-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Socio-health aspects in class teachers' activities and their appreciation by pupils [Sociálně zdravotní aspekty v činnostech třídních učitelů a jejich oceňování žáky]
Stanislav Střelec, Jana Krátká
Jazyk angličtina Země Česko
Typ dokumentu práce podpořená grantem
- Klíčová slova
- zdravé sociální vztahy, školní třída, třídní učitel, výchovné činnosti, názory žáků, základní škola, střední škola,
- MeSH
- dítě MeSH
- hodnotící studie jako téma MeSH
- interpersonální vztahy * MeSH
- komunikace MeSH
- lidé MeSH
- mínění MeSH
- mladiství MeSH
- programy Healthy People MeSH
- školy MeSH
- statistika jako téma MeSH
- výchova a vzdělávání pracovní síly MeSH
- vyučování klasifikace MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
Příspěvek přináší výsledky jednoho z dílčích témat, které je součástí výzkumného záměru PdF MU Brno MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století. Studie obsahuje výsledky dotazníkového šetření, ve kterém byly zjišťovány názory žáků na výchovné činnosti třídních učitelů, které přispívají k upevňování a rozvoji zdravých sociálních vztahů ve školní třídě. V této souvislosti jsme se zaměřili především na žákovské reflexe související s komunikací třídního učitele se žáky, s jednáním třídního učitele s rodiči žáků, se způsoby řešení studijních a některých dalších otázek školního i mimoškolního života žáků. Výzkumná data byla získána od 248 respondentů- žáků ZŠ a SŠ. Výsledky výzkumu budou využity také v pregraduální fázi studia učitelství pro základní a střední školy.
This paper sums up results of one of the partial subjects that belong to Research Intent of Faculty of Education MU Brno MSM0021622421 School and Health for 21st century. The study presents the results of a questionnaire-based research which was carried out to obtain pupils' opinions of class teachers' activities for enhancing and solidifying healthy social relationships in a class. To fulfil this goal we focused on pupils' reception correlating with teacher-pupils communication forms and contacts of a class-teacher with parents, furthermore with options of solving pupils' problems thorough the whole period of study and also with other problems of school and out-of-the school pupils´ activities. The data were acquired from 248 respondents - primary school pupils and students of secondary schools. The research results will be also used in pre-graduate programs of the teaching profession studies of primary/secondary school teachers.
Sociálně zdravotní aspekty v činnostech třídních učitelů a jejich oceňování žáky
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15007753
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20191112101311.0
- 007
- ta
- 008
- 150305s2008 xr d f 100 0|eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Střelec, Stanislav, $d 1944- $7 mzk2004258729 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, Brno
- 245 10
- $a Socio-health aspects in class teachers' activities and their appreciation by pupils / $c Stanislav Střelec, Jana Krátká
- 246 31
- $a Sociálně zdravotní aspekty v činnostech třídních učitelů a jejich oceňování žáky
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Příspěvek přináší výsledky jednoho z dílčích témat, které je součástí výzkumného záměru PdF MU Brno MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století. Studie obsahuje výsledky dotazníkového šetření, ve kterém byly zjišťovány názory žáků na výchovné činnosti třídních učitelů, které přispívají k upevňování a rozvoji zdravých sociálních vztahů ve školní třídě. V této souvislosti jsme se zaměřili především na žákovské reflexe související s komunikací třídního učitele se žáky, s jednáním třídního učitele s rodiči žáků, se způsoby řešení studijních a některých dalších otázek školního i mimoškolního života žáků. Výzkumná data byla získána od 248 respondentů- žáků ZŠ a SŠ. Výsledky výzkumu budou využity také v pregraduální fázi studia učitelství pro základní a střední školy.
- 520 9_
- $a This paper sums up results of one of the partial subjects that belong to Research Intent of Faculty of Education MU Brno MSM0021622421 School and Health for 21st century. The study presents the results of a questionnaire-based research which was carried out to obtain pupils' opinions of class teachers' activities for enhancing and solidifying healthy social relationships in a class. To fulfil this goal we focused on pupils' reception correlating with teacher-pupils communication forms and contacts of a class-teacher with parents, furthermore with options of solving pupils' problems thorough the whole period of study and also with other problems of school and out-of-the school pupils´ activities. The data were acquired from 248 respondents - primary school pupils and students of secondary schools. The research results will be also used in pre-graduate programs of the teaching profession studies of primary/secondary school teachers.
- 650 _2
- $a programy Healthy People $7 D040361
- 650 _2
- $a školy $7 D012574
- 650 12
- $a interpersonální vztahy $7 D007398
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
- 650 _2
- $a komunikace $7 D003142
- 650 _2
- $a vyučování $x klasifikace $7 D013663
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a mínění $7 D007600
- 650 _2
- $a hodnotící studie jako téma $7 D005069
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 653 00
- $a zdravé sociální vztahy
- 653 00
- $a školní třída
- 653 00
- $a třídní učitel
- 653 00
- $a výchovné činnosti
- 653 00
- $a názory žáků
- 653 00
- $a základní škola
- 653 00
- $a střední škola
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 700 1_
- $a Krátká, Jana $7 _AN079579 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky, Brno
- 773 0_
- $t School and health 21 $z 978-80-7392-043-2 $g sv. 2 (2008), s. 35-44 $w MED00184275
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89759 $b CD 1518 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20191112101547 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1065055 $s 890552
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2008 $c sv. 2 $d 35-44 $m School and health 21. 3, 2008 $x MED00184275 $z 978-80-7392-043-2
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150403 $a NLK 2015-08/pk