Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Rodičovský konflikt a školní zátěž studentů gymnázií
[Interparental Conflict and School Stress of Students of High Schools]
[Elterlicher Konflikt und Schulstress bei Schüllern des Gymnasiums]

Lenka Lacinová; Martina Kotková

. 2014 ; 49 (1-2) : 39-53.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc14077560

Předkládaná studie se zaměřuje na zkoumání vztahu mezi rodičovským konfliktem a stresem ve škole u gymnaziálních studentů ve věku 15–18 let. Speciální pozornost byla věnována mediačnímu efektu vztahu k rodičům a moderačnímu efektu reprezentace rodiny. Studie vychází z kvantitativního designu a k získání potřebných dat byly použity dotazníkové metody. Mediační efekt vztahu k rodičům nebyl prokázán. Moderační efekt reprezentace rodiny byl potvrzen pouze u dívek: souvislost mezi pocitem ohrožení a celkovým stresem je signifikantní jen u těch dívek, které nemají nejvíce konstruktivní ani nejvíce destruktivní reprezentaci rodiny.

Die vorliegende Studie konzentriert sich auf die Beziehung zwischen elterlichen Konflikten und Stress in der Schule bei Schülern im Alter von 15–18 Jahren. Besondere Aufmerksamkeit wurde auf die vermittelnde Wirkung der Beziehung zu den Eltern und der vermittelnden Wirkung der Repräsentierung der Familie gerichtet. Die Studie basiert auf quantitativem Design und die notwendigen Daten wurden durch Fragebogen erhoben. Die Mediation der Beziehung zu den Eltern wurde nicht nachgewiesen. Die Moderation der Repräsentierung der Familie wurde nur bei Mädchen bestätigt: Die Beziehung zwischen dem Gefühl der Gefahr und dem Gesamtstress ist nur für die Mädchen signifikant, die nicht die meist konstruktive oder destruktive Darstellung der Familie haben.

Interparental Conflict and School Stress of Students of High Schools

Elterlicher Konflikt und Schulstress bei Schüllern des Gymnasiums

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc14077560
003      
CZ-PrNML
005      
20141204144502.0
007      
ta
008      
141101s2014 xr f 000 0cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng $b ger
044    __
$a xr
100    1_
$a Kotková, Martina $7 pna2015857730 $u Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.
245    10
$a Rodičovský konflikt a školní zátěž studentů gymnázií / $c Lenka Lacinová; Martina Kotková
246    31
$a Interparental Conflict and School Stress of Students of High Schools
246    31
$a Elterlicher Konflikt und Schulstress bei Schüllern des Gymnasiums
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Předkládaná studie se zaměřuje na zkoumání vztahu mezi rodičovským konfliktem a stresem ve škole u gymnaziálních studentů ve věku 15–18 let. Speciální pozornost byla věnována mediačnímu efektu vztahu k rodičům a moderačnímu efektu reprezentace rodiny. Studie vychází z kvantitativního designu a k získání potřebných dat byly použity dotazníkové metody. Mediační efekt vztahu k rodičům nebyl prokázán. Moderační efekt reprezentace rodiny byl potvrzen pouze u dívek: souvislost mezi pocitem ohrožení a celkovým stresem je signifikantní jen u těch dívek, které nemají nejvíce konstruktivní ani nejvíce destruktivní reprezentaci rodiny.
520    9_
$a This study is focused on examination of the relationship between interparental conflict and school stress of high school students in ages between 15 and 18 years. Attention was especially paid to the mediation effect of relationships towards parents and the moderation effect of representation of a family. This study is based on quantitative research design and questionnaires were used to obtain wanted data. The mediation effect of relationships toward parents was not found in the study. There was evidence of the moderation effect of representation in this study but only in girls. Statistic significance between feelings of threat and general school stress was found only in girls who did not show the most constructive and destructive representation of a family.
520    9_
$a Die vorliegende Studie konzentriert sich auf die Beziehung zwischen elterlichen Konflikten und Stress in der Schule bei Schülern im Alter von 15–18 Jahren. Besondere Aufmerksamkeit wurde auf die vermittelnde Wirkung der Beziehung zu den Eltern und der vermittelnden Wirkung der Repräsentierung der Familie gerichtet. Die Studie basiert auf quantitativem Design und die notwendigen Daten wurden durch Fragebogen erhoben. Die Mediation der Beziehung zu den Eltern wurde nicht nachgewiesen. Die Moderation der Repräsentierung der Familie wurde nur bei Mädchen bestätigt: Die Beziehung zwischen dem Gefühl der Gefahr und dem Gesamtstress ist nur für die Mädchen signifikant, die nicht die meist konstruktive oder destruktive Darstellung der Familie haben.
650    _2
$a vztahy mezi rodiči a dětmi $7 D010287
650    _2
$a rodinné vztahy $7 D005195
650    _2
$a konflikt (psychologie) $7 D003220
650    _2
$a konflikt v rodině $x psychologie $7 D054541
650    _2
$a psychický stres $x etiologie $x psychologie $7 D013315
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a sběr dat $x metody $x statistika a číselné údaje $7 D003625
650    _2
$a emoce $7 D004644
653    00
$a reprezentace rodiny
653    00
$a emocionální nákaza
700    1_
$a Lacinová, Lenka, $d 1969- $7 nlk20020105633 $u Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny FSS MU
773    0_
$t Psychologie pro praxi $x 1803-8670 $g Roč. 49, č. 1-2 (2014), s. 39-53 $w MED00166190
856    41
$u https://karolinum.cz/data/clanek/957/PPP_1-2_2014_04_Kotkova.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4251 $c 595 b $y 4 $z 5
990    __
$b ABA008 $a 20141010154254
991    __
$a 20141204144500 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1045688 $s 876537
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2014 $b 49 $c 1-2 $d 39-53 $i 1803-8670 $m Psychologie pro praxi $n Psychol. praxi $x MED00166190
LZP    __
$a NLK 2014-01/jp

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...