Detail
Article
Conference paper
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Interní audit – nedílná součást řízení kvality
[Internal audit – an obligatory part of quality management]

Petra Hybnerová

Language Czech Country Czech Republic Media elektronický zdroj

Interní audity jsou nejen povinnou součástí systémů řízení kvality, ale je vhodné mít funkční systém zaveden i v takovém zdravotnickém zařízení, které neprochází externími ověřeními (akreditace, certifikace). Proč? Interní audit může být jednou z komunikačních cest v nemocnici, umí odhalit rizika při péči o pacienta, učí zaměstnance vnímat návaznost jednotlivých procesů a napomáhá k prohloubení spolupráce mezi zdravotnickými a nezdravotnickými odděleními nemocnice. Můžeme dosáhnout zakotvení dodržování požadovaných pravidel bez zpětného ověření? Kreativita lidí je široká a každý může nebo chce pochopit pravidla po svém. Často uslyšíme slova: „My jsme takto zvyklí, pracujeme tímto způsobem již x let a vyhovuje nám to.“ Máme jistotu, že se vždy vnitřními předpisy budou řídit všichni zaměstnanci? Audit je jedním z prostředků edukace, jak dostat nastavená pravidla mezi zaměstnance. Tak jako ve výchově dětí, i zde je nutná důslednost a rychlá zpětná vazba z konaných auditů. Provést audit, najít důkazy, pozitivní místa i činnosti k doladění, není pro některé auditory z jejich pohledu až tak těžké, jako sepsat následně zápis, který bude odpovídat zjištěné skutečnosti, bude postaven na pevných základech vyplývajících z vnitřních předpisů a legislativy a srozumitelně popsané důkazy potvrdí klady i nedostatky. Jaká je úloha manažera kvality v řízení auditů? Může se systém auditů obejít bez daných pravidel? Když se takto ptám, určitě ne. Přesto je zde na místě přínosem kreativita při tvorbě systémů auditů, „nakažení“ chutí do práce ostatních kolegů a schopnost naslouchat. Poznatky z auditů jsou, nebo by měly být, jedním z nástrojů řízení pro vedení nemocnice a zpětnou vazbou, jak se daří zakotvit potřebné postupy do běžného provozu.

Internal audits aren´t only an obligation of the system of quality management, but it´s useful to have a functional system even in such a health organization, which doesn´t go threw external proofs (acreditation, certification). Why? An internal audit can be one of the communication channels in hospital. It can reveal the risks in patient care. It teaches the staff to realize the connection among the process. It helps to strenghten the cooperation between health care departments and the administrative and supply department. Can we reach the fullfillment of required rules without retrospective certification? The creativity of every person is wide and they can or want to understand the rules differently. We often hear the words: „We are used to working this way for years and we are satisfied.“ Are we sure that all the employees will follow the internal rules? The audit is one of the means of education to get the set rules among the employees. As in the education of children, even here it´s necessary to be consistent and also to have an immediate feedback from the audits. Performing an audit, finding the evidence, positive aspects and weak aspects, isn´t as difficult from the side of the auditor, as it is to write a report, which will cover the actual facts and will be built on a strong basis arising from internal rules and legislative and comprehensible evidence will proove the positive and negative aspects. What is the function of the quality manager in directing an audit? Can the system of audits work without set rules? Definitely not. However, the creativity in forming the system of audits is a positive aspects. Another advantage is infecting your colleagues with the sense of happiness into work and the ability to listen. The audit findings are , or should be one of the managing instruments for the directory of the hospital and also the feedback, how we are able to establish the necessary procedures into basic operation.

Internal audit – an obligatory part of quality management

Interní audit – nedílná součást řízení kvality [elektronický zdroj] /

Powerpointová prezentace

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15001384
003      
CZ-PrNML
005      
20170630065610.0
007      
co||g|
008      
150115s2011 xr fs 000 0cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Hybnerová, Petra $7 xx0214923 $u Nemocnice Jablonec nad Nisou, p.o.
245    10
$a Interní audit – nedílná součást řízení kvality $h [elektronický zdroj] / $c Petra Hybnerová
246    31
$a Internal audit – an obligatory part of quality management
500    __
$a Powerpointová prezentace
520    3_
$a Interní audity jsou nejen povinnou součástí systémů řízení kvality, ale je vhodné mít funkční systém zaveden i v takovém zdravotnickém zařízení, které neprochází externími ověřeními (akreditace, certifikace). Proč? Interní audit může být jednou z komunikačních cest v nemocnici, umí odhalit rizika při péči o pacienta, učí zaměstnance vnímat návaznost jednotlivých procesů a napomáhá k prohloubení spolupráce mezi zdravotnickými a nezdravotnickými odděleními nemocnice. Můžeme dosáhnout zakotvení dodržování požadovaných pravidel bez zpětného ověření? Kreativita lidí je široká a každý může nebo chce pochopit pravidla po svém. Často uslyšíme slova: „My jsme takto zvyklí, pracujeme tímto způsobem již x let a vyhovuje nám to.“ Máme jistotu, že se vždy vnitřními předpisy budou řídit všichni zaměstnanci? Audit je jedním z prostředků edukace, jak dostat nastavená pravidla mezi zaměstnance. Tak jako ve výchově dětí, i zde je nutná důslednost a rychlá zpětná vazba z konaných auditů. Provést audit, najít důkazy, pozitivní místa i činnosti k doladění, není pro některé auditory z jejich pohledu až tak těžké, jako sepsat následně zápis, který bude odpovídat zjištěné skutečnosti, bude postaven na pevných základech vyplývajících z vnitřních předpisů a legislativy a srozumitelně popsané důkazy potvrdí klady i nedostatky. Jaká je úloha manažera kvality v řízení auditů? Může se systém auditů obejít bez daných pravidel? Když se takto ptám, určitě ne. Přesto je zde na místě přínosem kreativita při tvorbě systémů auditů, „nakažení“ chutí do práce ostatních kolegů a schopnost naslouchat. Poznatky z auditů jsou, nebo by měly být, jedním z nástrojů řízení pro vedení nemocnice a zpětnou vazbou, jak se daří zakotvit potřebné postupy do běžného provozu.
520    9_
$a Internal audits aren´t only an obligation of the system of quality management, but it´s useful to have a functional system even in such a health organization, which doesn´t go threw external proofs (acreditation, certification). Why? An internal audit can be one of the communication channels in hospital. It can reveal the risks in patient care. It teaches the staff to realize the connection among the process. It helps to strenghten the cooperation between health care departments and the administrative and supply department. Can we reach the fullfillment of required rules without retrospective certification? The creativity of every person is wide and they can or want to understand the rules differently. We often hear the words: „We are used to working this way for years and we are satisfied.“ Are we sure that all the employees will follow the internal rules? The audit is one of the means of education to get the set rules among the employees. As in the education of children, even here it´s necessary to be consistent and also to have an immediate feedback from the audits. Performing an audit, finding the evidence, positive aspects and weak aspects, isn´t as difficult from the side of the auditor, as it is to write a report, which will cover the actual facts and will be built on a strong basis arising from internal rules and legislative and comprehensible evidence will proove the positive and negative aspects. What is the function of the quality manager in directing an audit? Can the system of audits work without set rules? Definitely not. However, the creativity in forming the system of audits is a positive aspects. Another advantage is infecting your colleagues with the sense of happiness into work and the ability to listen. The audit findings are , or should be one of the managing instruments for the directory of the hospital and also the feedback, how we are able to establish the necessary procedures into basic operation.
650    12
$a revize kvality lékařské péče $7 D008485
650    12
$a řízení nemocnice $7 D006739
650    _2
$a lidé $7 D006801
773    0_
$t Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $g (2011), s. B-13 - B-19 $w MED00174899
910    __
$a ABA008 $b CD 1511 $b DT 10637 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150115114014 $b ABA008
991    __
$a 20170630070036 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1058466 $s 884103
BAS    __
$a 5 $a 4
BMC    __
$a 2011 $d B-13 - B-19 $m Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $x MED00174899
LZP    __
$c NLK183 $d 20150302 $a NLK 2015-02/mk

Find record