Detail
Článek
Článek ve sborníku
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Využití procesního modelu při zavádění QMS ve zdravotnictví
[Usage of process model in QMS implementation in health service]

Martin Sudek

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc11025555

Procesní model je při zvyšování kvality a zákaznické orientaci služeb organizací velmi efektivním pomocníkem. Procesní model spravovaný na platformě ARIS jasně popisuje realitu organizace ve všech pohledech (procesy a činnosti, organizační struktura, data, informační systémy, poskytované služby a výkony). Součástí takového popisu se mohou stát i požadavky standardů systémů řízení kvality jako je ISO či požadavky akreditačních programů. Úprava procesů organizace v souladu s požadavky těchto standardů je velmi efektivním způsobem, jak je implementovat a jak z nich realizovat maximální přínosy pro organizaci, neboť jsou brány v úvahu komplikované vazby a zdroje, které procesy a činnosti ovlivňují. Z procesního modelu je možné generovat směrnice nebo jej publikovat na intranetu, což velmi usnadňuje údržbu systému směrnic. Rovněž je snížena chybovost dokumentace, neboť vzájemné vazby a odkazy směrnic jsou ošetřeny v modelu a není nutné je pracně manuálně vyhledávat a aktualizovat. Vzhledem k architektuře ARIS u, který uchovává procesní model v databázi, je nezanedbatelná ani možnost analyzovat procesy a využívat informace o procesech jinými moduly platformy ARIS , jako je ARIS Process Performance Manager pro sledování výkonnosti procesů a ARIS Audit Manager pro nastavení interních kontrol, auditů a jejich řízení. Vytvořený procesní model je možné dále využívat při dalších úlohách projektech s orientací zejména na optimalizaci procesů, strukturování strategických cílů společnosti pomocí Balanced Scorecard, požadavky na informační systémy, řízení Enterprise Architecture apod.

Process model is effective helper in increasing service quality and customer orientation. Process model administrated on ARIS platform clearly describes reality in given organisation in all views (processes and functions, organizational structure, data, information systems, performance and services). Part of this description can be requirements on quality management systems such as ISO or accreditation standards. Design of company processes along with this requirements is very effective way how to implement the standards and how to realise maximum benefit out of them, because all complicated links and resources influencing processes are taken into account. There is possibility to generate internal procedures out of the process model or to publish it on the intranet, which is making easy administration of the procedures. Also the error rate is lowered because mutual links in procedures/processes are treated in model and it is not necessary to search for them manually. The ARIS architecture enables to store process model in database repository. This makes possible to analyse the processes and use the informations about them in other modules of ARIS platform like ARIS Process Performance Manager for monitoring of process performance and ARIS Audit Manager for setup of internal controlls, audits and their management. There is also possibility to use already created process model for another projects and tasks like process optimisation, structuring of stategic goals with Balanced Scorecards, requirements on information systems, management of Enterprise Archotecture and so on.

Usage of process model in QMS implementation in health service

Mezinárodní konference, Ostrava, 12.10.2006. Kromě tohoto CD byla vydána tiskem samostatně abstrakta (DT 9774)

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc11025555
003      
CZ-PrNML
005      
20111210220125.0
008      
110816s2006 xr e cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Sudek, Martin. $7 _AN062203
245    10
$a Využití procesního modelu při zavádění QMS ve zdravotnictví / $c Martin Sudek
246    11
$a Usage of process model in QMS implementation in health service
314    __
$a IDS Scheer s.r.o.
500    __
$a Mezinárodní konference, Ostrava, 12.10.2006. Kromě tohoto CD byla vydána tiskem samostatně abstrakta (DT 9774)
520    3_
$a Procesní model je při zvyšování kvality a zákaznické orientaci služeb organizací velmi efektivním pomocníkem. Procesní model spravovaný na platformě ARIS jasně popisuje realitu organizace ve všech pohledech (procesy a činnosti, organizační struktura, data, informační systémy, poskytované služby a výkony). Součástí takového popisu se mohou stát i požadavky standardů systémů řízení kvality jako je ISO či požadavky akreditačních programů. Úprava procesů organizace v souladu s požadavky těchto standardů je velmi efektivním způsobem, jak je implementovat a jak z nich realizovat maximální přínosy pro organizaci, neboť jsou brány v úvahu komplikované vazby a zdroje, které procesy a činnosti ovlivňují. Z procesního modelu je možné generovat směrnice nebo jej publikovat na intranetu, což velmi usnadňuje údržbu systému směrnic. Rovněž je snížena chybovost dokumentace, neboť vzájemné vazby a odkazy směrnic jsou ošetřeny v modelu a není nutné je pracně manuálně vyhledávat a aktualizovat. Vzhledem k architektuře ARIS u, který uchovává procesní model v databázi, je nezanedbatelná ani možnost analyzovat procesy a využívat informace o procesech jinými moduly platformy ARIS , jako je ARIS Process Performance Manager pro sledování výkonnosti procesů a ARIS Audit Manager pro nastavení interních kontrol, auditů a jejich řízení. Vytvořený procesní model je možné dále využívat při dalších úlohách projektech s orientací zejména na optimalizaci procesů, strukturování strategických cílů společnosti pomocí Balanced Scorecard, požadavky na informační systémy, řízení Enterprise Architecture apod.
520    9_
$a Process model is effective helper in increasing service quality and customer orientation. Process model administrated on ARIS platform clearly describes reality in given organisation in all views (processes and functions, organizational structure, data, information systems, performance and services). Part of this description can be requirements on quality management systems such as ISO or accreditation standards. Design of company processes along with this requirements is very effective way how to implement the standards and how to realise maximum benefit out of them, because all complicated links and resources influencing processes are taken into account. There is possibility to generate internal procedures out of the process model or to publish it on the intranet, which is making easy administration of the procedures. Also the error rate is lowered because mutual links in procedures/processes are treated in model and it is not necessary to search for them manually. The ARIS architecture enables to store process model in database repository. This makes possible to analyse the processes and use the informations about them in other modules of ARIS platform like ARIS Process Performance Manager for monitoring of process performance and ARIS Audit Manager for setup of internal controlls, audits and their management. There is also possibility to use already created process model for another projects and tasks like process optimisation, structuring of stategic goals with Balanced Scorecards, requirements on information systems, management of Enterprise Archotecture and so on.
650    _2
$a veřejné zdravotnictví $x normy $7 D011634
650    _2
$a směrnice jako téma $7 D017408
650    _2
$a řízení kvality $7 D011786
650    _2
$a zajištění kvality zdravotní péče $x metody $x normy $7 D011785
773    0_
$w MED00174899 $t Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $g (2006), s. C17-C22
910    __
$a ABA008 $b CD 1285 $y 7
990    __
$a 20110810124310 $b ABA008
991    __
$a 20110919125307 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 870248 $s 735521
BAS    __
$a 5 $a 4
BMC    __
$a 2006 $d C17-C22 $m Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $x MED00174899
LZP    __
$a 2011-40/vtjb

Najít záznam