-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Hodnocení inkluzivních jednotek žáků se specifickými vzdělávacími potřebami do hodin běžné tělesné výchovy
[Evaluation of inclusion of pupils with special education needs to common physical education lessons]
Jana Sklenaříková, Radka Bartoňová, Alena Skotáková, Lýdie Brázdová
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu práce podpořená grantem
- MeSH
- dítě MeSH
- integrovaná výuka * metody organizace a řízení MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- postižené děti výchova MeSH
- tělesná výchova * MeSH
- vyučování MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- mužské pohlaví MeSH
- ženské pohlaví MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
Inkluzi popisujeme jako vyvrcholení integračního procesu, kdy jsou vytvořeny podmínky tak, aby bylo možné začleněnit jedince se speciálními vzdělávacími potřebami do intaktní populace. Cílem výzkumu bylo specifikovat fungování inkluze u dětí se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy v České republice na vybraných základních školách. Na základě škály DIC-CIT (Válková, Bartoňová & Ahmetašević, 2012) byl proveden výzkum, který nastínil činnosti žáků se zdravotním postižením v inkluzivní vyučovací jednotce. Výsledky škálování pomocí DIC-CIT odhalily časové charakteristiky skutečného začlenění žáků do hodin tělesné výchovy, do činností pedagogů a asistentů pedagoga. Z výsledků je zřejmé, že na vybraných základních školách se inkluze v tělesné výchově dostává na vysokou úroveň.
Inclusion is described as the culmination of the integration process when conditions are created so that it can integrate individuals with special educational needs in intact population. The aim of the research was to determine how works inclusion of children with health disabilities in physical education classes in the Czech Republic at the various schools. It was performed research based on the range of DIC-CIT (Válková, Bartoňová & Ahmetaševič, 2012) which outlined the activities of students with disabilities in inclusive class. Results scaling by using CIT-DIC revealed time characteristics of the actual integration of students into physical education, into parallel activities and teacher’s assistants activities. From the results of our research is clear that in selected schools with inclusion in physical education receives at a high level.
Evaluation of inclusion of pupils with special education needs to common physical education lessons
Citace poskytuje Crossref.org
LIteratura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc17007318
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190529093031.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 170221s2016 xr fs 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.5817/StS2016-1-3 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Sklenaříková, Jana $7 _AN073723 $u Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého, Olomouc
- 245 10
- $a Hodnocení inkluzivních jednotek žáků se specifickými vzdělávacími potřebami do hodin běžné tělesné výchovy / $c Jana Sklenaříková, Radka Bartoňová, Alena Skotáková, Lýdie Brázdová
- 246 31
- $a Evaluation of inclusion of pupils with special education needs to common physical education lessons
- 504 __
- $a LIteratura
- 520 3_
- $a Inkluzi popisujeme jako vyvrcholení integračního procesu, kdy jsou vytvořeny podmínky tak, aby bylo možné začleněnit jedince se speciálními vzdělávacími potřebami do intaktní populace. Cílem výzkumu bylo specifikovat fungování inkluze u dětí se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy v České republice na vybraných základních školách. Na základě škály DIC-CIT (Válková, Bartoňová & Ahmetašević, 2012) byl proveden výzkum, který nastínil činnosti žáků se zdravotním postižením v inkluzivní vyučovací jednotce. Výsledky škálování pomocí DIC-CIT odhalily časové charakteristiky skutečného začlenění žáků do hodin tělesné výchovy, do činností pedagogů a asistentů pedagoga. Z výsledků je zřejmé, že na vybraných základních školách se inkluze v tělesné výchově dostává na vysokou úroveň.
- 520 9_
- $a Inclusion is described as the culmination of the integration process when conditions are created so that it can integrate individuals with special educational needs in intact population. The aim of the research was to determine how works inclusion of children with health disabilities in physical education classes in the Czech Republic at the various schools. It was performed research based on the range of DIC-CIT (Válková, Bartoňová & Ahmetaševič, 2012) which outlined the activities of students with disabilities in inclusive class. Results scaling by using CIT-DIC revealed time characteristics of the actual integration of students into physical education, into parallel activities and teacher’s assistants activities. From the results of our research is clear that in selected schools with inclusion in physical education receives at a high level.
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 12
- $a tělesná výchova $7 D010806
- 650 _2
- $a postižené děti $x výchova $7 D019988
- 650 12
- $a integrovaná výuka $x metody $x organizace a řízení $7 D008282
- 650 _2
- $a vyučování $7 D013663
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 700 1_
- $a Bartoňová, Radka, $d 1982- $7 hka2012688973 $u Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého, Olomouc
- 700 1_
- $a Skotáková, Alena, $d 1977- $7 xx0137951 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
- 700 1_
- $a Brázdová, Lýdie $7 _AN090425 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
- 773 0_
- $t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 10, č. 1 (2016), s. 33-41 $w MED00173478
- 856 41
- $u http://www.fsps.muni.cz/dokumenty/pdf/Studia-sportiva-2016-10-1-pdf.pdf $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20170220062209 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190529093156 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1189722 $s 967989
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2016 $b 10 $c 1 $d 33-41 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $x MED00173478
- LZP __
- $c NLK188 $d 20180627 $a NLK 2017-13/vt