-
Something wrong with this record ?
Resilience in children and its importance for early intervention [Resilience v dětském věku a její význam pro ranou podporu]
Marie Vítková
Language English Country Czech Republic
Digital library NLK
Source
- Keywords
- resilience, raný věk, zdravotní postižení, raná podpora, plasticita CNS,
- MeSH
- Central Nervous System physiology growth & development MeSH
- Child MeSH
- Evaluation Studies as Topic MeSH
- Humans MeSH
- Children with Disabilities * rehabilitation education MeSH
- Child, Preschool MeSH
- Resilience, Psychological classification MeSH
- Early Intervention, Educational * methods utilization MeSH
- Social Welfare legislation & jurisprudence MeSH
- Mother-Child Relations MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Humans MeSH
- Child, Preschool MeSH
- Female MeSH
V kapitole se zabýváme otázkami rané podpory a rané péče, věnované dítěti s vývojovým postižením a jeho rodině. Ve vztahu k rané podpoře je vysvětlen pojem resilience, která vzniká ze setkání nepříznivých a životně specifi ckých podmínek u dítěte v konfrontaci s prostředím. Pozornost je věnována možnostem ve využití plastičnosti centrální nervové soustavy v raném věku ve prospěch dítěte. Charakterizovaná je raná péče dle zákona o sociálních službách. Závěrem kapitoly je uvedeno výzkumné šetření, které se týká analýzy zkušeností matek s dítětem s těžkým postižením s vnější podporou v raném a předškolním věku.
The paper focuses on questions of early support and early intervention in children with developmental disabilities and their families. The term “resilience” is explained in the context of early support. Resilience occurs when unfavourable and specifi c conditions of a child co-occur and interact with the environment. We focus on the possibilities offered by the great plasticity of CNS in the early age. We defi ne early intervention in accordance with the Act on Social Services. In conclusion the paper presents a research analysing the experience of mothers of children with severe disabilities receiving external support at early and pre-school age.
Resilience v dětském věku a její význam pro ranou podporu
Škola a zdraví pro 21. století
Bibliography, etc.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15006419
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150430150235.0
- 007
- ta
- 008
- 150219s2011 xr d f 100 0eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Vítková, Marie, $d 1947- $7 xx0001379 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Brno
- 245 10
- $a Resilience in children and its importance for early intervention / $c Marie Vítková
- 246 31
- $a Resilience v dětském věku a její význam pro ranou podporu
- 500 __
- $a Škola a zdraví pro 21. století
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a V kapitole se zabýváme otázkami rané podpory a rané péče, věnované dítěti s vývojovým postižením a jeho rodině. Ve vztahu k rané podpoře je vysvětlen pojem resilience, která vzniká ze setkání nepříznivých a životně specifi ckých podmínek u dítěte v konfrontaci s prostředím. Pozornost je věnována možnostem ve využití plastičnosti centrální nervové soustavy v raném věku ve prospěch dítěte. Charakterizovaná je raná péče dle zákona o sociálních službách. Závěrem kapitoly je uvedeno výzkumné šetření, které se týká analýzy zkušeností matek s dítětem s těžkým postižením s vnější podporou v raném a předškolním věku.
- 520 9_
- $a The paper focuses on questions of early support and early intervention in children with developmental disabilities and their families. The term “resilience” is explained in the context of early support. Resilience occurs when unfavourable and specifi c conditions of a child co-occur and interact with the environment. We focus on the possibilities offered by the great plasticity of CNS in the early age. We defi ne early intervention in accordance with the Act on Social Services. In conclusion the paper presents a research analysing the experience of mothers of children with severe disabilities receiving external support at early and pre-school age.
- 650 12
- $a postižené děti $x rehabilitace $x výchova $7 D019988
- 650 12
- $a raná péče $x metody $x využití $7 D018479
- 650 _2
- $a centrální nervový systém $x fyziologie $x růst a vývoj $7 D002490
- 650 _2
- $a sociální péče $x zákonodárství a právo $7 D012946
- 650 _2
- $a předškolní dítě $7 D002675
- 650 _2
- $a vztahy mezi matkou a dítětem $7 D009034
- 650 _2
- $a psychická odolnost $x klasifikace $7 D055500
- 650 _2
- $a hodnotící studie jako téma $7 D005069
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 00
- $a resilience
- 653 00
- $a raný věk
- 653 00
- $a zdravotní postižení
- 653 00
- $a raná podpora
- 653 00
- $a plasticita CNS
- 773 0_
- $t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 161-167 $w MED00184306
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150430150540 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1063563 $s 889204
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2011 $d 161-167 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150417 $a NLK 2015-08/pk