Detail
Článek
Abstrakt
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

The quality of indoor air in classroom [Kvalita vnitřního prostředí učeben]

Daniela Tesařová, Petr Čech

. 2011 ; () : 281-291.

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15006440

Digitální knihovna NLK
Zdroj

Příspěvek řeší problematiku emisí organických těkavých látek tzv. VOC (Volatile Organic Compounds) těkajících do pracovního a pobytového prostředí. Práce stanovuje závislost kvalitativního a kvantitativního složení emisí VOC, jež ovlivňují obytné či pobytové prostředí nacházející se v bezprostřední blízkosti prostředí pracovnímu u školních truhlářských dílen v rámci jedné budovy v dlouhodobém rozsahu měření, dále porovnává jednotlivé typy učeben navzájem a rovněž řeší i závislost na ročním období či lokalitě, přičemž byly zvoleny dvě lokality (Brno a Opava). Za posuzované objekty byla zvolena Mendelova univerzita v Brně, gymnázium v Brně, základní škola v Opavě a střední odborná škola v Opavě. Výsledkem práce je stanovení kvalitativního a kvantitativního složení emisí VOC emitované pracovními, či pobytovými místnostmi, včetně stanovení celkového zatížení emisemi VOC tzv. TVOC (total volatile organic compounds).

This paper investigates the problematic of quality indoor air in classrooms. The main of goal of this research is determination quality and quantity emission VOC (Volatile organic compounds) emitted by indoor air of the various kind of classrooms. The measurements were done continuously during two year seasons (summer and autumn) and three locations (Mendel University in Brno, grammar school in Brno, secondary school in Opava). The results were evaluated quantitatively and qualitatively. Quantitative difference of entire emitted organic compounds showed the measured values of TVOC. The testing was focused also on the contain of the VOC emitted blends e.g. benzene, toluene, ethyl benzene, xylene and terpene (limonene). Measured amounts of VOC were compared with results of indoor air quality in classrooms without any workshops in the same building. All reached results were compared with limits mandated in the standard of Ministry of Health of the Czech Republic.

Kvalita vnitřního prostředí učeben

Škola a zdraví pro 21. století

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15006440
003      
CZ-PrNML
005      
20150430150631.0
007      
ta
008      
150220s2011 xr d f 100 0eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Tesařová, Daniela $7 _AN081607 $u Mendelova univerzita v Brně
245    14
$a The quality of indoor air in classroom / $c Daniela Tesařová, Petr Čech
246    31
$a Kvalita vnitřního prostředí učeben
500    __
$a Škola a zdraví pro 21. století
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Příspěvek řeší problematiku emisí organických těkavých látek tzv. VOC (Volatile Organic Compounds) těkajících do pracovního a pobytového prostředí. Práce stanovuje závislost kvalitativního a kvantitativního složení emisí VOC, jež ovlivňují obytné či pobytové prostředí nacházející se v bezprostřední blízkosti prostředí pracovnímu u školních truhlářských dílen v rámci jedné budovy v dlouhodobém rozsahu měření, dále porovnává jednotlivé typy učeben navzájem a rovněž řeší i závislost na ročním období či lokalitě, přičemž byly zvoleny dvě lokality (Brno a Opava). Za posuzované objekty byla zvolena Mendelova univerzita v Brně, gymnázium v Brně, základní škola v Opavě a střední odborná škola v Opavě. Výsledkem práce je stanovení kvalitativního a kvantitativního složení emisí VOC emitované pracovními, či pobytovými místnostmi, včetně stanovení celkového zatížení emisemi VOC tzv. TVOC (total volatile organic compounds).
520    9_
$a This paper investigates the problematic of quality indoor air in classrooms. The main of goal of this research is determination quality and quantity emission VOC (Volatile organic compounds) emitted by indoor air of the various kind of classrooms. The measurements were done continuously during two year seasons (summer and autumn) and three locations (Mendel University in Brno, grammar school in Brno, secondary school in Opava). The results were evaluated quantitatively and qualitatively. Quantitative difference of entire emitted organic compounds showed the measured values of TVOC. The testing was focused also on the contain of the VOC emitted blends e.g. benzene, toluene, ethyl benzene, xylene and terpene (limonene). Measured amounts of VOC were compared with results of indoor air quality in classrooms without any workshops in the same building. All reached results were compared with limits mandated in the standard of Ministry of Health of the Czech Republic.
650    _2
$a environmentální zdraví $7 D004782
650    12
$a školy $7 D012574
650    12
$a znečištění vzduchu ve vnitřním prostředí $x analýza $x prevence a kontrola $x škodlivé účinky $7 D016902
650    12
$a těkavé organické sloučeniny $x analýza $x normy $x škodlivé účinky $x toxicita $7 D055549
650    _2
$a plynová chromatografie s hmotnostně spektrometrickou detekcí $x využití $7 D008401
650    _2
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    00
$a VOC
653    00
$a učebna
653    00
$a vnitřní prostředí
653    00
$a TVOC
700    1_
$a Čech, Petr $7 jo2014813679
773    0_
$t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 281-291 $w MED00184306
910    __
$a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150430150936 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1063585 $s 889225
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2011 $d 281-291 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
LZP    __
$c NLK104 $d 20150420 $a NLK 2015-08/pk