-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Traffic pedagogy as a basic tool for preventing accidents [Dopravní pedagogika jako základní nástroj prevence nehod]
Ota Konsbul
Jazyk angličtina Země Česko
Digitální knihovna NLK
Zdroj
- Klíčová slova
- dopravní prostředí, účastníci silničního provozu, způsobilost, dopravní edukátoři, speciální vzdělávací potřeby, vzdělávací systém, autoedukace,
- MeSH
- dopravní nehody * prevence a kontrola MeSH
- lidé MeSH
- řízení motorových vozidel výchova MeSH
- uznání odborné způsobilosti normy MeSH
- výchova a vzdělávání * metody MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Příspěvek analyzuje úroveň a podmínky výchovy všech účastníků ke způsobilé účasti v dopravním prostředí v rámci celoživotního vzdělávání. Centrem problematiky je systémová analýza zdravého (ve smyslu beznehodového) dopravního prostředí a koexistence všech subjektů, kteří se na něm podílejí. Příspěvek zdůrazňuje nutnost odborné způsobilosti všech zúčastně-ných v dopravním prostředí, také se zabývá možnostmi edukace osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Řešením se jeví vytvoření teoretického zázemí dopravní výchovy, která by pramenila namísto empirie a intuice, ze specifi cké pedagogické disciplíny – dopravní pedagogiky.
The paper analyses the level and conditions of teaching all road users to achieve their competent involvement in the traffi c environment in the framework of lifelong learning. The centre of attention is a systemic analysis of healthy traffi c environment (i.e. without accidents) and coexistence of all those who participate in it. The article emphasizes the need for professional competence of all involved in the traffi c environment; it also deals with education possibilities of people with special educational needs. The solution seems to be an establishment of a theoretical background of traffi c training, which would be based - instead of empiricism and intuition - on a specifi c educational discipline - Traffi c Pedagogy.
Dopravní pedagogika jako základní nástroj prevence nehod
Škola a zdraví pro 21. století
Bibliografie atd.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15006428
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150430150318.0
- 007
- ta
- 008
- 150220s2011 xr f 100 0eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Konsbul, Ota $7 _AN081604 $u OKDRIVER s.r.o., Brno
- 245 10
- $a Traffic pedagogy as a basic tool for preventing accidents / $c Ota Konsbul
- 246 31
- $a Dopravní pedagogika jako základní nástroj prevence nehod
- 500 __
- $a Škola a zdraví pro 21. století
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Příspěvek analyzuje úroveň a podmínky výchovy všech účastníků ke způsobilé účasti v dopravním prostředí v rámci celoživotního vzdělávání. Centrem problematiky je systémová analýza zdravého (ve smyslu beznehodového) dopravního prostředí a koexistence všech subjektů, kteří se na něm podílejí. Příspěvek zdůrazňuje nutnost odborné způsobilosti všech zúčastně-ných v dopravním prostředí, také se zabývá možnostmi edukace osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Řešením se jeví vytvoření teoretického zázemí dopravní výchovy, která by pramenila namísto empirie a intuice, ze specifi cké pedagogické disciplíny – dopravní pedagogiky.
- 520 9_
- $a The paper analyses the level and conditions of teaching all road users to achieve their competent involvement in the traffi c environment in the framework of lifelong learning. The centre of attention is a systemic analysis of healthy traffi c environment (i.e. without accidents) and coexistence of all those who participate in it. The article emphasizes the need for professional competence of all involved in the traffi c environment; it also deals with education possibilities of people with special educational needs. The solution seems to be an establishment of a theoretical background of traffi c training, which would be based - instead of empiricism and intuition - on a specifi c educational discipline - Traffi c Pedagogy.
- 650 12
- $a dopravní nehody $x prevence a kontrola $7 D000063
- 650 12
- $a výchova a vzdělávání $x metody $7 D004493
- 650 _2
- $a řízení motorových vozidel $x výchova $7 D001334
- 650 _2
- $a uznání odborné způsobilosti $x normy $7 D003406
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 00
- $a dopravní prostředí
- 653 00
- $a účastníci silničního provozu
- 653 00
- $a způsobilost
- 653 00
- $a dopravní edukátoři
- 653 00
- $a speciální vzdělávací potřeby
- 653 00
- $a vzdělávací systém
- 653 00
- $a autoedukace
- 773 0_
- $t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 197-207 $w MED00184306
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150430150623 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1063573 $s 889213
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2011 $d 197-207 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150417 $a NLK 2015-08/pk