• Something wrong with this record ?

Dovednosti a techniky v primární protidrogové prevenci
[Skills and techniques in primary drug prevention]

Lenka Skácelová, Anna Aujezká, L. Šuntilová

. 2002 ; 2 (1) : 63-69.

Language Czech Country Czech Republic

Digital library NLK
Volume
Source

E-resources Online

V předkládaném článku osvětlujeme souhrn požadovaných dovedností potřebných k dosažení úspěchů na poli primární prevence sociálně patologických jevů. Upozorňujeme na nezbytnost odborné i praktické připravenosti pracovníků v oblasti prevence, zvláště pokud jde o jejich vzdělání, psychologické a pedagogické dovedností, sociální kompetence i emocionální stabilitu. Předkládáme přehled základních technik primární prevence, nezbytných informací o daném tématu a vzdělávacích materiálů.Výběr konkrétních technik závisí na specifickém charakteru a zaměření skupiny. Dále referujeme o možnosti využití metafory při práci se školní třídou, v rámci primární prevence sociálně patologických jevů. Popisujeme podrobně aplikaci techniky včetně našich dosavadních zkušeností.

This paper focuses on summary of demands and skills which are indispensable to achieve success in the field of primary prevention programs. We are thereby identifying and specifying needs of the area of education, psychological and pedagogical skills, social competence and emotional stability. We produced overview of elemental techniques of primary prevention and recommend use of certain information and educational materials. Selection of specific technique depends, indeed, on a particular target group and its specifics. In this report we would like to inform about the role of metaphore in the work with the school class. It helps in the primary prevention of social pathological phenomenons. We describe the methodology in details including its administration and our existing opinion and knowledge.

Skills and techniques in primary drug prevention

Dovednosti a techniky v primární protidrogové prevenci = The skills and techniques in primary drug prevention /

The skills and techniques in primary drug prevention /

Bibliography, etc.

Lit: 15

Bibliography, etc.

Souhrn: eng

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc03001331
003      
CZ-PrNML
005      
20190708094323.0
008      
021200s2002 xr u cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Skácelová, Lenka $4 aut
245    10
$a Dovednosti a techniky v primární protidrogové prevenci = $b The skills and techniques in primary drug prevention / $c Lenka Skácelová, Anna Aujezká, L. Šuntilová
246    11
$a Skills and techniques in primary drug prevention
314    __
$a Ped. psych. poradna, Brno, CZ
504    __
$a Lit: 15
504    __
$a Souhrn: eng
520    3_
$a V předkládaném článku osvětlujeme souhrn požadovaných dovedností potřebných k dosažení úspěchů na poli primární prevence sociálně patologických jevů. Upozorňujeme na nezbytnost odborné i praktické připravenosti pracovníků v oblasti prevence, zvláště pokud jde o jejich vzdělání, psychologické a pedagogické dovedností, sociální kompetence i emocionální stabilitu. Předkládáme přehled základních technik primární prevence, nezbytných informací o daném tématu a vzdělávacích materiálů.Výběr konkrétních technik závisí na specifickém charakteru a zaměření skupiny. Dále referujeme o možnosti využití metafory při práci se školní třídou, v rámci primární prevence sociálně patologických jevů. Popisujeme podrobně aplikaci techniky včetně našich dosavadních zkušeností.
520    9_
$a This paper focuses on summary of demands and skills which are indispensable to achieve success in the field of primary prevention programs. We are thereby identifying and specifying needs of the area of education, psychological and pedagogical skills, social competence and emotional stability. We produced overview of elemental techniques of primary prevention and recommend use of certain information and educational materials. Selection of specific technique depends, indeed, on a particular target group and its specifics. In this report we would like to inform about the role of metaphore in the work with the school class. It helps in the primary prevention of social pathological phenomenons. We describe the methodology in details including its administration and our existing opinion and knowledge.
650    _2
$a poruchy spojené s užíváním psychoaktivních látek $x PREVENCE A KONTROLA $7 D019966
650    _2
$a primární prevence $7 D011322
650    _2
$a školy $7 D012574
650    _2
$a vyrovnaná skupina $7 D010379
650    _2
$a odborná způsobilost $7 D011361
650    _2
$a programy řízené péče $7 D008329
650    _2
$a sociometrické techniky $7 D012963
700    1_
$a Aujezdská, Anna, $d 1931-2020 $4 aut $7 jn20000400041
700    1_
$a Šuntilová, L. $4 aut
773    0_
$w MED00012365 $t Adiktologie $g Roč. 2, č. 1 (2002), s. 63-69 $x 1213-3841
910    __
$a ABA008 $b A 4153 $c 611 $y 0 $z 0
990    __
$a 20030207 $b ABA008
991    __
$a 20190708094520 $b ABA008
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2002 $b 2 $c 1 $d 63-69 $i 1213-3841 $m Adiktologie $x MED00012365
LZP    __
$b přidání abstraktu

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...