-
Something wrong with this record ?
„Tak jsem se naučil plavat“. Budování jistoty ve vztahové vazbě s využitím metody Práce v hliněném poli®
[„I learned to swim“. Strengthening trust in attachment, applying the Work at the Clay Field® method]
Anna Víšková
Status minimal Language Czech Country Czech Republic
Případová studie prezentuje terapeutický proces s desetiletým chlapcem s projevy nejisté ambivalentní citové vazby. Podrobným rozpracováním kazuistiky příspěvek navazuje na článek Senzomotorický přístup v léčbě traumatu: představení metody práce v hliněném poli® (Víšková, 2017). Studie popisuje využití senzomotorické zkušenosti, a to jak psychofyziologický proces s podporou terapeuta odráží vazebné chování a vede k budování důvěry vůči sobě a okolnímu světu.
This clinical case study presents therapeutic process with a ten-year-old boy, who suffers from an ambivalent attachment. It is a follow up of the article Treating trauma through a sensorimotor approach: An introduction to the Work at the Clay Field® method (Víšková, 2017). The study shows the application of the sensorimotor experience in a therapeutic setting and how this psychophysiological process with the supporting presence of the therapist mirrors attachment behavior and builds up the trust to oneself and the world.
Centrum J J Pestalozziho o p s
Katedra Křesťanské výchovy a Institut sociálního zdraví CMTF UPOL Olomouc
„I learned to swim“. Strengthening trust in attachment, applying the Work at the Clay Field® method
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc19038572
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20191101071318.0
- 007
- ta
- 008
- 191101s2019 xr a f 000 0dcze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Víšková, Anna $7 xx0184549 $u Katedra Křesťanské výchovy a Institut sociálního zdraví, CMTF UPOL, Olomouc; Letní dům z. u.; Centrum Locika z. ú.; Centrum J. J. Pestalozziho o. p. s.
- 245 10
- $a „Tak jsem se naučil plavat“. Budování jistoty ve vztahové vazbě s využitím metody Práce v hliněném poli® / $c Anna Víšková
- 246 31
- $a „I learned to swim“. Strengthening trust in attachment, applying the Work at the Clay Field® method
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Případová studie prezentuje terapeutický proces s desetiletým chlapcem s projevy nejisté ambivalentní citové vazby. Podrobným rozpracováním kazuistiky příspěvek navazuje na článek Senzomotorický přístup v léčbě traumatu: představení metody práce v hliněném poli® (Víšková, 2017). Studie popisuje využití senzomotorické zkušenosti, a to jak psychofyziologický proces s podporou terapeuta odráží vazebné chování a vede k budování důvěry vůči sobě a okolnímu světu.
- 520 9_
- $a This clinical case study presents therapeutic process with a ten-year-old boy, who suffers from an ambivalent attachment. It is a follow up of the article Treating trauma through a sensorimotor approach: An introduction to the Work at the Clay Field® method (Víšková, 2017). The study shows the application of the sensorimotor experience in a therapeutic setting and how this psychophysiological process with the supporting presence of the therapist mirrors attachment behavior and builds up the trust to oneself and the world.
- 773 0_
- $t Psychoterapie $x 1802-3983 $g Roč. 13, č. 2 (2019), s. 167-181 $w MED00155125
- 856 41
- $u https://journals.muni.cz/psychoterapie/article/view/11551/10837 $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4213 $c 614 b $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20191101054041 $b ABA008
- 991 __
- $a 20191101071758 $b ABA008
- 999 __
- $a min $b bmc $g 1460398 $s 1077156
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2019 $b 13 $c 2 $d 167-181 $i 1802-3983 $m Psychoterapie (Brno) $x MED00155125
- LZP __
- $a NLK 2019-50/vt