-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Monitoring of teachers‘ and teaching profession students‘ quality of life [Sledování kvality života učitelů a studentů učitelství]
Jitka Šimíčková-Čížková
Jazyk angličtina Země Česko
- Klíčová slova
- systémy hodnot,
- MeSH
- hodnotící studie jako téma MeSH
- kvalita života * psychologie MeSH
- lidé MeSH
- mladý dospělý MeSH
- průzkumy a dotazníky využití MeSH
- statistika jako téma MeSH
- studenti * MeSH
- učitelé MeSH
- výchova a vzdělávání * pracovní síly MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- mladý dospělý MeSH
Ve studii sledujeme jak vnímají učitelé a studenti učitelství kvalitu svého života. Vycházíme z předpokladu, že představy o kvalitě života souvisí s utvářením systému preference hodnot. V tomto systému dochází v průběhu života ke změnám, které se snažíme prostřednictvím našeho šetření postihnout. Kvalitu života jsme ověřovali metodou SEIQoL. Je vhodná pro informaci o preferenci hodnot – jádrových, protože neklade předem žádná kritéria. Výsledky této metody srovnáváme s běžnou dotazníkovou metodou WHOQOL, která obsahuje 30 indikátorů kvality života.
In the study we follow how teachers and students of education perceive the quality of their life. Our presumption is that the quality of life conceptions cohere with a shaping of value systems. There are changes in the value systems throughout the life that we tried to apprehend. We measured the quality of life through the SEIQoL method. It is appropriate to get information on nucleate value preferences because it does not pose any criteria beforehand. We compare results of the SEIQoL with the common questionnaire WHOQOL that contains 30 indicators of quality of life.
Sledování kvality života učitelů a studentů učitelství
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15006499
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150414092315.0
- 007
- ta
- 008
- 150220s2011 xr f 100 0eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Šimíčková-Čížková, Jitka, $d 1941- $7 jk01021896 $u University of Ostrava, Pedagogical Faculty, Department of Pedagogical and School Psychology
- 245 10
- $a Monitoring of teachers‘ and teaching profession students‘ quality of life / $c Jitka Šimíčková-Čížková
- 246 31
- $a Sledování kvality života učitelů a studentů učitelství
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Ve studii sledujeme jak vnímají učitelé a studenti učitelství kvalitu svého života. Vycházíme z předpokladu, že představy o kvalitě života souvisí s utvářením systému preference hodnot. V tomto systému dochází v průběhu života ke změnám, které se snažíme prostřednictvím našeho šetření postihnout. Kvalitu života jsme ověřovali metodou SEIQoL. Je vhodná pro informaci o preferenci hodnot – jádrových, protože neklade předem žádná kritéria. Výsledky této metody srovnáváme s běžnou dotazníkovou metodou WHOQOL, která obsahuje 30 indikátorů kvality života.
- 520 9_
- $a In the study we follow how teachers and students of education perceive the quality of their life. Our presumption is that the quality of life conceptions cohere with a shaping of value systems. There are changes in the value systems throughout the life that we tried to apprehend. We measured the quality of life through the SEIQoL method. It is appropriate to get information on nucleate value preferences because it does not pose any criteria beforehand. We compare results of the SEIQoL with the common questionnaire WHOQOL that contains 30 indicators of quality of life.
- 650 12
- $a studenti $7 D013334
- 650 12
- $a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
- 650 12
- $a kvalita života $x psychologie $7 D011788
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $x využití $7 D011795
- 650 _2
- $a hodnotící studie jako téma $7 D005069
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a mladý dospělý $7 D055815
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a učitelé $7 D000070777
- 653 00
- $a systémy hodnot
- 773 0_
- $t School and health 21, 2011 : health education: initiatives for educational areas $z 978-80-210-5524-7 $g (2011), s. 89-95 $w MED00184305
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89766 $b CD 1525 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150414092558 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1063644 $s 889285
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2011 $d 89-95 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184305 $z 978-80-210-5524-7
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150414 $a NLK 2015-08/pk