-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Dovednosti a techniky v primární protidrogové prevenci
[Skills and techniques in primary drug prevention]
Lenka Skácelová, Anna Aujezká, L. Šuntilová
Jazyk čeština Země Česko
- MeSH
- odborná způsobilost MeSH
- poruchy spojené s užíváním psychoaktivních látek prevence a kontrola MeSH
- primární prevence MeSH
- programy řízené péče MeSH
- školy MeSH
- sociometrické techniky MeSH
- vyrovnaná skupina MeSH
V předkládaném článku osvětlujeme souhrn požadovaných dovedností potřebných k dosažení úspěchů na poli primární prevence sociálně patologických jevů. Upozorňujeme na nezbytnost odborné i praktické připravenosti pracovníků v oblasti prevence, zvláště pokud jde o jejich vzdělání, psychologické a pedagogické dovedností, sociální kompetence i emocionální stabilitu. Předkládáme přehled základních technik primární prevence, nezbytných informací o daném tématu a vzdělávacích materiálů.Výběr konkrétních technik závisí na specifickém charakteru a zaměření skupiny. Dále referujeme o možnosti využití metafory při práci se školní třídou, v rámci primární prevence sociálně patologických jevů. Popisujeme podrobně aplikaci techniky včetně našich dosavadních zkušeností.
This paper focuses on summary of demands and skills which are indispensable to achieve success in the field of primary prevention programs. We are thereby identifying and specifying needs of the area of education, psychological and pedagogical skills, social competence and emotional stability. We produced overview of elemental techniques of primary prevention and recommend use of certain information and educational materials. Selection of specific technique depends, indeed, on a particular target group and its specifics. In this report we would like to inform about the role of metaphore in the work with the school class. It helps in the primary prevention of social pathological phenomenons. We describe the methodology in details including its administration and our existing opinion and knowledge.
Skills and techniques in primary drug prevention
Dovednosti a techniky v primární protidrogové prevenci = The skills and techniques in primary drug prevention /
The skills and techniques in primary drug prevention /
Lit: 15
Bibliografie atd.Souhrn: eng
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc03001331
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190708094323.0
- 008
- 021200s2002 xr u cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Skácelová, Lenka $4 aut
- 245 10
- $a Dovednosti a techniky v primární protidrogové prevenci = $b The skills and techniques in primary drug prevention / $c Lenka Skácelová, Anna Aujezká, L. Šuntilová
- 246 11
- $a Skills and techniques in primary drug prevention
- 314 __
- $a Ped. psych. poradna, Brno, CZ
- 504 __
- $a Lit: 15
- 504 __
- $a Souhrn: eng
- 520 3_
- $a V předkládaném článku osvětlujeme souhrn požadovaných dovedností potřebných k dosažení úspěchů na poli primární prevence sociálně patologických jevů. Upozorňujeme na nezbytnost odborné i praktické připravenosti pracovníků v oblasti prevence, zvláště pokud jde o jejich vzdělání, psychologické a pedagogické dovedností, sociální kompetence i emocionální stabilitu. Předkládáme přehled základních technik primární prevence, nezbytných informací o daném tématu a vzdělávacích materiálů.Výběr konkrétních technik závisí na specifickém charakteru a zaměření skupiny. Dále referujeme o možnosti využití metafory při práci se školní třídou, v rámci primární prevence sociálně patologických jevů. Popisujeme podrobně aplikaci techniky včetně našich dosavadních zkušeností.
- 520 9_
- $a This paper focuses on summary of demands and skills which are indispensable to achieve success in the field of primary prevention programs. We are thereby identifying and specifying needs of the area of education, psychological and pedagogical skills, social competence and emotional stability. We produced overview of elemental techniques of primary prevention and recommend use of certain information and educational materials. Selection of specific technique depends, indeed, on a particular target group and its specifics. In this report we would like to inform about the role of metaphore in the work with the school class. It helps in the primary prevention of social pathological phenomenons. We describe the methodology in details including its administration and our existing opinion and knowledge.
- 650 _2
- $a poruchy spojené s užíváním psychoaktivních látek $x PREVENCE A KONTROLA $7 D019966
- 650 _2
- $a primární prevence $7 D011322
- 650 _2
- $a školy $7 D012574
- 650 _2
- $a vyrovnaná skupina $7 D010379
- 650 _2
- $a odborná způsobilost $7 D011361
- 650 _2
- $a programy řízené péče $7 D008329
- 650 _2
- $a sociometrické techniky $7 D012963
- 700 1_
- $a Aujezdská, Anna, $d 1931-2020 $4 aut $7 jn20000400041
- 700 1_
- $a Šuntilová, L. $4 aut
- 773 0_
- $w MED00012365 $t Adiktologie $g Roč. 2, č. 1 (2002), s. 63-69 $x 1213-3841
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4153 $c 611 $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20030207 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190708094520 $b ABA008
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2002 $b 2 $c 1 $d 63-69 $i 1213-3841 $m Adiktologie $x MED00012365
- LZP __
- $b přidání abstraktu