Hubertová
- 246 31
- $a How do Vietnamese Czech young women of 1,5. and 2. generation think about their identity?
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Identita může zahrnovat různé domény: morální, spirituální, profesní, etnickou, genderovou, vztahovou, politickou. U mladých lidí z etnických minorit je v identitě časté centrální téma etnické identity. V současné době v ČR dospívá početně zastoupená druhá generace Vietnamců. Výzkumy zabývající se identitou u této populace v ČR však zatím chybí. Cílem této práce bylo zachytit, jak uvažují nad svou identitou mladé české Vietnamky (18–22 let) v těchto doménách: vzdělávací a profesní, partnerská, etnická, osobní. V kvalitativním výzkumu u 6 participantek byla využita metoda interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Výzkum prokázal některé shodné prvky v identitě se skupinou amerických Vietnamců 1,5. a 2. generace – zejména v hodnotovém ukotvení, významu rodiny a vietnamské komunity při exploraci identity a vytváření životních závazků. Výsledky z tohoto výzkumu jsou využitelné zejména pro zvýšení kulturní senzitivity školních poradenských pracovníků na středních a vyšších odborných školách, případně poradenských pracovníků vysokoškolských poradenských center, pracujících i s populací českých Vietnamců.
- 520 9_
- $a Identity can include different domains-moral, spiritual, gender, career, relationships, ethnic, politic. The ethnic identity is very important and central theme of identity among young from ethnic minority groups. In the present time, the second generation of Vietnamese Czech youth is growing up in the Czech Republic. There is lack of research describing the exploration of their identity. The aim of this study was establish, how young (18–22) Vietnamese Czech women think about their identity in the educational and career, relational, ethnic and personal domain. The qualitative study on six participants used interpretative phenomenological analysis (IPA). The results indicated similar patterns among Vietnamese Czech young women and Vietnamese Americans, especially in the area of life values and importance of the family and vietnamese community in the process of exploration identity and making commitments. The present findings should be used to increase culture sensitivity at school and university counselors and advisors working with Vietnamese Czech students.
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 650 _2
- $a mladý dospělý $7 D055815
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a sociální chování $7 D012919
- 650 12
- $a sociální identifikace $7 D012933
- 650 _2
- $a kvalitativní výzkum $7 D036301
- 650 12
- $a sebepojetí $7 D012649
- 650 12
- $a Asijci $x psychologie $7 D044466
- 650 _2
- $a menšiny $x psychologie $7 D008913
- 650 _2
- $a etnicita $x psychologie $7 D005006
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $7 D004493
- 650 _2
- $a rodina $7 D005190
- 650 _2
- $a manželství $7 D008393
- 650 _2
- $a spiritualita $7 D029181
- 650 _2
- $a psychologie adolescentů $7 D000297
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 653 00
- $a Vietnamci
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 773 0_
- $t E-psychologie $x 1802-8853 $g Roč. 10, č. 2 (2016), s. 1-17 $w MED00174310
- 856 41
- $u https://e-psycholog.eu/pdf/hubertova2.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20141023135230 $b ABA008
- 991 __
- $a 20170811152851 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1175187 $s 958748
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2016 $b 10 $c 2 $d 1-17 $i 1802-8853 $m E-psychologie $x MED00174310
- LZP __
- $c NLK188 $d 20170811 $a NLK 2016-43/dk