-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
The quality of indoor air in classroom [Kvalita vnitřního prostředí učeben]
Daniela Tesařová, Petr Čech
Jazyk angličtina Země Česko
Digitální knihovna NLK
Zdroj
- Klíčová slova
- VOC, učebna, vnitřní prostředí, TVOC,
- MeSH
- environmentální zdraví MeSH
- hodnotící studie jako téma MeSH
- lidé MeSH
- plynová chromatografie s hmotnostně spektrometrickou detekcí využití MeSH
- školy * MeSH
- statistika jako téma MeSH
- těkavé organické sloučeniny * analýza normy škodlivé účinky toxicita MeSH
- znečištění vzduchu ve vnitřním prostředí * analýza prevence a kontrola škodlivé účinky MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Příspěvek řeší problematiku emisí organických těkavých látek tzv. VOC (Volatile Organic Compounds) těkajících do pracovního a pobytového prostředí. Práce stanovuje závislost kvalitativního a kvantitativního složení emisí VOC, jež ovlivňují obytné či pobytové prostředí nacházející se v bezprostřední blízkosti prostředí pracovnímu u školních truhlářských dílen v rámci jedné budovy v dlouhodobém rozsahu měření, dále porovnává jednotlivé typy učeben navzájem a rovněž řeší i závislost na ročním období či lokalitě, přičemž byly zvoleny dvě lokality (Brno a Opava). Za posuzované objekty byla zvolena Mendelova univerzita v Brně, gymnázium v Brně, základní škola v Opavě a střední odborná škola v Opavě. Výsledkem práce je stanovení kvalitativního a kvantitativního složení emisí VOC emitované pracovními, či pobytovými místnostmi, včetně stanovení celkového zatížení emisemi VOC tzv. TVOC (total volatile organic compounds).
This paper investigates the problematic of quality indoor air in classrooms. The main of goal of this research is determination quality and quantity emission VOC (Volatile organic compounds) emitted by indoor air of the various kind of classrooms. The measurements were done continuously during two year seasons (summer and autumn) and three locations (Mendel University in Brno, grammar school in Brno, secondary school in Opava). The results were evaluated quantitatively and qualitatively. Quantitative difference of entire emitted organic compounds showed the measured values of TVOC. The testing was focused also on the contain of the VOC emitted blends e.g. benzene, toluene, ethyl benzene, xylene and terpene (limonene). Measured amounts of VOC were compared with results of indoor air quality in classrooms without any workshops in the same building. All reached results were compared with limits mandated in the standard of Ministry of Health of the Czech Republic.
Kvalita vnitřního prostředí učeben
Škola a zdraví pro 21. století
Bibliografie atd.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15006440
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150430150631.0
- 007
- ta
- 008
- 150220s2011 xr d f 100 0eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Tesařová, Daniela $7 _AN081607 $u Mendelova univerzita v Brně
- 245 14
- $a The quality of indoor air in classroom / $c Daniela Tesařová, Petr Čech
- 246 31
- $a Kvalita vnitřního prostředí učeben
- 500 __
- $a Škola a zdraví pro 21. století
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Příspěvek řeší problematiku emisí organických těkavých látek tzv. VOC (Volatile Organic Compounds) těkajících do pracovního a pobytového prostředí. Práce stanovuje závislost kvalitativního a kvantitativního složení emisí VOC, jež ovlivňují obytné či pobytové prostředí nacházející se v bezprostřední blízkosti prostředí pracovnímu u školních truhlářských dílen v rámci jedné budovy v dlouhodobém rozsahu měření, dále porovnává jednotlivé typy učeben navzájem a rovněž řeší i závislost na ročním období či lokalitě, přičemž byly zvoleny dvě lokality (Brno a Opava). Za posuzované objekty byla zvolena Mendelova univerzita v Brně, gymnázium v Brně, základní škola v Opavě a střední odborná škola v Opavě. Výsledkem práce je stanovení kvalitativního a kvantitativního složení emisí VOC emitované pracovními, či pobytovými místnostmi, včetně stanovení celkového zatížení emisemi VOC tzv. TVOC (total volatile organic compounds).
- 520 9_
- $a This paper investigates the problematic of quality indoor air in classrooms. The main of goal of this research is determination quality and quantity emission VOC (Volatile organic compounds) emitted by indoor air of the various kind of classrooms. The measurements were done continuously during two year seasons (summer and autumn) and three locations (Mendel University in Brno, grammar school in Brno, secondary school in Opava). The results were evaluated quantitatively and qualitatively. Quantitative difference of entire emitted organic compounds showed the measured values of TVOC. The testing was focused also on the contain of the VOC emitted blends e.g. benzene, toluene, ethyl benzene, xylene and terpene (limonene). Measured amounts of VOC were compared with results of indoor air quality in classrooms without any workshops in the same building. All reached results were compared with limits mandated in the standard of Ministry of Health of the Czech Republic.
- 650 _2
- $a environmentální zdraví $7 D004782
- 650 12
- $a školy $7 D012574
- 650 12
- $a znečištění vzduchu ve vnitřním prostředí $x analýza $x prevence a kontrola $x škodlivé účinky $7 D016902
- 650 12
- $a těkavé organické sloučeniny $x analýza $x normy $x škodlivé účinky $x toxicita $7 D055549
- 650 _2
- $a plynová chromatografie s hmotnostně spektrometrickou detekcí $x využití $7 D008401
- 650 _2
- $a hodnotící studie jako téma $7 D005069
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 00
- $a VOC
- 653 00
- $a učebna
- 653 00
- $a vnitřní prostředí
- 653 00
- $a TVOC
- 700 1_
- $a Čech, Petr $7 jo2014813679
- 773 0_
- $t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 281-291 $w MED00184306
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150430150936 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1063585 $s 889225
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2011 $d 281-291 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150420 $a NLK 2015-08/pk