Detail
Článek
Článek ve sborníku
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Monitoring of teachers‘ and teaching profession students‘ quality of life [Sledování kvality života učitelů a studentů učitelství]

Jitka Šimíčková-Čížková

. 2011 ; () : 89-95.

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15006499

Ve studii sledujeme jak vnímají učitelé a studenti učitelství kvalitu svého života. Vycházíme z předpokladu, že představy o kvalitě života souvisí s utvářením systému preference hodnot. V tomto systému dochází v průběhu života ke změnám, které se snažíme prostřednictvím našeho šetření postihnout. Kvalitu života jsme ověřovali metodou SEIQoL. Je vhodná pro informaci o preferenci hodnot – jádrových, protože neklade předem žádná kritéria. Výsledky této metody srovnáváme s běžnou dotazníkovou metodou WHOQOL, která obsahuje 30 indikátorů kvality života.

In the study we follow how teachers and students of education perceive the quality of their life. Our presumption is that the quality of life conceptions cohere with a shaping of value systems. There are changes in the value systems throughout the life that we tried to apprehend. We measured the quality of life through the SEIQoL method. It is appropriate to get information on nucleate value preferences because it does not pose any criteria beforehand. We compare results of the SEIQoL with the common questionnaire WHOQOL that contains 30 indicators of quality of life.

Sledování kvality života učitelů a studentů učitelství

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15006499
003      
CZ-PrNML
005      
20150414092315.0
007      
ta
008      
150220s2011 xr f 100 0eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Šimíčková-Čížková, Jitka, $d 1941- $7 jk01021896 $u University of Ostrava, Pedagogical Faculty, Department of Pedagogical and School Psychology
245    10
$a Monitoring of teachers‘ and teaching profession students‘ quality of life / $c Jitka Šimíčková-Čížková
246    31
$a Sledování kvality života učitelů a studentů učitelství
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Ve studii sledujeme jak vnímají učitelé a studenti učitelství kvalitu svého života. Vycházíme z předpokladu, že představy o kvalitě života souvisí s utvářením systému preference hodnot. V tomto systému dochází v průběhu života ke změnám, které se snažíme prostřednictvím našeho šetření postihnout. Kvalitu života jsme ověřovali metodou SEIQoL. Je vhodná pro informaci o preferenci hodnot – jádrových, protože neklade předem žádná kritéria. Výsledky této metody srovnáváme s běžnou dotazníkovou metodou WHOQOL, která obsahuje 30 indikátorů kvality života.
520    9_
$a In the study we follow how teachers and students of education perceive the quality of their life. Our presumption is that the quality of life conceptions cohere with a shaping of value systems. There are changes in the value systems throughout the life that we tried to apprehend. We measured the quality of life through the SEIQoL method. It is appropriate to get information on nucleate value preferences because it does not pose any criteria beforehand. We compare results of the SEIQoL with the common questionnaire WHOQOL that contains 30 indicators of quality of life.
650    12
$a studenti $7 D013334
650    12
$a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
650    12
$a kvalita života $x psychologie $7 D011788
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $x využití $7 D011795
650    _2
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a mladý dospělý $7 D055815
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a učitelé $7 D000070777
653    00
$a systémy hodnot
773    0_
$t School and health 21, 2011 : health education: initiatives for educational areas $z 978-80-210-5524-7 $g (2011), s. 89-95 $w MED00184305
910    __
$a ABA008 $b K 89766 $b CD 1525 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150414092558 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1063644 $s 889285
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2011 $d 89-95 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184305 $z 978-80-210-5524-7
LZP    __
$c NLK104 $d 20150414 $a NLK 2015-08/pk

Najít záznam