Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Model vzdělávacího kurzu aplikovaných pohybových aktivit zaměřený pro pedagogické pracovníky v oblasti volného času
[Model of training course in adapter physical aktivity aimed for educional staff working in the field of leisure time]

Klára Šindelková, Ondřej Ješina

. 2013 ; 7 (3) : 253-266.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc19018960

Cílem příspěvku je představit model kurzu aplikovaných pohybových aktivit (APA) pro pedagogické pracovníky v oblasti volného času (VČ). Byl vytvořen a ověřen pilotní model a dramaturgický rámec kurzu s využitím zážitkové pedagogiky včetně specifik zpětné vazby. Tohoto pilotního ověření se zúčastnilo 65 studentů oboru APA v prezenční i kombinované formě studia. K idealizaci kurzu jsme došli pomocí ankety a cílené zpětné vazby realizované jako součást kurzů. V příspěvku uvádíme hlavní doporučení pro praxi – návrh personálního obsazení vzdělávacího kurzu, výběr vhodných aktivit pro rozvoj specifických kompetencí, nastavení vhodné fyzické i psychické zátěže apod. Výsledkem naší práce je vypracování modelů vzdělávacích programů ve dvou variantách – třídenní (víkendový) a sedmidenní (týdenní). Kurz je zaměřen na pedagogické pracovníky, instruktory zotavovacích pobytových akcí a ostatní profese zabývající se prací s osobami se speciálními potřebami v kontextu pohybových programů ve VČ.

The aim of the paper is to present the model of the course of adapted physical activity (APA) for educational staff working in the field of leisure time (LT). It was created and validated a pilot model and script editing the course framework with the use of experiential pedagogy, including specifics of the feedback. This pilot verification was attended by 65 students of department of APA in attendance as well as the combined form of studies. The idealization of the course we use surveys and targeted feedback implemented as part of the courses. In the paper, we present the main recommendations for the practice of staffing — proposal for a training course, the selection of appropriate activities for the development of specific competencies, setting up appropriate physical and mental burden, etc. The result of our work is to develop models of educational programs in two versions – a three-day (weekend) and 7-day (weekly). The course is aimed at teachers, instructors, fit! ness activities events and other professions engaged in working with persons with special needs in the context of programmes in LT.

Model of training course in adapter physical aktivity aimed for educional staff working in the field of leisure time

Citace poskytuje Crossref.org

Proceedings of the International Scientific Conference held in May, 2013 in Brno // Applied Physical Activities 2013

Bibliografie atd.

LIteratura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc19018960
003      
CZ-PrNML
005      
20200728094950.0
007      
cr|cn|
008      
190530s2013 xr d fs 000 0|cze||
009      
AR
024    0_
$a 10.5817/StS2013-3-21 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Šindelková, Klára $7 xx0247886 $u Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci, Česká republika
245    10
$a Model vzdělávacího kurzu aplikovaných pohybových aktivit zaměřený pro pedagogické pracovníky v oblasti volného času / $c Klára Šindelková, Ondřej Ješina
246    31
$a Model of training course in adapter physical aktivity aimed for educional staff working in the field of leisure time
500    __
$a Proceedings of the International Scientific Conference held in May, 2013 in Brno // Applied Physical Activities 2013
504    __
$a LIteratura
520    3_
$a Cílem příspěvku je představit model kurzu aplikovaných pohybových aktivit (APA) pro pedagogické pracovníky v oblasti volného času (VČ). Byl vytvořen a ověřen pilotní model a dramaturgický rámec kurzu s využitím zážitkové pedagogiky včetně specifik zpětné vazby. Tohoto pilotního ověření se zúčastnilo 65 studentů oboru APA v prezenční i kombinované formě studia. K idealizaci kurzu jsme došli pomocí ankety a cílené zpětné vazby realizované jako součást kurzů. V příspěvku uvádíme hlavní doporučení pro praxi – návrh personálního obsazení vzdělávacího kurzu, výběr vhodných aktivit pro rozvoj specifických kompetencí, nastavení vhodné fyzické i psychické zátěže apod. Výsledkem naší práce je vypracování modelů vzdělávacích programů ve dvou variantách – třídenní (víkendový) a sedmidenní (týdenní). Kurz je zaměřen na pedagogické pracovníky, instruktory zotavovacích pobytových akcí a ostatní profese zabývající se prací s osobami se speciálními potřebami v kontextu pohybových programů ve VČ.
520    9_
$a The aim of the paper is to present the model of the course of adapted physical activity (APA) for educational staff working in the field of leisure time (LT). It was created and validated a pilot model and script editing the course framework with the use of experiential pedagogy, including specifics of the feedback. This pilot verification was attended by 65 students of department of APA in attendance as well as the combined form of studies. The idealization of the course we use surveys and targeted feedback implemented as part of the courses. In the paper, we present the main recommendations for the practice of staffing — proposal for a training course, the selection of appropriate activities for the development of specific competencies, setting up appropriate physical and mental burden, etc. The result of our work is to develop models of educational programs in two versions – a three-day (weekend) and 7-day (weekly). The course is aimed at teachers, instructors, fit! ness activities events and other professions engaged in working with persons with special needs in the context of programmes in LT.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    12
$a kurzy v nelékařském oboru $x metody $x organizace a řízení $7 D007397
650    12
$a tělesná výchova $x metody $7 D010806
650    _2
$a volnočasové aktivity $7 D007899
650    _2
$a hodnocení programu $7 D015397
650    12
$a integrovaná výuka $x metody $7 D008282
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    12
$a pedagogičtí pracovníci $7 D000071195
650    _2
$a učitelé $7 D000070777
653    00
$a aplikované pohybové aktivity
700    1_
$a Ješina, Ondřej, $d 1980- $7 mzk2007394912 $u Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci, Česká republika
773    0_
$t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 7, č. 3 (2013), s. 253-266 $w MED00173478
856    41
$u https://journals.muni.cz/studiasportiva/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y p $z 0
990    __
$a 20190529072229 $b ABA008
991    __
$a 20200728094946 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1409926 $s 1058649
BAS    __
$a 3 $a 4
BMC    __
$a 2013 $b 7 $c 3 $d 253-266 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $x MED00173478
LZP    __
$c NLK183 $d 20200728 $a NLK 2019-21/vt

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...