Detail
Článek
Článek ve sborníku
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Socio-health aspects in class teachers' activities and their appreciation by pupils [Sociálně zdravotní aspekty v činnostech třídních učitelů a jejich oceňování žáky]

Stanislav Střelec, Jana Krátká

. 2008 ; (sv. 2) : 35-44.

Jazyk angličtina Země Česko

Typ dokumentu práce podpořená grantem

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15007753

Příspěvek přináší výsledky jednoho z dílčích témat, které je součástí výzkumného záměru PdF MU Brno MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století. Studie obsahuje výsledky dotazníkového šetření, ve kterém byly zjišťovány názory žáků na výchovné činnosti třídních učitelů, které přispívají k upevňování a rozvoji zdravých sociálních vztahů ve školní třídě. V této souvislosti jsme se zaměřili především na žákovské reflexe související s komunikací třídního učitele se žáky, s jednáním třídního učitele s rodiči žáků, se způsoby řešení studijních a některých dalších otázek školního i mimoškolního života žáků. Výzkumná data byla získána od 248 respondentů- žáků ZŠ a SŠ. Výsledky výzkumu budou využity také v pregraduální fázi studia učitelství pro základní a střední školy.

This paper sums up results of one of the partial subjects that belong to Research Intent of Faculty of Education MU Brno MSM0021622421 School and Health for 21st century. The study presents the results of a questionnaire-based research which was carried out to obtain pupils' opinions of class teachers' activities for enhancing and solidifying healthy social relationships in a class. To fulfil this goal we focused on pupils' reception correlating with teacher-pupils communication forms and contacts of a class-teacher with parents, furthermore with options of solving pupils' problems thorough the whole period of study and also with other problems of school and out-of-the school pupils´ activities. The data were acquired from 248 respondents - primary school pupils and students of secondary schools. The research results will be also used in pre-graduate programs of the teaching profession studies of primary/secondary school teachers.

Sociálně zdravotní aspekty v činnostech třídních učitelů a jejich oceňování žáky

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15007753
003      
CZ-PrNML
005      
20191112101311.0
007      
ta
008      
150305s2008 xr d f 100 0|eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Střelec, Stanislav, $d 1944- $7 mzk2004258729 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, Brno
245    10
$a Socio-health aspects in class teachers' activities and their appreciation by pupils / $c Stanislav Střelec, Jana Krátká
246    31
$a Sociálně zdravotní aspekty v činnostech třídních učitelů a jejich oceňování žáky
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Příspěvek přináší výsledky jednoho z dílčích témat, které je součástí výzkumného záměru PdF MU Brno MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století. Studie obsahuje výsledky dotazníkového šetření, ve kterém byly zjišťovány názory žáků na výchovné činnosti třídních učitelů, které přispívají k upevňování a rozvoji zdravých sociálních vztahů ve školní třídě. V této souvislosti jsme se zaměřili především na žákovské reflexe související s komunikací třídního učitele se žáky, s jednáním třídního učitele s rodiči žáků, se způsoby řešení studijních a některých dalších otázek školního i mimoškolního života žáků. Výzkumná data byla získána od 248 respondentů- žáků ZŠ a SŠ. Výsledky výzkumu budou využity také v pregraduální fázi studia učitelství pro základní a střední školy.
520    9_
$a This paper sums up results of one of the partial subjects that belong to Research Intent of Faculty of Education MU Brno MSM0021622421 School and Health for 21st century. The study presents the results of a questionnaire-based research which was carried out to obtain pupils' opinions of class teachers' activities for enhancing and solidifying healthy social relationships in a class. To fulfil this goal we focused on pupils' reception correlating with teacher-pupils communication forms and contacts of a class-teacher with parents, furthermore with options of solving pupils' problems thorough the whole period of study and also with other problems of school and out-of-the school pupils´ activities. The data were acquired from 248 respondents - primary school pupils and students of secondary schools. The research results will be also used in pre-graduate programs of the teaching profession studies of primary/secondary school teachers.
650    _2
$a programy Healthy People $7 D040361
650    _2
$a školy $7 D012574
650    12
$a interpersonální vztahy $7 D007398
650    _2
$a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
650    _2
$a komunikace $7 D003142
650    _2
$a vyučování $x klasifikace $7 D013663
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a mínění $7 D007600
650    _2
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
653    00
$a zdravé sociální vztahy
653    00
$a školní třída
653    00
$a třídní učitel
653    00
$a výchovné činnosti
653    00
$a názory žáků
653    00
$a základní škola
653    00
$a střední škola
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
700    1_
$a Krátká, Jana $7 _AN079579 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, Brno
773    0_
$t School and health 21 $z 978-80-7392-043-2 $g sv. 2 (2008), s. 35-44 $w MED00184275
910    __
$a ABA008 $b K 89759 $b CD 1518 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20191112101547 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1065055 $s 890552
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2008 $c sv. 2 $d 35-44 $m School and health 21. 3, 2008 $x MED00184275 $z 978-80-7392-043-2
LZP    __
$c NLK104 $d 20150403 $a NLK 2015-08/pk

Najít záznam