• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Kazuistika pod zorným úhlem hippokratovské medicíny
[Case study from the perspective of Hippocratic medicine]

PhDr. Mgr. Přemysl B. Hanák, O.Præm., doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.

. 2018 ; 19 (2) : 113-115.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc18021559

Hippokratés byl ve své době špičkový vědec i praktik, lékař i filozof. V principech své Přísahy na dlouhá staletí ustanovil pro lékaře hlavní zdroj etické profesní síly. Cílem článku je ukázat etický kontextuální rámec Hippokratovy výuky s důrazem na kazuistiku jako výukovou metodu. Hippokratův kazuistický přístup doporučoval respektovat jedinečnost a detailnost každého případu, a to zvláště v situacích, kdy pacient z důvodu svého stavu či věku nemůže přispět k terapii svým výkladem situace. Případová studie představuje ideální nástroj pro vytváření nejen etické teorie, která není tvořena uměle bez kontaktu s popisovanými fenomény, ale naopak je pevně zakotvena v sebraných datech. Hippokratův algoritmus léčby poukazuje na to, že každá nemoc má svůj přirozený průběh, v němž je lékař na základě předchozích pozorování nástrojem pozitivního zvratu.

Hippocrates was a brilliant scientist and practitioner, physician and philosopher in his day. In the principles of his Oath, he establishedthe main source of ethical professional strength for physicians for centuries ahead. The aim of the article is to present theethical contextual framework of Hippocratic teaching, with an emphasis on the case study as a teaching method. The Hippocraticcasuistic approach advised to respect the unique and detailed nature of each case, particularly in situations when the patient,due to his condition or age, could not contribute to treatment with his interpretation of the situation. A case study represents anideal tool for developing not only an ethical theory that is not created artificially without contact with the phenomena described,but is also firmly anchored in the data collected. The Hippocratic treatment algorithm points out that each disease has its naturalcourse wherein the physician is a tool for implementing a positive reversal based on previous observations.

Case study from the perspective of Hippocratic medicine

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc18021559
003      
CZ-PrNML
005      
20190514103212.0
007      
ta
008      
180613s2018 xr f 000 0|cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Hanák, Přemysl $7 xx0235755 $u Ústav sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví LF UP v Olomouci
245    10
$a Kazuistika pod zorným úhlem hippokratovské medicíny / $c PhDr. Mgr. Přemysl B. Hanák, O.Præm., doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.
246    31
$a Case study from the perspective of Hippocratic medicine
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Hippokratés byl ve své době špičkový vědec i praktik, lékař i filozof. V principech své Přísahy na dlouhá staletí ustanovil pro lékaře hlavní zdroj etické profesní síly. Cílem článku je ukázat etický kontextuální rámec Hippokratovy výuky s důrazem na kazuistiku jako výukovou metodu. Hippokratův kazuistický přístup doporučoval respektovat jedinečnost a detailnost každého případu, a to zvláště v situacích, kdy pacient z důvodu svého stavu či věku nemůže přispět k terapii svým výkladem situace. Případová studie představuje ideální nástroj pro vytváření nejen etické teorie, která není tvořena uměle bez kontaktu s popisovanými fenomény, ale naopak je pevně zakotvena v sebraných datech. Hippokratův algoritmus léčby poukazuje na to, že každá nemoc má svůj přirozený průběh, v němž je lékař na základě předchozích pozorování nástrojem pozitivního zvratu.
520    9_
$a Hippocrates was a brilliant scientist and practitioner, physician and philosopher in his day. In the principles of his Oath, he establishedthe main source of ethical professional strength for physicians for centuries ahead. The aim of the article is to present theethical contextual framework of Hippocratic teaching, with an emphasis on the case study as a teaching method. The Hippocraticcasuistic approach advised to respect the unique and detailed nature of each case, particularly in situations when the patient,due to his condition or age, could not contribute to treatment with his interpretation of the situation. A case study represents anideal tool for developing not only an ethical theory that is not created artificially without contact with the phenomena described,but is also firmly anchored in the data collected. The Hippocratic treatment algorithm points out that each disease has its naturalcourse wherein the physician is a tool for implementing a positive reversal based on previous observations.
650    12
$a kazuistický přístup $7 D032764
650    12
$a Hippokratova přísaha $7 D006625
650    _2
$a lékařská etika $x dějiny $7 D004992
650    _2
$a lidé $7 D006801
700    1_
$a Ivanová, K, $d 1955- $7 _AN118063 $u Ústav sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví LF UP v Olomouci
773    0_
$t Pediatrie pro praxi $x 1213-0494 $g Roč. 19, č. 2 (2018), s. 113-115 $w MED00011583
856    41
$u https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2018/02/11.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2226 $c 729 $y 4 $z 0
990    __
$a 20180612142121 $b ABA008
991    __
$a 20190514103316 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1309554 $s 1018434
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2018 $b 19 $c 2 $d 113-115 $i 1213-0494 $m Pediatrie pro praxi $x MED00011583
LZP    __
$c NLK197 $d 20181110 $a NLK 2018-24/dk

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...