• Something wrong with this record ?

Resilience in children and its importance for early intervention [Resilience v dětském věku a její význam pro ranou podporu]

Marie Vítková

. 2011 ; () : 161-167.

Language English Country Czech Republic

Digital library NLK
Source

V kapitole se zabýváme otázkami rané podpory a rané péče, věnované dítěti s vývojovým postižením a jeho rodině. Ve vztahu k rané podpoře je vysvětlen pojem resilience, která vzniká ze setkání nepříznivých a životně specifi ckých podmínek u dítěte v konfrontaci s prostředím. Pozornost je věnována možnostem ve využití plastičnosti centrální nervové soustavy v raném věku ve prospěch dítěte. Charakterizovaná je raná péče dle zákona o sociálních službách. Závěrem kapitoly je uvedeno výzkumné šetření, které se týká analýzy zkušeností matek s dítětem s těžkým postižením s vnější podporou v raném a předškolním věku.

The paper focuses on questions of early support and early intervention in children with developmental disabilities and their families. The term “resilience” is explained in the context of early support. Resilience occurs when unfavourable and specifi c conditions of a child co-occur and interact with the environment. We focus on the possibilities offered by the great plasticity of CNS in the early age. We defi ne early intervention in accordance with the Act on Social Services. In conclusion the paper presents a research analysing the experience of mothers of children with severe disabilities receiving external support at early and pre-school age.

Resilience v dětském věku a její význam pro ranou podporu

Škola a zdraví pro 21. století

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15006419
003      
CZ-PrNML
005      
20150430150235.0
007      
ta
008      
150219s2011 xr d f 100 0eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Vítková, Marie, $d 1947- $7 xx0001379 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Brno
245    10
$a Resilience in children and its importance for early intervention / $c Marie Vítková
246    31
$a Resilience v dětském věku a její význam pro ranou podporu
500    __
$a Škola a zdraví pro 21. století
504    __
$a Literatura
520    3_
$a V kapitole se zabýváme otázkami rané podpory a rané péče, věnované dítěti s vývojovým postižením a jeho rodině. Ve vztahu k rané podpoře je vysvětlen pojem resilience, která vzniká ze setkání nepříznivých a životně specifi ckých podmínek u dítěte v konfrontaci s prostředím. Pozornost je věnována možnostem ve využití plastičnosti centrální nervové soustavy v raném věku ve prospěch dítěte. Charakterizovaná je raná péče dle zákona o sociálních službách. Závěrem kapitoly je uvedeno výzkumné šetření, které se týká analýzy zkušeností matek s dítětem s těžkým postižením s vnější podporou v raném a předškolním věku.
520    9_
$a The paper focuses on questions of early support and early intervention in children with developmental disabilities and their families. The term “resilience” is explained in the context of early support. Resilience occurs when unfavourable and specifi c conditions of a child co-occur and interact with the environment. We focus on the possibilities offered by the great plasticity of CNS in the early age. We defi ne early intervention in accordance with the Act on Social Services. In conclusion the paper presents a research analysing the experience of mothers of children with severe disabilities receiving external support at early and pre-school age.
650    12
$a postižené děti $x rehabilitace $x výchova $7 D019988
650    12
$a raná péče $x metody $x využití $7 D018479
650    _2
$a centrální nervový systém $x fyziologie $x růst a vývoj $7 D002490
650    _2
$a sociální péče $x zákonodárství a právo $7 D012946
650    _2
$a předškolní dítě $7 D002675
650    _2
$a vztahy mezi matkou a dítětem $7 D009034
650    _2
$a psychická odolnost $x klasifikace $7 D055500
650    _2
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a ženské pohlaví $7 D005260
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    00
$a resilience
653    00
$a raný věk
653    00
$a zdravotní postižení
653    00
$a raná podpora
653    00
$a plasticita CNS
773    0_
$t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 161-167 $w MED00184306
910    __
$a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150430150540 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1063563 $s 889204
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2011 $d 161-167 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
LZP    __
$c NLK104 $d 20150417 $a NLK 2015-08/pk

Find record