-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Comparison of Slovene and Czech students' ideas about human evolution [Srovnání představ slovinských a českých studentů o evoluci člověka]
Barbara Bajd, Jiří Matyášek
Jazyk angličtina Země Česko
- Klíčová slova
- nápady studentů, slovinští studenti, čeští studenti,
- MeSH
- hodnotící studie jako téma * MeSH
- lidé MeSH
- statistika jako téma MeSH
- studenti * MeSH
- výchova a vzdělávání pracovní síly MeSH
- vývoj člověka * klasifikace MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- Geografické názvy
- Česká republika MeSH
- Slovinsko MeSH
Evoluce, vč. evoluce člověka, je důležitou součástí středoškolské výuky biologie. Evoluce člověka může být vyučována interdisciplinárně, s prvky biologie, geologie i dějepisu, zeměpisu, ekologie, sociologie a cizích jazyků. Téma je přirozeně atraktivní pro mnoho studentů, neboť mnozí se rádi něco dovědí o původu lidského rodu, kde a kdy se objevil první pravěký člověk, jak migroval po světě a jaké by mohlo mít následky, kdybychom nezachovali biologickou diverzitu a dlouhodobě udržitelný rozvoj. Dokonce i malé děti na základní škole se zajímají o pravěký život, vč. dinosaurů a je důležité, aby učitelé za základní škole měli základní znalosti o naší evoluční historii a evoluční historii našich zvířecích příbuzných. V našem výzkumu jsme chtěli ověřit znalosti studentů – budoucích učitelů základních škol o evoluci člověka, v období, kdy vstupují na pedagogickou fakultu, kolik se toho naučili na střední škole. Porovnávali jsme znalosti o evoluci člověka u českých a slovinských studentů po skončení střední školy. Chtěli jsme zjistit, zda jsou nějaké rozdíly mezi těmito dvěma skupinami z obou zemí, zda mají dostatek znalostí o tomto tématu, aby ho pak mohli kvalifi kovaně učit své žáky.
Evolution, including human evolution, is an important component of secondary school biology curricula. Human evolution can be taught in an interdisciplinary way to include not only biology but also history, geography, ecology, sociology and language. The topic is naturally interesting to many students for most like to know something about man's origin, where and when the fi rst prehistoric humans appeared, how they migrated around the world and what the consequences will be if we do not conserve biological diversity and adopt a sustainable approach to planetary resources. Even young children in primary school are interested in prehistoric life, including dinosaurs, and it is important that primary school teachers have some basic knowledge about our evolutionary history and that of our animal relatives. In our survey we wanted to obtain information on what intending primary school teachers know about human evolution when they enter the Faculty of Education, and how much they learned about the subject in upper secondary school. We compared ideas about human evolution of Czech and Slovene students after fi nishing the upper secondary school. We wanted to know if there is any differences between these two groups and if they have suffi cient information about this topic to teach it in an informed way to their pupils.
Srovnání představ slovinských a českých studentů o evoluci člověka
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15007449
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150410103853.0
- 007
- ta
- 008
- 150303s2009 xr d f 100 0|eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Bajd, Barbara $u University of Ljubljana, Faculty of Education
- 245 10
- $a Comparison of Slovene and Czech students' ideas about human evolution / $c Barbara Bajd, Jiří Matyášek
- 246 31
- $a Srovnání představ slovinských a českých studentů o evoluci člověka
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Evoluce, vč. evoluce člověka, je důležitou součástí středoškolské výuky biologie. Evoluce člověka může být vyučována interdisciplinárně, s prvky biologie, geologie i dějepisu, zeměpisu, ekologie, sociologie a cizích jazyků. Téma je přirozeně atraktivní pro mnoho studentů, neboť mnozí se rádi něco dovědí o původu lidského rodu, kde a kdy se objevil první pravěký člověk, jak migroval po světě a jaké by mohlo mít následky, kdybychom nezachovali biologickou diverzitu a dlouhodobě udržitelný rozvoj. Dokonce i malé děti na základní škole se zajímají o pravěký život, vč. dinosaurů a je důležité, aby učitelé za základní škole měli základní znalosti o naší evoluční historii a evoluční historii našich zvířecích příbuzných. V našem výzkumu jsme chtěli ověřit znalosti studentů – budoucích učitelů základních škol o evoluci člověka, v období, kdy vstupují na pedagogickou fakultu, kolik se toho naučili na střední škole. Porovnávali jsme znalosti o evoluci člověka u českých a slovinských studentů po skončení střední školy. Chtěli jsme zjistit, zda jsou nějaké rozdíly mezi těmito dvěma skupinami z obou zemí, zda mají dostatek znalostí o tomto tématu, aby ho pak mohli kvalifi kovaně učit své žáky.
- 520 9_
- $a Evolution, including human evolution, is an important component of secondary school biology curricula. Human evolution can be taught in an interdisciplinary way to include not only biology but also history, geography, ecology, sociology and language. The topic is naturally interesting to many students for most like to know something about man's origin, where and when the fi rst prehistoric humans appeared, how they migrated around the world and what the consequences will be if we do not conserve biological diversity and adopt a sustainable approach to planetary resources. Even young children in primary school are interested in prehistoric life, including dinosaurs, and it is important that primary school teachers have some basic knowledge about our evolutionary history and that of our animal relatives. In our survey we wanted to obtain information on what intending primary school teachers know about human evolution when they enter the Faculty of Education, and how much they learned about the subject in upper secondary school. We compared ideas about human evolution of Czech and Slovene students after fi nishing the upper secondary school. We wanted to know if there is any differences between these two groups and if they have suffi cient information about this topic to teach it in an informed way to their pupils.
- 650 12
- $a vývoj člověka $x klasifikace $7 D006803
- 650 12
- $a hodnotící studie jako téma $7 D005069
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 12
- $a studenti $7 D013334
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 651 _2
- $a Slovinsko $7 D017524
- 653 00
- $a nápady studentů
- 653 00
- $a slovinští studenti
- 653 00
- $a čeští studenti
- 700 1_
- $a Matyášek, Jiří $7 _AN081639 $u Masaryk University, Faculty of Education, Department of Biology, Brno
- 773 0_
- $t School and Health 21, 2009 : topical issues in health education $z 978-80-210-4930-7 $g (2009), s. 265-273 $w MED00184298
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89762 $b CD 1520 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150410104131 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1064728 $s 890241
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2009 $d 265-273 $m School and Health 21, 2009 $z 978-80-210-4930-7 $x MED00184298 $o topical issues in health education
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150410 $a NLK 2015-08/pk