-
Something wrong with this record ?
Interactive exercise in teacher training in respect of creation of sane relations among children : influence of situation on assessment of social features within the exercise conditions [Interakční cvičení v přípravě učitele na utváření zdravých vztahů mezi dětmi]
Jaroslav Řezáč
Language English Country Czech Republic
Document type Interactive Tutorial
Digital library NLK
Source
- Keywords
- Interakční cvičení pro učitele, Vytváření zdravých vztahů mezi dětmi, Percepční paradigma,
- MeSH
- Feedback, Psychological ethics physiology MeSH
- Interpersonal Relations MeSH
- Humans MeSH
- Models, Psychological * MeSH
- Self-Assessment MeSH
- Schools organization & administration trends MeSH
- Education MeSH
- Teaching MeSH
- Models, Educational MeSH
- Health Behavior MeSH
- Health Education methods trends MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
- Publication type
- Interactive Tutorial MeSH
Příspěvek shrnuje aktuální zkušenosti s interakčními cvičeními, která proběhla v rámci psychologické přípravy učitelů 1.stupně ZŠ podle nově koncipovaného pojetí se zaměřením na utváření zdravých interakcí. Práce navazuje na šetření prezentovaná na předcházejících konferencích výzkumného záměru „Škola a zdraví pro 21. století“. Referuje o povaze modelových interakcí a skupinové zpětné vazbě jako podstatných faktorech interakčního učení v kontextu řešení modelových problémových situací, skupinové diskuse a experimentace se vzorci vlastního chování.
This paper summarises recent experience in interactive exercises that were carried out within the psychological training of elementary school teachers in accordance with the newly conceived approach, as focused to develop sane interactions. This work continues the investigation presented in the previous conferences of the research project “School and health for 21st century”. Reviewed are the nature of model interactions and the group feedback, being substantial factors of the interactive learning in context of solutions of model problem situations, group discussion, and experimenting with own/ individual behaviour patterns.
Interakční cvičení v přípravě učitele na utváření zdravých vztahů mezi dětmi
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15007595
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150504143748.0
- 007
- ta
- 008
- 150304s2009 xr d f 100 0|eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Řezáč, Jaroslav $7 mzk2002156979 $u Masaryk University, Faculty of Education, Department of Psychology, Brno
- 245 10
- $a Interactive exercise in teacher training in respect of creation of sane relations among children : $b influence of situation on assessment of social features within the exercise conditions / $c Jaroslav Řezáč
- 246 31
- $a Interakční cvičení v přípravě učitele na utváření zdravých vztahů mezi dětmi
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Příspěvek shrnuje aktuální zkušenosti s interakčními cvičeními, která proběhla v rámci psychologické přípravy učitelů 1.stupně ZŠ podle nově koncipovaného pojetí se zaměřením na utváření zdravých interakcí. Práce navazuje na šetření prezentovaná na předcházejících konferencích výzkumného záměru „Škola a zdraví pro 21. století“. Referuje o povaze modelových interakcí a skupinové zpětné vazbě jako podstatných faktorech interakčního učení v kontextu řešení modelových problémových situací, skupinové diskuse a experimentace se vzorci vlastního chování.
- 520 9_
- $a This paper summarises recent experience in interactive exercises that were carried out within the psychological training of elementary school teachers in accordance with the newly conceived approach, as focused to develop sane interactions. This work continues the investigation presented in the previous conferences of the research project “School and health for 21st century”. Reviewed are the nature of model interactions and the group feedback, being substantial factors of the interactive learning in context of solutions of model problem situations, group discussion, and experimenting with own/ individual behaviour patterns.
- 650 _2
- $a školy $x organizace a řízení $x trendy $7 D012574
- 650 _2
- $a feedback psychologický $x etika $x fyziologie $7 D030141
- 650 _2
- $a sebezhodnocení (psychologie) $7 D012647
- 650 _2
- $a vyučování $7 D013663
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $7 D004493
- 650 _2
- $a zdravotní výchova $x metody $x trendy $7 D006266
- 650 _2
- $a zdravé chování $7 D015438
- 650 _2
- $a interpersonální vztahy $7 D007398
- 650 12
- $a psychologické modely $7 D008960
- 650 _2
- $a vzdělávací modely $7 D017145
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 10
- $a Interakční cvičení pro učitele
- 653 10
- $a Vytváření zdravých vztahů mezi dětmi
- 653 00
- $a Percepční paradigma
- 655 _2
- $a interaktivní tutorial $7 D054710
- 773 0_
- $t School and Health 21, 2009 : general issues in health education $z 978-80-210-4929-1 $g (2009), s. 123-135 $w MED00184299
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89763 $b CD 1521 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150504144054 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1064888 $s 890391
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2009 $d 123-135 $m School and Health 21, 2009 $x MED00184299 $z 978-80-210-4929-1 $o general issues in health education
- LZP __
- $c NLK184 $d 20150504 $a NLK 2015-08/pk