-
Something wrong with this record ?
Projekt kontinuálního zvyšování kvality zdravotní péče
[Project Health Care Quality Improvement]
Marie Marsová
Language Czech Country Czech Republic Media elektronický zdroj
- MeSH
- Quality of Health Care * MeSH
- Humans MeSH
- Quality Control * MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
Zdravotnictví je rozsáhlý a nesmírně dynamicky se rozvíjející obor. Je-li prokázáno ve sférách jiných služeb, že zavedení procesu standardizace vede ke zvýšení efektivity, snížení nákladů a vyšší míře zákaznického uspokojení, je pochopitelný zájem o tento model i ze strany poskytovatelů zdravotní péče. Zdravotnická zařízení, především nemocnice, jsou velmi složité podniky. Jejich činnost je závislá na funkčním zřetězení a prolínání mnoha vysoce odborných úseků. Z hlediska organizační struktury je nemocnice reprezentantem typicky profesionální organizace: tvoří ji mnoho profesně jasně orientovaných struktur a pracovních koalic. Zajištění kvalitní péče se tak stává nesmírně složitým a komplexním problémem. V běžném pojetí českého zdravotnictví se kvalita zdravotní péče často vztahuje pouze k medicínsko – provozní stránce procesu. Kvalitní zdravotní péče však musí zahrnout i aspekty psychologické a etické a hlediska organizační i ekonomická. Hodnocení kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb je vtěleno i do Zákona o zdravotních službách. Hodnotící standardy jsou souborem požadavků na vybrané procesy a ukazatele posuzované ve zdravotnickém zařízení. Kontinuální zvyšování kvality zdravotní péče je proces nezvratný, nikdy nekončící a dynamicky se rozvíjející.
Health care is massive and rapidly developing activity. If there is evidence in the spheres of other services, the introduction of process standardization leads to increased efficiency, reduced costs and better customer satisfaction. There is understandable interest about this model by health care providers too. Medical facilities and hospitals are mostly very complex business. Their activity is dependent on a functional series and blending of many highly professional segments. In terms of organizational structure is typically a hospital representative professional organization: it consists of many professionally oriented structures clearly and labor coalitions. Providing quality care is becoming extremely difficult and complex problem. In the current approach of the Czech health care, quality of health care often refers only to the medico - operational level process. Quality health care must include psychological and ethical aspects and aspects of organizational and economic Evaluation of the quality and safety of healthcare services is incorporated in Health Services Law. Evaluation standards are a set of requirements for the selected processes and indicators examined in a medical facility. Continuing health care quality improvement is an irreversible process, never-ending and dynamic.
Project Health Care Quality Improvement
Projekt kontinuálního zvyšování kvality zdravotní péče [elektronický zdroj] /
Mezinárodní konference, 17. října 2012
Powerpointová prezentace
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15001428
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150213100106.0
- 007
- co||g|
- 008
- 150116s2012 xr fs 000 0cze||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Marsová, Marie, $d 1959- $7 xx0099899 $u Vítkovická nemocnice a.s.
- 245 10
- $a Projekt kontinuálního zvyšování kvality zdravotní péče $h [elektronický zdroj] / $c Marie Marsová
- 246 31
- $a Project Health Care Quality Improvement
- 500 __
- $a Mezinárodní konference, 17. října 2012
- 500 __
- $a Powerpointová prezentace
- 520 3_
- $a Zdravotnictví je rozsáhlý a nesmírně dynamicky se rozvíjející obor. Je-li prokázáno ve sférách jiných služeb, že zavedení procesu standardizace vede ke zvýšení efektivity, snížení nákladů a vyšší míře zákaznického uspokojení, je pochopitelný zájem o tento model i ze strany poskytovatelů zdravotní péče. Zdravotnická zařízení, především nemocnice, jsou velmi složité podniky. Jejich činnost je závislá na funkčním zřetězení a prolínání mnoha vysoce odborných úseků. Z hlediska organizační struktury je nemocnice reprezentantem typicky profesionální organizace: tvoří ji mnoho profesně jasně orientovaných struktur a pracovních koalic. Zajištění kvalitní péče se tak stává nesmírně složitým a komplexním problémem. V běžném pojetí českého zdravotnictví se kvalita zdravotní péče často vztahuje pouze k medicínsko – provozní stránce procesu. Kvalitní zdravotní péče však musí zahrnout i aspekty psychologické a etické a hlediska organizační i ekonomická. Hodnocení kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb je vtěleno i do Zákona o zdravotních službách. Hodnotící standardy jsou souborem požadavků na vybrané procesy a ukazatele posuzované ve zdravotnickém zařízení. Kontinuální zvyšování kvality zdravotní péče je proces nezvratný, nikdy nekončící a dynamicky se rozvíjející.
- 520 9_
- $a Health care is massive and rapidly developing activity. If there is evidence in the spheres of other services, the introduction of process standardization leads to increased efficiency, reduced costs and better customer satisfaction. There is understandable interest about this model by health care providers too. Medical facilities and hospitals are mostly very complex business. Their activity is dependent on a functional series and blending of many highly professional segments. In terms of organizational structure is typically a hospital representative professional organization: it consists of many professionally oriented structures clearly and labor coalitions. Providing quality care is becoming extremely difficult and complex problem. In the current approach of the Czech health care, quality of health care often refers only to the medico - operational level process. Quality health care must include psychological and ethical aspects and aspects of organizational and economic Evaluation of the quality and safety of healthcare services is incorporated in Health Services Law. Evaluation standards are a set of requirements for the selected processes and indicators examined in a medical facility. Continuing health care quality improvement is an irreversible process, never-ending and dynamic.
- 650 12
- $a kvalita zdravotní péče $7 D011787
- 650 12
- $a řízení kvality $7 D011786
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 773 0_
- $t Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $g (2012), s. A-1 - A-3 $w MED00174899
- 910 __
- $a ABA008 $b CD 1510 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150115114014 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150213100340 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1058510 $s 884147
- BAS __
- $a 5 $a 4
- BMC __
- $a 2012 $d A-1 - A-3 $m Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $x MED00174899
- LZP __
- $c NLK183 $d 20150213 $a NLK 2015-02/mk