Detail
Article
Conference paper
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Projekt kontinuálního zvyšování kvality zdravotní péče
[Project Health Care Quality Improvement]

Marie Marsová

Language Czech Country Czech Republic Media elektronický zdroj

Zdravotnictví je rozsáhlý a nesmírně dynamicky se rozvíjející obor. Je-li prokázáno ve sférách jiných služeb, že zavedení procesu standardizace vede ke zvýšení efektivity, snížení nákladů a vyšší míře zákaznického uspokojení, je pochopitelný zájem o tento model i ze strany poskytovatelů zdravotní péče. Zdravotnická zařízení, především nemocnice, jsou velmi složité podniky. Jejich činnost je závislá na funkčním zřetězení a prolínání mnoha vysoce odborných úseků. Z hlediska organizační struktury je nemocnice reprezentantem typicky profesionální organizace: tvoří ji mnoho profesně jasně orientovaných struktur a pracovních koalic. Zajištění kvalitní péče se tak stává nesmírně složitým a komplexním problémem. V běžném pojetí českého zdravotnictví se kvalita zdravotní péče často vztahuje pouze k medicínsko – provozní stránce procesu. Kvalitní zdravotní péče však musí zahrnout i aspekty psychologické a etické a hlediska organizační i ekonomická. Hodnocení kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb je vtěleno i do Zákona o zdravotních službách. Hodnotící standardy jsou souborem požadavků na vybrané procesy a ukazatele posuzované ve zdravotnickém zařízení. Kontinuální zvyšování kvality zdravotní péče je proces nezvratný, nikdy nekončící a dynamicky se rozvíjející.

Health care is massive and rapidly developing activity. If there is evidence in the spheres of other services, the introduction of process standardization leads to increased efficiency, reduced costs and better customer satisfaction. There is understandable interest about this model by health care providers too. Medical facilities and hospitals are mostly very complex business. Their activity is dependent on a functional series and blending of many highly professional segments. In terms of organizational structure is typically a hospital representative professional organization: it consists of many professionally oriented structures clearly and labor coalitions. Providing quality care is becoming extremely difficult and complex problem. In the current approach of the Czech health care, quality of health care often refers only to the medico - operational level process. Quality health care must include psychological and ethical aspects and aspects of organizational and economic Evaluation of the quality and safety of healthcare services is incorporated in Health Services Law. Evaluation standards are a set of requirements for the selected processes and indicators examined in a medical facility. Continuing health care quality improvement is an irreversible process, never-ending and dynamic.

Project Health Care Quality Improvement

Projekt kontinuálního zvyšování kvality zdravotní péče [elektronický zdroj] /

Mezinárodní konference, 17. října 2012

Powerpointová prezentace

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15001428
003      
CZ-PrNML
005      
20150213100106.0
007      
co||g|
008      
150116s2012 xr fs 000 0cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Marsová, Marie, $d 1959- $7 xx0099899 $u Vítkovická nemocnice a.s.
245    10
$a Projekt kontinuálního zvyšování kvality zdravotní péče $h [elektronický zdroj] / $c Marie Marsová
246    31
$a Project Health Care Quality Improvement
500    __
$a Mezinárodní konference, 17. října 2012
500    __
$a Powerpointová prezentace
520    3_
$a Zdravotnictví je rozsáhlý a nesmírně dynamicky se rozvíjející obor. Je-li prokázáno ve sférách jiných služeb, že zavedení procesu standardizace vede ke zvýšení efektivity, snížení nákladů a vyšší míře zákaznického uspokojení, je pochopitelný zájem o tento model i ze strany poskytovatelů zdravotní péče. Zdravotnická zařízení, především nemocnice, jsou velmi složité podniky. Jejich činnost je závislá na funkčním zřetězení a prolínání mnoha vysoce odborných úseků. Z hlediska organizační struktury je nemocnice reprezentantem typicky profesionální organizace: tvoří ji mnoho profesně jasně orientovaných struktur a pracovních koalic. Zajištění kvalitní péče se tak stává nesmírně složitým a komplexním problémem. V běžném pojetí českého zdravotnictví se kvalita zdravotní péče často vztahuje pouze k medicínsko – provozní stránce procesu. Kvalitní zdravotní péče však musí zahrnout i aspekty psychologické a etické a hlediska organizační i ekonomická. Hodnocení kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb je vtěleno i do Zákona o zdravotních službách. Hodnotící standardy jsou souborem požadavků na vybrané procesy a ukazatele posuzované ve zdravotnickém zařízení. Kontinuální zvyšování kvality zdravotní péče je proces nezvratný, nikdy nekončící a dynamicky se rozvíjející.
520    9_
$a Health care is massive and rapidly developing activity. If there is evidence in the spheres of other services, the introduction of process standardization leads to increased efficiency, reduced costs and better customer satisfaction. There is understandable interest about this model by health care providers too. Medical facilities and hospitals are mostly very complex business. Their activity is dependent on a functional series and blending of many highly professional segments. In terms of organizational structure is typically a hospital representative professional organization: it consists of many professionally oriented structures clearly and labor coalitions. Providing quality care is becoming extremely difficult and complex problem. In the current approach of the Czech health care, quality of health care often refers only to the medico - operational level process. Quality health care must include psychological and ethical aspects and aspects of organizational and economic Evaluation of the quality and safety of healthcare services is incorporated in Health Services Law. Evaluation standards are a set of requirements for the selected processes and indicators examined in a medical facility. Continuing health care quality improvement is an irreversible process, never-ending and dynamic.
650    12
$a kvalita zdravotní péče $7 D011787
650    12
$a řízení kvality $7 D011786
650    _2
$a lidé $7 D006801
773    0_
$t Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $g (2012), s. A-1 - A-3 $w MED00174899
910    __
$a ABA008 $b CD 1510 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150115114014 $b ABA008
991    __
$a 20150213100340 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1058510 $s 884147
BAS    __
$a 5 $a 4
BMC    __
$a 2012 $d A-1 - A-3 $m Řízená kvalita ve zdravotní a sociální sféře $x MED00174899
LZP    __
$c NLK183 $d 20150213 $a NLK 2015-02/mk

Find record