• Something wrong with this record ?

Interactive exercise in teacher training in respect of creation of sane relations among children : influence of situation on assessment of social features within the exercise conditions [Interakční cvičení v přípravě učitele na utváření zdravých vztahů mezi dětmi]

Jaroslav Řezáč

. 2009 ; () : 123-135. (general issues in health education)

Language English Country Czech Republic

Document type Interactive Tutorial

Digital library NLK
Source

Příspěvek shrnuje aktuální zkušenosti s interakčními cvičeními, která proběhla v rámci psychologické přípravy učitelů 1.stupně ZŠ podle nově koncipovaného pojetí se zaměřením na utváření zdravých interakcí. Práce navazuje na šetření prezentovaná na předcházejících konferencích výzkumného záměru „Škola a zdraví pro 21. století“. Referuje o povaze modelových interakcí a skupinové zpětné vazbě jako podstatných faktorech interakčního učení v kontextu řešení modelových problémových situací, skupinové diskuse a experimentace se vzorci vlastního chování.

This paper summarises recent experience in interactive exercises that were carried out within the psychological training of elementary school teachers in accordance with the newly conceived approach, as focused to develop sane interactions. This work continues the investigation presented in the previous conferences of the research project “School and health for 21st century”. Reviewed are the nature of model interactions and the group feedback, being substantial factors of the interactive learning in context of solutions of model problem situations, group discussion, and experimenting with own/ individual behaviour patterns.

Interakční cvičení v přípravě učitele na utváření zdravých vztahů mezi dětmi

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15007595
003      
CZ-PrNML
005      
20150504143748.0
007      
ta
008      
150304s2009 xr d f 100 0|eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Řezáč, Jaroslav $7 mzk2002156979 $u Masaryk University, Faculty of Education, Department of Psychology, Brno
245    10
$a Interactive exercise in teacher training in respect of creation of sane relations among children : $b influence of situation on assessment of social features within the exercise conditions / $c Jaroslav Řezáč
246    31
$a Interakční cvičení v přípravě učitele na utváření zdravých vztahů mezi dětmi
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Příspěvek shrnuje aktuální zkušenosti s interakčními cvičeními, která proběhla v rámci psychologické přípravy učitelů 1.stupně ZŠ podle nově koncipovaného pojetí se zaměřením na utváření zdravých interakcí. Práce navazuje na šetření prezentovaná na předcházejících konferencích výzkumného záměru „Škola a zdraví pro 21. století“. Referuje o povaze modelových interakcí a skupinové zpětné vazbě jako podstatných faktorech interakčního učení v kontextu řešení modelových problémových situací, skupinové diskuse a experimentace se vzorci vlastního chování.
520    9_
$a This paper summarises recent experience in interactive exercises that were carried out within the psychological training of elementary school teachers in accordance with the newly conceived approach, as focused to develop sane interactions. This work continues the investigation presented in the previous conferences of the research project “School and health for 21st century”. Reviewed are the nature of model interactions and the group feedback, being substantial factors of the interactive learning in context of solutions of model problem situations, group discussion, and experimenting with own/ individual behaviour patterns.
650    _2
$a školy $x organizace a řízení $x trendy $7 D012574
650    _2
$a feedback psychologický $x etika $x fyziologie $7 D030141
650    _2
$a sebezhodnocení (psychologie) $7 D012647
650    _2
$a vyučování $7 D013663
650    _2
$a výchova a vzdělávání $7 D004493
650    _2
$a zdravotní výchova $x metody $x trendy $7 D006266
650    _2
$a zdravé chování $7 D015438
650    _2
$a interpersonální vztahy $7 D007398
650    12
$a psychologické modely $7 D008960
650    _2
$a vzdělávací modely $7 D017145
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    10
$a Interakční cvičení pro učitele
653    10
$a Vytváření zdravých vztahů mezi dětmi
653    00
$a Percepční paradigma
655    _2
$a interaktivní tutorial $7 D054710
773    0_
$t School and Health 21, 2009 : general issues in health education $z 978-80-210-4929-1 $g (2009), s. 123-135 $w MED00184299
910    __
$a ABA008 $b K 89763 $b CD 1521 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150504144054 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1064888 $s 890391
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2009 $d 123-135 $m School and Health 21, 2009 $x MED00184299 $z 978-80-210-4929-1 $o general issues in health education
LZP    __
$c NLK184 $d 20150504 $a NLK 2015-08/pk

Find record