-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Old Masters in New Colours
Patrik Farkaš, (eds.) Zapletalová Jana
- Publikováno
- Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2024
- Vydání
- 1. elektronické vydání
- Stránkování
- 1 online zdroj (264 stran)
Jazyk angličtina Země Česko
PN Brno
www.bookport.cz
Bookport.cz - pouze pro uživatele PN Brno
Knihovny.cz ISBN
978-80-244-6409-1
978-80-244-6410-7
Bookport.cz
Knihovny.cz E-zdroje
- Klíčová slova
- Umění a kultura,
Studium uměleckých děl starých mistrů není již dávno výsadou pouze historiků umění. Znalectví a další uměleckohistorické metody mohou dnes využívat v mnohem větší míře než kdy dříve poznatků tzv. exaktních věd. Ty umožňují získávat o uměleckých dílech minulosti nové znalosti, které nejsou zřejmé našemu zraku. Zobrazovací a instrumentální metody pro průzkum uměleckých děl mnohdy dovolují doslova "nahlédnout do obrazu", pod povrch viděného, a pozorovat dílo například v různých oblastech neviditelného spektra elektromagnetického záření. Díky využití různých průzkumových metod - s potřebnou obezřetností a vědomím jejich limitů - bývá možné nahlédnout do hypotetického procesu vzniku díla a do malířského souvrství. Lze charakterizovat materiálovou podstatu či technologické postupy nebo studovat autorské změny a pozdější zásahy do díla. Různé průzkumové metody umožňují nazírat umělecká díla z jiných perspektiv a studovat je obrazně řečeno "v nových barvách", často barvách, ve kterých se ukazují našemu zraku při využití rozmanitých zobrazovacích metod. Jak může historik umění s technologickými poznatky pracovat a do jaké míry se o ně vůbec může opřít, demonstruje a řeší celkem sedm případových studií zabývajících se závěsnými obrazy starých mistrů ze sbírek Arcibiskupství olomouckého a Muzea umění Olomouc.; Studium uměleckých děl starých mistrů není již dávno výsadou pouze historiků umění. Znalectví a další uměleckohistorické metody mohou dnes využívat v mnohem větší míře než kdy dříve poznatků tzv. exaktních věd. Ty umožňují získávat o uměleckých dílech minulosti nové znalosti, které nejsou zřejmé našemu zraku. Zobrazovací a instrumentální metody pro průzkum uměleckých děl mnohdy dovolují doslova „nahlédnout do obrazu“, pod povrch viděného, a pozorovat dílo například v různých oblastech neviditelného spektra elektromagnetického záření. Díky využití různých průzkumových metod – s potřebnou obezřetností a vědomím jejich limitů – bývá možné nahlédnout do hypotetického procesu vzniku díla a do malířského souvrství. Lze charakterizovat materiálovou podstatu či technologické postupy nebo studovat autorské změny a pozdější zásahy do díla. Různé průzkumové metody umožňují nazírat umělecká díla z jiných perspektiv a studovat je obrazně řečeno „v nových barvách“, často barvách, ve kterých se ukazují našemu zraku při využití rozmanitých zobrazovacích metod. Jak může historik umění s technologickými poznatky pracovat a do jaké míry se o ně vůbec může opřít, demonstruje a řeší celkem sedm případových studií zabývajících se závěsnými obrazy starých mistrů ze sbírek Arcibiskupství olomouckého a Muzea umění Olomouc.
- 000
- 02654nam a2200349 i 4500
- 001
- bpt721717841
- 003
- CZ-BrNCO
- 005
- 20240925114939.0
- 008
- 240618s2024 xr 000 0 cze
- 009
- eBK
- 020 __
- $a 978-80-244-6409-1 $c 790 Kč $q (print)
- 020 __
- $a 978-80-244-6410-7 $c 550 Kč $q (online ; pdf)
- 040 __
- $a Grada $b cze $e rda
- 041 0_
- $a eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Farkaš, Patrik
- 245 10
- $a Old Masters in New Colours $c Patrik Farkaš, (eds.) Zapletalová Jana
- 250 __
- $a 1. elektronické vydání
- 264 _1
- $a Olomouc : $b Univerzita Palackého v Olomouci, $c 2024
- 300 __
- $a 1 online zdroj (264 stran)
- 336 __
- $a text $b txt $2 rdacontent
- 337 __
- $a počítač $b c $2 rdamedia
- 338 __
- $a online zdroj $b cr $2 rdacarrier
- 520 3_
- $a Studium uměleckých děl starých mistrů není již dávno výsadou pouze historiků umění. Znalectví a další uměleckohistorické metody mohou dnes využívat v mnohem větší míře než kdy dříve poznatků tzv. exaktních věd. Ty umožňují získávat o uměleckých dílech minulosti nové znalosti, které nejsou zřejmé našemu zraku. Zobrazovací a instrumentální metody pro průzkum uměleckých děl mnohdy dovolují doslova "nahlédnout do obrazu", pod povrch viděného, a pozorovat dílo například v různých oblastech neviditelného spektra elektromagnetického záření. Díky využití různých průzkumových metod - s potřebnou obezřetností a vědomím jejich limitů - bývá možné nahlédnout do hypotetického procesu vzniku díla a do malířského souvrství. Lze charakterizovat materiálovou podstatu či technologické postupy nebo studovat autorské změny a pozdější zásahy do díla. Různé průzkumové metody umožňují nazírat umělecká díla z jiných perspektiv a studovat je obrazně řečeno "v nových barvách", často barvách, ve kterých se ukazují našemu zraku při využití rozmanitých zobrazovacích metod. Jak může historik umění s technologickými poznatky pracovat a do jaké míry se o ně vůbec může opřít, demonstruje a řeší celkem sedm případových studií zabývajících se závěsnými obrazy starých mistrů ze sbírek Arcibiskupství olomouckého a Muzea umění Olomouc.
- 653 __
- $a Umění a kultura
- 700 1_
- $a (eds.) Zapletalová Jana
- 856 40
- $u https://www.bookport.cz/kniha/old-masters-in-new-colours-12711/ $y Bookport.cz
- 910 __
- $a BOE204 $b ebook
- BAS __
- $a EBK
- ELZ __
- $a BOE204 $p Bookport.cz - pouze pro uživatele PN Brno $u https://www.bookport.cz/kniha/old-masters-in-new-colours-12711/