Detail
Article
Conference paper
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Kvalita nemocnice: Tlachání versus bezpečí, legálnost, osobní zodpovědnost
[Quality of a hospital: Tattle versus safety, legality, personal responsibility]

Kristina Krausová

Language Czech Country Czech Republic

O kvalitě a certifikaci ve zdravotnických zařízeních se v poslední době často diskutuje. Jsou nemocnice, které pro hodnocení úrovně kvality svých procesů volí cestu akreditace jiné přemýšlejí o ISO certifikaci. Za každým systémem kvality stojí člověk. Na jedné straně vykonavatel činnosti – zaměstnanec, na druhé straně odběratel poskytované služby - pacient. Pro každého z nich má slovo kvalita jiný význam. Pro zaměstnance je to především vysoké uvědomění své osobní zodpovědnosti, legálnosti a bezpečí postupů. Pro pacienta je to samozřejmost a očekávání. On svěřuje nemocnici to nejcennější co má - své zdraví a očekává adekvátní zacházení, dostatek informaci, možnost rozhodování a řešení svého problému. Řízení kvality by mělo být přínosem pro obě skupiny.

Nowadays, the quality and certification of health care institutions is a common topic. There are hospitals, which choose the way of acreditation to evaluate the level of quality in their processes, others think of ISO certification. Behind each quality system, there is a person. On one hand there is the activity supplier – the employee and on the other hand, the receiver of the given service – the patient. The word „quality“ has a different meaning to each of them. For the employee it is mainly the highly recognised personal responsibility, legality and safety procedure. For the patient it is an expected neccessity. He is trusting the hospital with the most precious thing he has – his own health, and is expecting adequate treatment, satisfying information, the possibility to decide and solve his problems. Quality controlling should be a tool for both sides.

Quality of a hospital: Tattle versus safety, legality, personal responsibility

Mezinárodní konference, Ostrava, 12.10.2006. Kromě tohoto CD byla vydána tiskem samostatně abstrakta (DT 9774)

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc11025704
003      
CZ-PrNML
005      
20111210220138.0
008      
110816s2006 xr e cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Krausová, Kristýna. $7 _AN057986
245    10
$a Kvalita nemocnice: Tlachání versus bezpečí, legálnost, osobní zodpovědnost / $c Kristina Krausová
246    11
$a Quality of a hospital: Tattle versus safety, legality, personal responsibility
314    __
$a Nemocnice Podlesí a.s.
500    __
$a Mezinárodní konference, Ostrava, 12.10.2006. Kromě tohoto CD byla vydána tiskem samostatně abstrakta (DT 9774)
520    3_
$a O kvalitě a certifikaci ve zdravotnických zařízeních se v poslední době často diskutuje. Jsou nemocnice, které pro hodnocení úrovně kvality svých procesů volí cestu akreditace jiné přemýšlejí o ISO certifikaci. Za každým systémem kvality stojí člověk. Na jedné straně vykonavatel činnosti – zaměstnanec, na druhé straně odběratel poskytované služby - pacient. Pro každého z nich má slovo kvalita jiný význam. Pro zaměstnance je to především vysoké uvědomění své osobní zodpovědnosti, legálnosti a bezpečí postupů. Pro pacienta je to samozřejmost a očekávání. On svěřuje nemocnici to nejcennější co má - své zdraví a očekává adekvátní zacházení, dostatek informaci, možnost rozhodování a řešení svého problému. Řízení kvality by mělo být přínosem pro obě skupiny.
520    9_
$a Nowadays, the quality and certification of health care institutions is a common topic. There are hospitals, which choose the way of acreditation to evaluate the level of quality in their processes, others think of ISO certification. Behind each quality system, there is a person. On one hand there is the activity supplier – the employee and on the other hand, the receiver of the given service – the patient. The word „quality“ has a different meaning to each of them. For the employee it is mainly the highly recognised personal responsibility, legality and safety procedure. For the patient it is an expected neccessity. He is trusting the hospital with the most precious thing he has – his own health, and is expecting adequate treatment, satisfying information, the possibility to decide and solve his problems. Quality controlling should be a tool for both sides.
650    _2
$a nemocnice $x normy $7 D006761
650    _2
$a doklad o potřebnosti $x normy $x zákonodárství a právo $7 D002567
650    _2
$a řízení kvality $7 D011786
650    _2
$a kvalita zdravotní péče $x normy $7 D011787
650    _2
$a zajištění kvality zdravotní péče $x metody $x normy $7 D011785
650    _2
$a pacienti $7 D010361
650    _2
$a zdravotničtí pracovníci $7 D006280
650    _2
$a akreditace $x normy $7 D000068
773    0_
$w MED00174899 $t Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $g (2006), s. A13-A17
910    __
$a ABA008 $b CD 1285 $y 7
990    __
$a 20110810124310 $b ABA008
991    __
$a 20110919122404 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 870427 $s 735670
BAS    __
$a 5 $a 4
BMC    __
$a 2006 $d A13-A17 $m Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $x MED00174899
LZP    __
$a 2011-40/vtjb

Find record