Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

„Tak jsem se naučil plavat“. Budování jistoty ve vztahové vazbě s využitím metody Práce v hliněném poli®
[„I learned to swim“. Strengthening trust in attachment, applying the Work at the Clay Field® method]

Anna Víšková

. 2019 ; 13 (2) : 167-181.

Status minimal Language Czech Country Czech Republic

Případová studie prezentuje terapeutický proces s desetiletým chlapcem s projevy nejisté ambivalentní citové vazby. Podrobným rozpracováním kazuistiky příspěvek navazuje na článek Senzomotorický přístup v léčbě traumatu: představení metody práce v hliněném poli® (Víšková, 2017). Studie popisuje využití senzomotorické zkušenosti, a to jak psychofyziologický proces s podporou terapeuta odráží vazebné chování a vede k budování důvěry vůči sobě a okolnímu světu.

This clinical case study presents therapeutic process with a ten-year-old boy, who suffers from an ambivalent attachment. It is a follow up of the article Treating trauma through a sensorimotor approach: An introduction to the Work at the Clay Field® method (Víšková, 2017). The study shows the application of the sensorimotor experience in a therapeutic setting and how this psychophysiological process with the supporting presence of the therapist mirrors attachment behavior and builds up the trust to oneself and the world.

„I learned to swim“. Strengthening trust in attachment, applying the Work at the Clay Field® method

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc19038572
003      
CZ-PrNML
005      
20191101071318.0
007      
ta
008      
191101s2019 xr a f 000 0dcze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Víšková, Anna $7 xx0184549 $u Katedra Křesťanské výchovy a Institut sociálního zdraví, CMTF UPOL, Olomouc; Letní dům z. u.; Centrum Locika z. ú.; Centrum J. J. Pestalozziho o. p. s.
245    10
$a „Tak jsem se naučil plavat“. Budování jistoty ve vztahové vazbě s využitím metody Práce v hliněném poli® / $c Anna Víšková
246    31
$a „I learned to swim“. Strengthening trust in attachment, applying the Work at the Clay Field® method
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Případová studie prezentuje terapeutický proces s desetiletým chlapcem s projevy nejisté ambivalentní citové vazby. Podrobným rozpracováním kazuistiky příspěvek navazuje na článek Senzomotorický přístup v léčbě traumatu: představení metody práce v hliněném poli® (Víšková, 2017). Studie popisuje využití senzomotorické zkušenosti, a to jak psychofyziologický proces s podporou terapeuta odráží vazebné chování a vede k budování důvěry vůči sobě a okolnímu světu.
520    9_
$a This clinical case study presents therapeutic process with a ten-year-old boy, who suffers from an ambivalent attachment. It is a follow up of the article Treating trauma through a sensorimotor approach: An introduction to the Work at the Clay Field® method (Víšková, 2017). The study shows the application of the sensorimotor experience in a therapeutic setting and how this psychophysiological process with the supporting presence of the therapist mirrors attachment behavior and builds up the trust to oneself and the world.
773    0_
$t Psychoterapie $x 1802-3983 $g Roč. 13, č. 2 (2019), s. 167-181 $w MED00155125
856    41
$u https://journals.muni.cz/psychoterapie/article/view/11551/10837 $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4213 $c 614 b $y 0 $z 0
990    __
$a 20191101054041 $b ABA008
991    __
$a 20191101071758 $b ABA008
999    __
$a min $b bmc $g 1460398 $s 1077156
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2019 $b 13 $c 2 $d 167-181 $i 1802-3983 $m Psychoterapie (Brno) $x MED00155125
LZP    __
$a NLK 2019-50/vt

Find record

Citation metrics

Logged in users only

Archiving options

Loading data ...