Detail
Article
Conference paper
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Traffic pedagogy as a basic tool for preventing accidents [Dopravní pedagogika jako základní nástroj prevence nehod]

Ota Konsbul

. 2011 ; () : 197-207.

Language English Country Czech Republic

Digital library NLK
Source

Příspěvek analyzuje úroveň a podmínky výchovy všech účastníků ke způsobilé účasti v dopravním prostředí v rámci celoživotního vzdělávání. Centrem problematiky je systémová analýza zdravého (ve smyslu beznehodového) dopravního prostředí a koexistence všech subjektů, kteří se na něm podílejí. Příspěvek zdůrazňuje nutnost odborné způsobilosti všech zúčastně-ných v dopravním prostředí, také se zabývá možnostmi edukace osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Řešením se jeví vytvoření teoretického zázemí dopravní výchovy, která by pramenila namísto empirie a intuice, ze specifi cké pedagogické disciplíny – dopravní pedagogiky.

The paper analyses the level and conditions of teaching all road users to achieve their competent involvement in the traffi c environment in the framework of lifelong learning. The centre of attention is a systemic analysis of healthy traffi c environment (i.e. without accidents) and coexistence of all those who participate in it. The article emphasizes the need for professional competence of all involved in the traffi c environment; it also deals with education possibilities of people with special educational needs. The solution seems to be an establishment of a theoretical background of traffi c training, which would be based - instead of empiricism and intuition - on a specifi c educational discipline - Traffi c Pedagogy.

Dopravní pedagogika jako základní nástroj prevence nehod

Škola a zdraví pro 21. století

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15006428
003      
CZ-PrNML
005      
20150430150318.0
007      
ta
008      
150220s2011 xr f 100 0eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Konsbul, Ota $7 _AN081604 $u OKDRIVER s.r.o., Brno
245    10
$a Traffic pedagogy as a basic tool for preventing accidents / $c Ota Konsbul
246    31
$a Dopravní pedagogika jako základní nástroj prevence nehod
500    __
$a Škola a zdraví pro 21. století
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Příspěvek analyzuje úroveň a podmínky výchovy všech účastníků ke způsobilé účasti v dopravním prostředí v rámci celoživotního vzdělávání. Centrem problematiky je systémová analýza zdravého (ve smyslu beznehodového) dopravního prostředí a koexistence všech subjektů, kteří se na něm podílejí. Příspěvek zdůrazňuje nutnost odborné způsobilosti všech zúčastně-ných v dopravním prostředí, také se zabývá možnostmi edukace osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Řešením se jeví vytvoření teoretického zázemí dopravní výchovy, která by pramenila namísto empirie a intuice, ze specifi cké pedagogické disciplíny – dopravní pedagogiky.
520    9_
$a The paper analyses the level and conditions of teaching all road users to achieve their competent involvement in the traffi c environment in the framework of lifelong learning. The centre of attention is a systemic analysis of healthy traffi c environment (i.e. without accidents) and coexistence of all those who participate in it. The article emphasizes the need for professional competence of all involved in the traffi c environment; it also deals with education possibilities of people with special educational needs. The solution seems to be an establishment of a theoretical background of traffi c training, which would be based - instead of empiricism and intuition - on a specifi c educational discipline - Traffi c Pedagogy.
650    12
$a dopravní nehody $x prevence a kontrola $7 D000063
650    12
$a výchova a vzdělávání $x metody $7 D004493
650    _2
$a řízení motorových vozidel $x výchova $7 D001334
650    _2
$a uznání odborné způsobilosti $x normy $7 D003406
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    00
$a dopravní prostředí
653    00
$a účastníci silničního provozu
653    00
$a způsobilost
653    00
$a dopravní edukátoři
653    00
$a speciální vzdělávací potřeby
653    00
$a vzdělávací systém
653    00
$a autoedukace
773    0_
$t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 197-207 $w MED00184306
910    __
$a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150430150623 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1063573 $s 889213
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2011 $d 197-207 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
LZP    __
$c NLK104 $d 20150417 $a NLK 2015-08/pk

Find record