Detail
Článek
Článek ve sborníku
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Comparison of Slovene and Czech students' ideas about human evolution [Srovnání představ slovinských a českých studentů o evoluci člověka]

Barbara Bajd, Jiří Matyášek

. 2009 ; () : 265-273. (topical issues in health education)

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15007449

Evoluce, vč. evoluce člověka, je důležitou součástí středoškolské výuky biologie. Evoluce člověka může být vyučována interdisciplinárně, s prvky biologie, geologie i dějepisu, zeměpisu, ekologie, sociologie a cizích jazyků. Téma je přirozeně atraktivní pro mnoho studentů, neboť mnozí se rádi něco dovědí o původu lidského rodu, kde a kdy se objevil první pravěký člověk, jak migroval po světě a jaké by mohlo mít následky, kdybychom nezachovali biologickou diverzitu a dlouhodobě udržitelný rozvoj. Dokonce i malé děti na základní škole se zajímají o pravěký život, vč. dinosaurů a je důležité, aby učitelé za základní škole měli základní znalosti o naší evoluční historii a evoluční historii našich zvířecích příbuzných. V našem výzkumu jsme chtěli ověřit znalosti studentů – budoucích učitelů základních škol o evoluci člověka, v období, kdy vstupují na pedagogickou fakultu, kolik se toho naučili na střední škole. Porovnávali jsme znalosti o evoluci člověka u českých a slovinských studentů po skončení střední školy. Chtěli jsme zjistit, zda jsou nějaké rozdíly mezi těmito dvěma skupinami z obou zemí, zda mají dostatek znalostí o tomto tématu, aby ho pak mohli kvalifi kovaně učit své žáky.

Evolution, including human evolution, is an important component of secondary school biology curricula. Human evolution can be taught in an interdisciplinary way to include not only biology but also history, geography, ecology, sociology and language. The topic is naturally interesting to many students for most like to know something about man's origin, where and when the fi rst prehistoric humans appeared, how they migrated around the world and what the consequences will be if we do not conserve biological diversity and adopt a sustainable approach to planetary resources. Even young children in primary school are interested in prehistoric life, including dinosaurs, and it is important that primary school teachers have some basic knowledge about our evolutionary history and that of our animal relatives. In our survey we wanted to obtain information on what intending primary school teachers know about human evolution when they enter the Faculty of Education, and how much they learned about the subject in upper secondary school. We compared ideas about human evolution of Czech and Slovene students after fi nishing the upper secondary school. We wanted to know if there is any differences between these two groups and if they have suffi cient information about this topic to teach it in an informed way to their pupils.

Srovnání představ slovinských a českých studentů o evoluci člověka

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15007449
003      
CZ-PrNML
005      
20150410103853.0
007      
ta
008      
150303s2009 xr d f 100 0|eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Bajd, Barbara $u University of Ljubljana, Faculty of Education
245    10
$a Comparison of Slovene and Czech students' ideas about human evolution / $c Barbara Bajd, Jiří Matyášek
246    31
$a Srovnání představ slovinských a českých studentů o evoluci člověka
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Evoluce, vč. evoluce člověka, je důležitou součástí středoškolské výuky biologie. Evoluce člověka může být vyučována interdisciplinárně, s prvky biologie, geologie i dějepisu, zeměpisu, ekologie, sociologie a cizích jazyků. Téma je přirozeně atraktivní pro mnoho studentů, neboť mnozí se rádi něco dovědí o původu lidského rodu, kde a kdy se objevil první pravěký člověk, jak migroval po světě a jaké by mohlo mít následky, kdybychom nezachovali biologickou diverzitu a dlouhodobě udržitelný rozvoj. Dokonce i malé děti na základní škole se zajímají o pravěký život, vč. dinosaurů a je důležité, aby učitelé za základní škole měli základní znalosti o naší evoluční historii a evoluční historii našich zvířecích příbuzných. V našem výzkumu jsme chtěli ověřit znalosti studentů – budoucích učitelů základních škol o evoluci člověka, v období, kdy vstupují na pedagogickou fakultu, kolik se toho naučili na střední škole. Porovnávali jsme znalosti o evoluci člověka u českých a slovinských studentů po skončení střední školy. Chtěli jsme zjistit, zda jsou nějaké rozdíly mezi těmito dvěma skupinami z obou zemí, zda mají dostatek znalostí o tomto tématu, aby ho pak mohli kvalifi kovaně učit své žáky.
520    9_
$a Evolution, including human evolution, is an important component of secondary school biology curricula. Human evolution can be taught in an interdisciplinary way to include not only biology but also history, geography, ecology, sociology and language. The topic is naturally interesting to many students for most like to know something about man's origin, where and when the fi rst prehistoric humans appeared, how they migrated around the world and what the consequences will be if we do not conserve biological diversity and adopt a sustainable approach to planetary resources. Even young children in primary school are interested in prehistoric life, including dinosaurs, and it is important that primary school teachers have some basic knowledge about our evolutionary history and that of our animal relatives. In our survey we wanted to obtain information on what intending primary school teachers know about human evolution when they enter the Faculty of Education, and how much they learned about the subject in upper secondary school. We compared ideas about human evolution of Czech and Slovene students after fi nishing the upper secondary school. We wanted to know if there is any differences between these two groups and if they have suffi cient information about this topic to teach it in an informed way to their pupils.
650    12
$a vývoj člověka $x klasifikace $7 D006803
650    12
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    12
$a studenti $7 D013334
650    _2
$a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
650    _2
$a lidé $7 D006801
651    _2
$a Česká republika $7 D018153
651    _2
$a Slovinsko $7 D017524
653    00
$a nápady studentů
653    00
$a slovinští studenti
653    00
$a čeští studenti
700    1_
$a Matyášek, Jiří $7 _AN081639 $u Masaryk University, Faculty of Education, Department of Biology, Brno
773    0_
$t School and Health 21, 2009 : topical issues in health education $z 978-80-210-4930-7 $g (2009), s. 265-273 $w MED00184298
910    __
$a ABA008 $b K 89762 $b CD 1520 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150410104131 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1064728 $s 890241
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2009 $d 265-273 $m School and Health 21, 2009 $z 978-80-210-4930-7 $x MED00184298 $o topical issues in health education
LZP    __
$c NLK104 $d 20150410 $a NLK 2015-08/pk

Najít záznam