-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Kontroverze v pojetí ADHD – vyhraněné postoje nebo spolupráce?
[ADHD as a source of controversy – unambiguous attitudes or cooperation?]
Iva Dudová, Jana Kocourková
Jazyk čeština Země Česko
NLK
ProQuest Central
od 2006-01-01
Psychology Database (ProQuest)
od 2006-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2009
- MeSH
- dětská psychiatrie metody trendy MeSH
- dítě MeSH
- farmakoterapie metody MeSH
- hyperkinetická porucha * diagnóza etiologie farmakoterapie patologie psychologie MeSH
- lidé MeSH
- poruchy chování u dětí klasifikace MeSH
- psychoterapie metody MeSH
- stimulancia historická terapeutické užití MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
ADHD (attention deficit hyperactivity disorder, porucha pozornosti s hyperaktivitou) představuje z hlediska psychiatrie a psychologie jednu z nejvýznamnějších poruch dětského věku. Přes většinou prezentované multifaktoriální pojetí poruchy vyvolává ADHD kontroverze v terapeutických postupech, jak ve směru preference farmakoterapie, tak ve směru preference psychosociálních intervencí. Autorky popisují teoretické podklady a terapeutické postupy obou směrů a ukazují prospěšnost jejich vzájemného propojení. Kontroverzní postoje vycházejí spíše z osobních zaujetí, než z odborné neslučitelnosti názorů.
ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) represents one of the most important disorders in child psychiatry and psychology. Despite multifactorial attitude to ADHD has predominantly been presented, this disorder keeps eliciting controversies in therapeutic approaches, both in psychopharmacological trends and in preferences of psychosocial interventions. The authors describe theoretical basis and therapeutical methods of both trends and show benefits of their reciprocal combination. Controversial attitudes proceed mainly from personal prejudices than from scientific incompatibility of different approaches.
ADHD as a source of controversy – unambiguous attitudes or cooperation?
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc13023236
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20130809130421.0
- 007
- ta
- 008
- 130625s2013 xr f 000 0cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Dudová, Iva, $d 1969- $7 xx0076086 $u Dětská psychiatrická klinika 2. LF UK a FN Motol, Praha
- 245 10
- $a Kontroverze v pojetí ADHD – vyhraněné postoje nebo spolupráce? / $c Iva Dudová, Jana Kocourková
- 246 31
- $a ADHD as a source of controversy – unambiguous attitudes or cooperation?
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a ADHD (attention deficit hyperactivity disorder, porucha pozornosti s hyperaktivitou) představuje z hlediska psychiatrie a psychologie jednu z nejvýznamnějších poruch dětského věku. Přes většinou prezentované multifaktoriální pojetí poruchy vyvolává ADHD kontroverze v terapeutických postupech, jak ve směru preference farmakoterapie, tak ve směru preference psychosociálních intervencí. Autorky popisují teoretické podklady a terapeutické postupy obou směrů a ukazují prospěšnost jejich vzájemného propojení. Kontroverzní postoje vycházejí spíše z osobních zaujetí, než z odborné neslučitelnosti názorů.
- 520 9_
- $a ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) represents one of the most important disorders in child psychiatry and psychology. Despite multifactorial attitude to ADHD has predominantly been presented, this disorder keeps eliciting controversies in therapeutic approaches, both in psychopharmacological trends and in preferences of psychosocial interventions. The authors describe theoretical basis and therapeutical methods of both trends and show benefits of their reciprocal combination. Controversial attitudes proceed mainly from personal prejudices than from scientific incompatibility of different approaches.
- 650 _2
- $a dětská psychiatrie $x metody $x trendy $7 D002665
- 650 12
- $a hyperkinetická porucha $x diagnóza $x etiologie $x farmakoterapie $x patologie $x psychologie $7 D001289
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a poruchy chování u dětí $x klasifikace $7 D002653
- 650 _2
- $a stimulancia historická $x terapeutické užití $7 D018758
- 650 _2
- $a psychoterapie $x metody $7 D011613
- 650 _2
- $a farmakoterapie $x metody $7 D004358
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 700 1_
- $a Kocourková, Jana, $d 1948- $7 jn20000401375 $u Dětská psychiatrická klinika 2. LF UK a FN Motol, Praha
- 773 0_
- $t Československá psychologie $x 0009-062X $g Roč. 57, č. 2 (2013), s. 190-197 $w MED00010994
- 910 __
- $a ABA008 $b A 2526 $c 618 $y 3 $z 0
- 990 __
- $a 20130624175033 $b ABA008
- 991 __
- $a 20130809130926 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 986902 $s 821610
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2013 $b 57 $c 2 $i 0009-062X $m Československá psychologie $n Českoslov. psychol. (Print) $x MED00010994 $d 190-197
- LZP __
- $c NLK104 $d 20130809 $a NLK 2013-35/dkjč