-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Social networks and their influence upon changes in use of the internet at schools [Sociální sítě a jejich vliv na změny použití internetu ve škole]
Jiří Strach
Jazyk angličtina Země Česko
- Klíčová slova
- Změny klimatu třídy v důsledku používání internetu, Atomizace třídního kolektivu,
- MeSH
- distanční studium metody organizace a řízení trendy MeSH
- dítě MeSH
- internet etika trendy využití MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- školy * etika organizace a řízení trendy MeSH
- sociální sítě * MeSH
- uživatelské rozhraní počítače MeSH
- výchova a vzdělávání etika metody trendy MeSH
- vyhledávač využití MeSH
- vyučování etika metody trendy MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
V poslední době se mění zaměření použití internetu zejména u dětí a mládeže. Původní myšlenka použít ve škole internet jako prostředek umožňující získat nejnovější informace z nejrůznějších oborů lidské činnosti, vytvořit výukové programy a dokonce celé výukové servery poskytující distanční opory pro celé ročníky základní školy se vytrácí. Stále častěji se stává, že mladí lidé začínají používat služeb specializovaných vyhledavačů umožňujících vytvářet sociální sítě a vstupují tak do zvláštních virtuálních vztahů a skupin, místo aby využívali internet pro své vzdělávání. Tato skutečnost je podle mého názoru zejména pro mladé lidi problematická, vede k odcizení skutečné reálné skupině spolužáků, u některých jedinců, nahrazuje skutečná přátelství (e-přátelství) s nejistým, a někdy i nebezpečným partnerem. Škola, učitelé ani rodiče nejsou na tuto změnu dostatečně připraveni. Rozpad soudržnosti třídy může vést ke zhoršení klimatu třídy.
The focus of use of the Internet has changed in recent times, particularly among children and young people. The previous core concept for employment of the Internet in schools, which is to say as a medium enabling the acquisition of the most up-to-date information in a wide variety of disciplines and fi elds, has been supplanted by a tendency toward the creation of teaching programmes and distant learning options and this evolution continues. For younger people it is more and more frequent that the primary purpose of the Internet is the use of social sites and search engines, which make it possible for them to dive into a whole new world of virtual relationships and special interest groups, rather than the focus being on broadening their educational horizons. This simple fact is, in my opinion, a potential issue in the social and emotional growth of young people, as it can lead to dissociative tendencies with regard to their physical fellow students around them, and the replacement of real relationships with the ephemera of e-friendship, the parameters and risks of which are frequently less than clear. The school, which is to say teachers and parents in this particular scenario, is often inadequately prepared for this change. The concurrent dissolution of social bonds within the class may well lead to a generally deteriorated atmosphere therein. This presentation endeavours to address in detail a number of issues arising from this situation.
Sociální sítě a jejich vliv na změny použití internetu ve škole
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15006973
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150514173937.0
- 007
- ta
- 008
- 150225s2010 xr f 000 0eng||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Strach, Jiří $7 _AN079600 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra didaktických technologií, Brno
- 245 10
- $a Social networks and their influence upon changes in use of the internet at schools / $c Jiří Strach
- 246 31
- $a Sociální sítě a jejich vliv na změny použití internetu ve škole
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a V poslední době se mění zaměření použití internetu zejména u dětí a mládeže. Původní myšlenka použít ve škole internet jako prostředek umožňující získat nejnovější informace z nejrůznějších oborů lidské činnosti, vytvořit výukové programy a dokonce celé výukové servery poskytující distanční opory pro celé ročníky základní školy se vytrácí. Stále častěji se stává, že mladí lidé začínají používat služeb specializovaných vyhledavačů umožňujících vytvářet sociální sítě a vstupují tak do zvláštních virtuálních vztahů a skupin, místo aby využívali internet pro své vzdělávání. Tato skutečnost je podle mého názoru zejména pro mladé lidi problematická, vede k odcizení skutečné reálné skupině spolužáků, u některých jedinců, nahrazuje skutečná přátelství (e-přátelství) s nejistým, a někdy i nebezpečným partnerem. Škola, učitelé ani rodiče nejsou na tuto změnu dostatečně připraveni. Rozpad soudržnosti třídy může vést ke zhoršení klimatu třídy.
- 520 9_
- $a The focus of use of the Internet has changed in recent times, particularly among children and young people. The previous core concept for employment of the Internet in schools, which is to say as a medium enabling the acquisition of the most up-to-date information in a wide variety of disciplines and fi elds, has been supplanted by a tendency toward the creation of teaching programmes and distant learning options and this evolution continues. For younger people it is more and more frequent that the primary purpose of the Internet is the use of social sites and search engines, which make it possible for them to dive into a whole new world of virtual relationships and special interest groups, rather than the focus being on broadening their educational horizons. This simple fact is, in my opinion, a potential issue in the social and emotional growth of young people, as it can lead to dissociative tendencies with regard to their physical fellow students around them, and the replacement of real relationships with the ephemera of e-friendship, the parameters and risks of which are frequently less than clear. The school, which is to say teachers and parents in this particular scenario, is often inadequately prepared for this change. The concurrent dissolution of social bonds within the class may well lead to a generally deteriorated atmosphere therein. This presentation endeavours to address in detail a number of issues arising from this situation.
- 650 12
- $a školy $x etika $x organizace a řízení $x trendy $7 D012574
- 650 12
- $a sociální sítě $7 D060756
- 650 _2
- $a internet $x etika $x trendy $x využití $7 D020407
- 650 _2
- $a vyučování $x etika $x metody $x trendy $7 D013663
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $x etika $x metody $x trendy $7 D004493
- 650 _2
- $a vyhledávač $x využití $7 D057386
- 650 _2
- $a uživatelské rozhraní počítače $7 D014584
- 650 _2
- $a distanční studium $x metody $x organizace a řízení $x trendy $7 D020375
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 10
- $a Změny klimatu třídy v důsledku používání internetu
- 653 00
- $a Atomizace třídního kolektivu
- 773 0_
- $t School and Health 21, 2010 : health education: contexts and inspiration $z 978-80-210-5259-8 $g (2010), s. 89-98 $w MED00184303
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89765 $b CD 1524 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150514174251 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1064117 $s 889764
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2010 $d 89-98 $m School and Health 21, 2010 $x MED00184303 $z 978-80-210-5259-8
- LZP __
- $c NLK184 $d 20150514 $a NLK 2015-08/pk