Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Hodnocení inkluzivních jednotek žáků se specifickými vzdělávacími potřebami do hodin běžné tělesné výchovy
[Evaluation of inclusion of pupils with special education needs to common physical education lessons]

Jana Sklenaříková, Radka Bartoňová, Alena Skotáková, Lýdie Brázdová

. 2016 ; 10 (1) : 33-41.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu práce podpořená grantem

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc17007318

Inkluzi popisujeme jako vyvrcholení integračního procesu, kdy jsou vytvořeny podmínky tak, aby bylo možné začleněnit jedince se speciálními vzdělávacími potřebami do intaktní populace. Cílem výzkumu bylo specifikovat fungování inkluze u dětí se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy v České republice na vybraných základních školách. Na základě škály DIC-CIT (Válková, Bartoňová & Ahmetašević, 2012) byl proveden výzkum, který nastínil činnosti žáků se zdravotním postižením v inkluzivní vyučovací jednotce. Výsledky škálování pomocí DIC-CIT odhalily časové charakteristiky skutečného začlenění žáků do hodin tělesné výchovy, do činností pedagogů a asistentů pedagoga. Z výsledků je zřejmé, že na vybraných základních školách se inkluze v tělesné výchově dostává na vysokou úroveň.

Inclusion is described as the culmination of the integration process when conditions are created so that it can integrate individuals with special educational needs in intact population. The aim of the research was to determine how works inclusion of children with health disabilities in physical education classes in the Czech Republic at the various schools. It was performed research based on the range of DIC-CIT (Válková, Bartoňová & Ahmetaševič, 2012) which outlined the activities of students with disabilities in inclusive class. Results scaling by using CIT-DIC revealed time characteristics of the actual integration of students into physical education, into parallel activities and teacher’s assistants activities. From the results of our research is clear that in selected schools with inclusion in physical education receives at a high level.

Evaluation of inclusion of pupils with special education needs to common physical education lessons

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

LIteratura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc17007318
003      
CZ-PrNML
005      
20190529093031.0
007      
cr|cn|
008      
170221s2016 xr fs 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.5817/StS2016-1-3 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Sklenaříková, Jana $7 _AN073723 $u Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého, Olomouc
245    10
$a Hodnocení inkluzivních jednotek žáků se specifickými vzdělávacími potřebami do hodin běžné tělesné výchovy / $c Jana Sklenaříková, Radka Bartoňová, Alena Skotáková, Lýdie Brázdová
246    31
$a Evaluation of inclusion of pupils with special education needs to common physical education lessons
504    __
$a LIteratura
520    3_
$a Inkluzi popisujeme jako vyvrcholení integračního procesu, kdy jsou vytvořeny podmínky tak, aby bylo možné začleněnit jedince se speciálními vzdělávacími potřebami do intaktní populace. Cílem výzkumu bylo specifikovat fungování inkluze u dětí se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy v České republice na vybraných základních školách. Na základě škály DIC-CIT (Válková, Bartoňová & Ahmetašević, 2012) byl proveden výzkum, který nastínil činnosti žáků se zdravotním postižením v inkluzivní vyučovací jednotce. Výsledky škálování pomocí DIC-CIT odhalily časové charakteristiky skutečného začlenění žáků do hodin tělesné výchovy, do činností pedagogů a asistentů pedagoga. Z výsledků je zřejmé, že na vybraných základních školách se inkluze v tělesné výchově dostává na vysokou úroveň.
520    9_
$a Inclusion is described as the culmination of the integration process when conditions are created so that it can integrate individuals with special educational needs in intact population. The aim of the research was to determine how works inclusion of children with health disabilities in physical education classes in the Czech Republic at the various schools. It was performed research based on the range of DIC-CIT (Válková, Bartoňová & Ahmetaševič, 2012) which outlined the activities of students with disabilities in inclusive class. Results scaling by using CIT-DIC revealed time characteristics of the actual integration of students into physical education, into parallel activities and teacher’s assistants activities. From the results of our research is clear that in selected schools with inclusion in physical education receives at a high level.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a mužské pohlaví $7 D008297
650    _2
$a ženské pohlaví $7 D005260
650    12
$a tělesná výchova $7 D010806
650    _2
$a postižené děti $x výchova $7 D019988
650    12
$a integrovaná výuka $x metody $x organizace a řízení $7 D008282
650    _2
$a vyučování $7 D013663
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
700    1_
$a Bartoňová, Radka, $d 1982- $7 hka2012688973 $u Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého, Olomouc
700    1_
$a Skotáková, Alena, $d 1977- $7 xx0137951 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
700    1_
$a Brázdová, Lýdie $7 _AN090425 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
773    0_
$t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 10, č. 1 (2016), s. 33-41 $w MED00173478
856    41
$u http://www.fsps.muni.cz/dokumenty/pdf/Studia-sportiva-2016-10-1-pdf.pdf $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y 4 $z 0
990    __
$a 20170220062209 $b ABA008
991    __
$a 20190529093156 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1189722 $s 967989
BAS    __
$a 3 $a 4
BMC    __
$a 2016 $b 10 $c 1 $d 33-41 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $x MED00173478
LZP    __
$c NLK188 $d 20180627 $a NLK 2017-13/vt

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...