• Something wrong with this record ?

Prevence zneužívání návykových látek na základních školách, projekt DDD: Drogy-Důvod-Dopad
[Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact]

Petr Kachlík, H. Matějová, J. Šimůnek

. 2003 ; Roč. 48 (Suppl. 1) : s. 33-37.
. 2003 ; Roč. 48 (Suppl. 1) : s. 33-37.

Language Czech Country Czech Republic

Document type Evaluation Study, Comparative Study

Digital library NLK
Source

E-resources Online

Tříletý projekt podpory zdraví „Prevence škodlivého užívání drog na základních školách", později přejmenovaný na ,DDD", tedy Drogy-Důvod-Dopad, je koncipován pro pedagogy při školní i mimoškolní výchově dětí. Cílem jednotlivých etap řešení projektuje poskytnout dětem obecné informace o drogách, jejich riziku a vzniku závislosti, nenásilně zavádí do práce s dětmi vrstevnické prvky. Druhá etapa se zabývá reklamou, asertivitou, způsoby odmítání, třetí specifickou prevencí a nejběžnějšími návykovými látkami. Shrnuje a připomíná užitečné dovednosti a postoje, které by si během programu měly děti osvojit.

The three-year project "Prevention of the harmful use of drugs in elementary schools 'Drugs - Causes - Impact" is conceived for teachers during school and extramural education of children. The objective of different stages of the project is to provide the children with general information on drugs, their risk, development of dependence, and introduces into work with children peer problems. The second stage is concerned with advertisements, assertivity, ways of refusal, the third one with specific prevention and the most common addictive substances. It summarizes and reminds of useful skills and attitudes which the children should acquire in the course of the programme.

Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact

Prevence zneužívání návykových látek na základních školách, projekt DDD: Drogy-Důvod-Dopad = Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact /

Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact /

Bibliography, etc.

Souhrn: eng

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc03011705
003      
CZ-PrNML
005      
20170112122856.0
008      
030700s2003 xr u cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Kachlík, Petr $4 aut
245    10
$a Prevence zneužívání návykových látek na základních školách, projekt DDD: Drogy-Důvod-Dopad = $b Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact / $c Petr Kachlík, H. Matějová, J. Šimůnek
246    11
$a Prevention of the abuse of addictive substances in primary schools - Project Drugs-Causes-Impact
314    __
$a Katedra speciální pedagogiky PF MU, Brno, CZ
504    __
$a Souhrn: eng
520    3_
$a Tříletý projekt podpory zdraví „Prevence škodlivého užívání drog na základních školách", později přejmenovaný na ,DDD", tedy Drogy-Důvod-Dopad, je koncipován pro pedagogy při školní i mimoškolní výchově dětí. Cílem jednotlivých etap řešení projektuje poskytnout dětem obecné informace o drogách, jejich riziku a vzniku závislosti, nenásilně zavádí do práce s dětmi vrstevnické prvky. Druhá etapa se zabývá reklamou, asertivitou, způsoby odmítání, třetí specifickou prevencí a nejběžnějšími návykovými látkami. Shrnuje a připomíná užitečné dovednosti a postoje, které by si během programu měly děti osvojit.
520    9_
$a The three-year project "Prevention of the harmful use of drugs in elementary schools 'Drugs - Causes - Impact" is conceived for teachers during school and extramural education of children. The objective of different stages of the project is to provide the children with general information on drugs, their risk, development of dependence, and introduces into work with children peer problems. The second stage is concerned with advertisements, assertivity, ways of refusal, the third one with specific prevention and the most common addictive substances. It summarizes and reminds of useful skills and attitudes which the children should acquire in the course of the programme.
650    _2
$a poruchy spojené s užíváním psychoaktivních látek $x PREVENCE A KONTROLA $7 D019966
650    _2
$a návykové chování $7 D016739
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a podpora zdraví $x METODY $7 D006293
650    _2
$a školy $7 D012574
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a mužské pohlaví $7 D008297
650    _2
$a ženské pohlaví $7 D005260
650    _2
$a finanční podpora výzkumu jako téma $7 D012109
655    _2
$a hodnotící studie $7 D023362
655    _2
$a srovnávací studie $7 D003160
700    1_
$a Matějová, H. $4 aut
700    1_
$a Šimůnek, J. $4 aut
773    0_
$w MED00011019 $t Hygiena $g Roč. 48, Suppl. 1 (2003), s. 33-37 $x 1802-6281
773    0_
$t Národní program zdraví $x 1802-6281 $g Roč. 48, Suppl. 1 (2003), s. 33-37 $w MED00118453
910    __
$a ABA008 $b A 2003 $y 0 $z 0
990    __
$a 20030906 $b ABA008
991    __
$a 20170112122955 $b ABA008
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2003 $b Roč. 48 $c Suppl. 1 $d s. 33-37 $i 1802-6281 $m Hygiena (Státní zdravotní ústav, Print) $x MED00011019
BMC    __
$a 2003 $b Roč. 48 $c Suppl. 1 $d s. 33-37 $i 1802-6281 $m Národní program zdraví $x MED00118453
LZP    __
$b přidání abstraktu

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...