-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Model vzdělávacího kurzu aplikovaných pohybových aktivit zaměřený pro pedagogické pracovníky v oblasti volného času
[Model of training course in adapter physical aktivity aimed for educional staff working in the field of leisure time]
Klára Šindelková, Ondřej Ješina
Jazyk čeština Země Česko
- Klíčová slova
- aplikované pohybové aktivity,
- MeSH
- hodnocení programu MeSH
- integrovaná výuka * metody MeSH
- kurzy v nelékařském oboru * metody organizace a řízení MeSH
- lidé MeSH
- pedagogičtí pracovníci * MeSH
- průzkumy a dotazníky MeSH
- tělesná výchova * metody MeSH
- učitelé MeSH
- volnočasové aktivity MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Cílem příspěvku je představit model kurzu aplikovaných pohybových aktivit (APA) pro pedagogické pracovníky v oblasti volného času (VČ). Byl vytvořen a ověřen pilotní model a dramaturgický rámec kurzu s využitím zážitkové pedagogiky včetně specifik zpětné vazby. Tohoto pilotního ověření se zúčastnilo 65 studentů oboru APA v prezenční i kombinované formě studia. K idealizaci kurzu jsme došli pomocí ankety a cílené zpětné vazby realizované jako součást kurzů. V příspěvku uvádíme hlavní doporučení pro praxi – návrh personálního obsazení vzdělávacího kurzu, výběr vhodných aktivit pro rozvoj specifických kompetencí, nastavení vhodné fyzické i psychické zátěže apod. Výsledkem naší práce je vypracování modelů vzdělávacích programů ve dvou variantách – třídenní (víkendový) a sedmidenní (týdenní). Kurz je zaměřen na pedagogické pracovníky, instruktory zotavovacích pobytových akcí a ostatní profese zabývající se prací s osobami se speciálními potřebami v kontextu pohybových programů ve VČ.
The aim of the paper is to present the model of the course of adapted physical activity (APA) for educational staff working in the field of leisure time (LT). It was created and validated a pilot model and script editing the course framework with the use of experiential pedagogy, including specifics of the feedback. This pilot verification was attended by 65 students of department of APA in attendance as well as the combined form of studies. The idealization of the course we use surveys and targeted feedback implemented as part of the courses. In the paper, we present the main recommendations for the practice of staffing — proposal for a training course, the selection of appropriate activities for the development of specific competencies, setting up appropriate physical and mental burden, etc. The result of our work is to develop models of educational programs in two versions – a three-day (weekend) and 7-day (weekly). The course is aimed at teachers, instructors, fit! ness activities events and other professions engaged in working with persons with special needs in the context of programmes in LT.
Model of training course in adapter physical aktivity aimed for educional staff working in the field of leisure time
Citace poskytuje Crossref.org
Proceedings of the International Scientific Conference held in May, 2013 in Brno // Applied Physical Activities 2013
Bibliografie atd.LIteratura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc19018960
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20200728094950.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 190530s2013 xr d fs 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 0_
- $a 10.5817/StS2013-3-21 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Šindelková, Klára $7 xx0247886 $u Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci, Česká republika
- 245 10
- $a Model vzdělávacího kurzu aplikovaných pohybových aktivit zaměřený pro pedagogické pracovníky v oblasti volného času / $c Klára Šindelková, Ondřej Ješina
- 246 31
- $a Model of training course in adapter physical aktivity aimed for educional staff working in the field of leisure time
- 500 __
- $a Proceedings of the International Scientific Conference held in May, 2013 in Brno // Applied Physical Activities 2013
- 504 __
- $a LIteratura
- 520 3_
- $a Cílem příspěvku je představit model kurzu aplikovaných pohybových aktivit (APA) pro pedagogické pracovníky v oblasti volného času (VČ). Byl vytvořen a ověřen pilotní model a dramaturgický rámec kurzu s využitím zážitkové pedagogiky včetně specifik zpětné vazby. Tohoto pilotního ověření se zúčastnilo 65 studentů oboru APA v prezenční i kombinované formě studia. K idealizaci kurzu jsme došli pomocí ankety a cílené zpětné vazby realizované jako součást kurzů. V příspěvku uvádíme hlavní doporučení pro praxi – návrh personálního obsazení vzdělávacího kurzu, výběr vhodných aktivit pro rozvoj specifických kompetencí, nastavení vhodné fyzické i psychické zátěže apod. Výsledkem naší práce je vypracování modelů vzdělávacích programů ve dvou variantách – třídenní (víkendový) a sedmidenní (týdenní). Kurz je zaměřen na pedagogické pracovníky, instruktory zotavovacích pobytových akcí a ostatní profese zabývající se prací s osobami se speciálními potřebami v kontextu pohybových programů ve VČ.
- 520 9_
- $a The aim of the paper is to present the model of the course of adapted physical activity (APA) for educational staff working in the field of leisure time (LT). It was created and validated a pilot model and script editing the course framework with the use of experiential pedagogy, including specifics of the feedback. This pilot verification was attended by 65 students of department of APA in attendance as well as the combined form of studies. The idealization of the course we use surveys and targeted feedback implemented as part of the courses. In the paper, we present the main recommendations for the practice of staffing — proposal for a training course, the selection of appropriate activities for the development of specific competencies, setting up appropriate physical and mental burden, etc. The result of our work is to develop models of educational programs in two versions – a three-day (weekend) and 7-day (weekly). The course is aimed at teachers, instructors, fit! ness activities events and other professions engaged in working with persons with special needs in the context of programmes in LT.
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 12
- $a kurzy v nelékařském oboru $x metody $x organizace a řízení $7 D007397
- 650 12
- $a tělesná výchova $x metody $7 D010806
- 650 _2
- $a volnočasové aktivity $7 D007899
- 650 _2
- $a hodnocení programu $7 D015397
- 650 12
- $a integrovaná výuka $x metody $7 D008282
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $7 D011795
- 650 12
- $a pedagogičtí pracovníci $7 D000071195
- 650 _2
- $a učitelé $7 D000070777
- 653 00
- $a aplikované pohybové aktivity
- 700 1_
- $a Ješina, Ondřej, $d 1980- $7 mzk2007394912 $u Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci, Česká republika
- 773 0_
- $t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 7, č. 3 (2013), s. 253-266 $w MED00173478
- 856 41
- $u https://journals.muni.cz/studiasportiva/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y p $z 0
- 990 __
- $a 20190529072229 $b ABA008
- 991 __
- $a 20200728094946 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1409926 $s 1058649
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2013 $b 7 $c 3 $d 253-266 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $x MED00173478
- LZP __
- $c NLK183 $d 20200728 $a NLK 2019-21/vt