-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Modelling of physical education and physical regimen in lower primary schools [Modelování tělesné výchovy a pohybového režimu žáků na 1. Stupni základní školy]
Vladislav Mužík, Daniela Jonášová, Vojtěch Nováček, Hana Šeráková, Marek Trávníček, Petr Vlček, Jaroslav Vrbas
Jazyk angličtina Země Česko
Digitální knihovna NLK
Zdroj
- Klíčová slova
- modelování tělesné výchovy, pohybový režim žáků, 1. stupeň základní školy, projektované kurikulum, realizované kurikulum,
- MeSH
- dítě MeSH
- hodnotící studie jako téma MeSH
- kurikulum * MeSH
- lidé MeSH
- pohybová aktivita fyziologie MeSH
- programy Healthy People MeSH
- školy MeSH
- tělesná výchova * metody organizace a řízení trendy MeSH
- tělesná výkonnost MeSH
- teoretické modely * MeSH
- výchova a vzdělávání metody pracovní síly MeSH
- výchova dítěte MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
Příspěvek shrnuje výsledky dílčího projektu výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století (2005-2011). Dílčí projekt je orientován na tělesnou výchovu na 1. stupni ZŠ. Zabývá se projektovaným a realizovaným kurikulem tělesné výchovy i celodenní pohybovou aktivitou žáků. Výzkumnými metodami byly obsahová analýza dokumentů, systematické pozorování interakce ve výuce tělesné výchovy, standardizované řízené rozhovory, dotazníky, časové snímky dne a modelování kurikula tělesné výchovy. Analyzovány byly vzdělávací dokumenty obsahující projektované kurikulum tělesné výchovy. Výzkumnými soubory při uplatnění dalších metod byly reprezentativní soubory občanů České republiky a dostupné soubory učitelů a žáků základních škol. Získané poznatky jsou východiskem pro modelování tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Toto modelování obsahuje intervenční projekt Školáci v pohybu, ovlivňující interakci učitel – žák ve výuce tělesné výchovy, školní i mimoškolní pohybovou aktivitu žáků a monitoring zdravotně orientované zdatnosti žáků. Cílem modelování tělesné výchovy je přispět k optimalizaci pohybového režimu žáků na 1. stupni ZŠ.
The paper presents the results of a subproject pursued within the School and Health for the 21st Century (Škola a zdraví pro 21. století) research project (2005- 2011). The subproject focuses on physical education in lower primary schools. It deals with the projected and implemented curriculum of physical education as well as pupils' overall daily physical activity. The research methods include content analysis of documents, systematic observation of the interaction in physical education classes, standardised controlled interviews, questionnaires, day time records, and modelling of the physical education curriculum. In addition, educational documents containing the projected curriculum of physical education were analysed. Other deployed methods involve research samples representative of the Czech Republic citizens and available samples of primary school teachers and pupils. The results provide a basis for physical education modelling in lower primary schools. This modelling contains the intervention project Pupils on the Move (Školáci v pohybu) infl uencing the interaction between the teacher and pupils in physical education classes, pupils' school and out-of-school physical activity, and monitoring of pupils' health and fi tness. The aim of physical education modelling is to contribute to the optimisation of the physical regimen of primary school pupils.
Modelování tělesné výchovy a pohybového režimu žáků na 1. Stupni základní školy
Škola a zdraví pro 21. století
Bibliografie atd.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15006438
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150430150613.0
- 007
- ta
- 008
- 150220s2011 xr f 100 0eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Mužík, Vladislav, $d 1952- $7 ola2003206218 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Brno
- 245 10
- $a Modelling of physical education and physical regimen in lower primary schools / $c Vladislav Mužík, Daniela Jonášová, Vojtěch Nováček, Hana Šeráková, Marek Trávníček, Petr Vlček, Jaroslav Vrbas
- 246 31
- $a Modelování tělesné výchovy a pohybového režimu žáků na 1. Stupni základní školy
- 500 __
- $a Škola a zdraví pro 21. století
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Příspěvek shrnuje výsledky dílčího projektu výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století (2005-2011). Dílčí projekt je orientován na tělesnou výchovu na 1. stupni ZŠ. Zabývá se projektovaným a realizovaným kurikulem tělesné výchovy i celodenní pohybovou aktivitou žáků. Výzkumnými metodami byly obsahová analýza dokumentů, systematické pozorování interakce ve výuce tělesné výchovy, standardizované řízené rozhovory, dotazníky, časové snímky dne a modelování kurikula tělesné výchovy. Analyzovány byly vzdělávací dokumenty obsahující projektované kurikulum tělesné výchovy. Výzkumnými soubory při uplatnění dalších metod byly reprezentativní soubory občanů České republiky a dostupné soubory učitelů a žáků základních škol. Získané poznatky jsou východiskem pro modelování tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Toto modelování obsahuje intervenční projekt Školáci v pohybu, ovlivňující interakci učitel – žák ve výuce tělesné výchovy, školní i mimoškolní pohybovou aktivitu žáků a monitoring zdravotně orientované zdatnosti žáků. Cílem modelování tělesné výchovy je přispět k optimalizaci pohybového režimu žáků na 1. stupni ZŠ.
- 520 9_
- $a The paper presents the results of a subproject pursued within the School and Health for the 21st Century (Škola a zdraví pro 21. století) research project (2005- 2011). The subproject focuses on physical education in lower primary schools. It deals with the projected and implemented curriculum of physical education as well as pupils' overall daily physical activity. The research methods include content analysis of documents, systematic observation of the interaction in physical education classes, standardised controlled interviews, questionnaires, day time records, and modelling of the physical education curriculum. In addition, educational documents containing the projected curriculum of physical education were analysed. Other deployed methods involve research samples representative of the Czech Republic citizens and available samples of primary school teachers and pupils. The results provide a basis for physical education modelling in lower primary schools. This modelling contains the intervention project Pupils on the Move (Školáci v pohybu) infl uencing the interaction between the teacher and pupils in physical education classes, pupils' school and out-of-school physical activity, and monitoring of pupils' health and fi tness. The aim of physical education modelling is to contribute to the optimisation of the physical regimen of primary school pupils.
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a programy Healthy People $7 D040361
- 650 _2
- $a školy $7 D012574
- 650 _2
- $a výchova dítěte $7 D002668
- 650 12
- $a tělesná výchova $x metody $x organizace a řízení $x trendy $7 D010806
- 650 _2
- $a pohybová aktivita $x fyziologie $7 D009043
- 650 12
- $a kurikulum $7 D003479
- 650 _2
- $a tělesná výkonnost $7 D010809
- 650 12
- $a teoretické modely $7 D008962
- 650 _2
- $a hodnotící studie jako téma $7 D005069
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $x metody $x pracovní síly $7 D004493
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 00
- $a modelování tělesné výchovy
- 653 00
- $a pohybový režim žáků
- 653 00
- $a 1. stupeň základní školy
- 653 00
- $a projektované kurikulum
- 653 00
- $a realizované kurikulum
- 700 1_
- $a Jonášová, Daniela, $d 1977- $7 mzk2006367952
- 700 1_
- $a Nováček, Vojtěch $7 _AN081606
- 700 1_
- $a Šeráková, Hana, $d 1971- $7 mzk2005273063
- 700 1_
- $a Trávníček, Marek, $d 1974- $7 xx0092654
- 700 1_
- $a Vlček, Petr $7 xx0113760
- 700 1_
- $a Vrbas, Jaroslav $7 mzk2004148439
- 773 0_
- $t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 271-280 $w MED00184306
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150430150918 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1063583 $s 889223
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2011 $d 271-280 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150420 $a NLK 2015-08/pk