-
Something wrong with this record ?
Prevence zneužívání návykových látek na základních školách, projekt DDD: Drogy-Důvod-Dopad
[Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact]
Petr Kachlík, H. Matějová, J. Šimůnek
Language Czech Country Czech Republic
Document type Evaluation Study, Comparative Study
- MeSH
- Child MeSH
- Research Support as Topic MeSH
- Humans MeSH
- Behavior, Addictive MeSH
- Health Promotion methods MeSH
- Substance-Related Disorders prevention & control MeSH
- Surveys and Questionnaires MeSH
- Schools MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Humans MeSH
- Male MeSH
- Female MeSH
- Publication type
- Evaluation Study MeSH
- Comparative Study MeSH
Tříletý projekt podpory zdraví „Prevence škodlivého užívání drog na základních školách", později přejmenovaný na ,DDD", tedy Drogy-Důvod-Dopad, je koncipován pro pedagogy při školní i mimoškolní výchově dětí. Cílem jednotlivých etap řešení projektuje poskytnout dětem obecné informace o drogách, jejich riziku a vzniku závislosti, nenásilně zavádí do práce s dětmi vrstevnické prvky. Druhá etapa se zabývá reklamou, asertivitou, způsoby odmítání, třetí specifickou prevencí a nejběžnějšími návykovými látkami. Shrnuje a připomíná užitečné dovednosti a postoje, které by si během programu měly děti osvojit.
The three-year project "Prevention of the harmful use of drugs in elementary schools 'Drugs - Causes - Impact" is conceived for teachers during school and extramural education of children. The objective of different stages of the project is to provide the children with general information on drugs, their risk, development of dependence, and introduces into work with children peer problems. The second stage is concerned with advertisements, assertivity, ways of refusal, the third one with specific prevention and the most common addictive substances. It summarizes and reminds of useful skills and attitudes which the children should acquire in the course of the programme.
Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact
Prevence zneužívání návykových látek na základních školách, projekt DDD: Drogy-Důvod-Dopad = Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact /
Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact /
Souhrn: eng
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc03011705
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20170112122856.0
- 008
- 030700s2003 xr u cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Kachlík, Petr $4 aut
- 245 10
- $a Prevence zneužívání návykových látek na základních školách, projekt DDD: Drogy-Důvod-Dopad = $b Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact / $c Petr Kachlík, H. Matějová, J. Šimůnek
- 246 11
- $a Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact
- 314 __
- $a Katedra speciální pedagogiky PF MU, Brno, CZ
- 504 __
- $a Souhrn: eng
- 520 3_
- $a Tříletý projekt podpory zdraví „Prevence škodlivého užívání drog na základních školách", později přejmenovaný na ,DDD", tedy Drogy-Důvod-Dopad, je koncipován pro pedagogy při školní i mimoškolní výchově dětí. Cílem jednotlivých etap řešení projektuje poskytnout dětem obecné informace o drogách, jejich riziku a vzniku závislosti, nenásilně zavádí do práce s dětmi vrstevnické prvky. Druhá etapa se zabývá reklamou, asertivitou, způsoby odmítání, třetí specifickou prevencí a nejběžnějšími návykovými látkami. Shrnuje a připomíná užitečné dovednosti a postoje, které by si během programu měly děti osvojit.
- 520 9_
- $a The three-year project "Prevention of the harmful use of drugs in elementary schools 'Drugs - Causes - Impact" is conceived for teachers during school and extramural education of children. The objective of different stages of the project is to provide the children with general information on drugs, their risk, development of dependence, and introduces into work with children peer problems. The second stage is concerned with advertisements, assertivity, ways of refusal, the third one with specific prevention and the most common addictive substances. It summarizes and reminds of useful skills and attitudes which the children should acquire in the course of the programme.
- 650 _2
- $a poruchy spojené s užíváním psychoaktivních látek $x PREVENCE A KONTROLA $7 D019966
- 650 _2
- $a návykové chování $7 D016739
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $7 D011795
- 650 _2
- $a podpora zdraví $x METODY $7 D006293
- 650 _2
- $a školy $7 D012574
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a finanční podpora výzkumu jako téma $7 D012109
- 655 _2
- $a hodnotící studie $7 D023362
- 655 _2
- $a srovnávací studie $7 D003160
- 700 1_
- $a Matějová, H. $4 aut
- 700 1_
- $a Šimůnek, J. $4 aut
- 773 0_
- $w MED00011019 $t Hygiena $g Roč. 48, Suppl. 1 (2003), s. 33-37 $x 1802-6281
- 773 0_
- $t Národní program zdraví $x 1802-6281 $g Roč. 48, Suppl. 1 (2003), s. 33-37 $w MED00118453
- 910 __
- $a ABA008 $b A 2003 $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20030906 $b ABA008
- 991 __
- $a 20170112122955 $b ABA008
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2003 $b Roč. 48 $c Suppl. 1 $d s. 33-37 $i 1802-6281 $m Hygiena (Státní zdravotní ústav, Print) $x MED00011019
- BMC __
- $a 2003 $b Roč. 48 $c Suppl. 1 $d s. 33-37 $i 1802-6281 $m Národní program zdraví $x MED00118453
- LZP __
- $b přidání abstraktu