-
Something wrong with this record ?
Assessment of the injuring effect of loose objects in a vehicle in a traffic accident
Jaroslav Hrubý, Zdeněk Krobot
Language English Country Czech Republic
Document type Evaluation Study
- MeSH
- Automobiles MeSH
- Accidents, Traffic * prevention & control MeSH
- Risk Assessment * MeSH
- Craniocerebral Trauma prevention & control MeSH
- Humans MeSH
- Mortality MeSH
- Motion MeSH
- Risk Factors MeSH
- Models, Theoretical MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
- Publication type
- Evaluation Study MeSH
Cílem práce je popsat mechanizmus poranění lidské hlavy v interakci (temeno hlavy) s volně se pohybujícím předmětem a určit mezní hodnoty rychlosti pro konkrétní předmět o dané hybnosti, kdy dochází k poranění. Metodou experimentálního měření je simulována reálná biomechanická zátěž lidského organizmu (v podobě lidské hlavy), která je demonstrována na figuríně Hybrid III. Vyhodnocení biomechanické zátěže hlavy je provedeno na základě výpočtu kritéria, které je funkcí maximálního zrychlení hlavy figuríny při interakci s volně se pohybujícím předmětem (impaktorem). Pro konkrétní předmět o dané hmotnosti jsou uvedeny rovnice trendu exponenciálního vývoje rizika poranění v závislosti na rostoucí rychlosti pohybujícího se předmětu.
The aim of the work is to describe the mechanism of injury of the human head (vertex) in the interaction with freely moving objects and to determine the limit values of the speed for a particular object at a given momentum, when the injury occurs. The experimental measurement method simulates the real biomechanical load of the human organism (in the form of a human head), which is demonstrated on the Hybrid III crash test dummy. Evaluation of the biomechanical load of the head is based on the calculation of the criterion, which is a function of the maximum acceleration of the crash test dummy‘s head interacting with a freely moving object (impactor). For a particular object of a given weight, there are equations of the trend of exponential development of the risk of injury, depending on the increasing velocity of the moving object.
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc20004457
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20200512110548.0
- 007
- ta
- 008
- 200512s2018 xr ad f 000 0|eng||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Hrubý, Jaroslav $7 xx0242728 $u Ústav soudního inženýrství VUT, Brno
- 245 10
- $a Assessment of the injuring effect of loose objects in a vehicle in a traffic accident / $c Jaroslav Hrubý, Zdeněk Krobot
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Cílem práce je popsat mechanizmus poranění lidské hlavy v interakci (temeno hlavy) s volně se pohybujícím předmětem a určit mezní hodnoty rychlosti pro konkrétní předmět o dané hybnosti, kdy dochází k poranění. Metodou experimentálního měření je simulována reálná biomechanická zátěž lidského organizmu (v podobě lidské hlavy), která je demonstrována na figuríně Hybrid III. Vyhodnocení biomechanické zátěže hlavy je provedeno na základě výpočtu kritéria, které je funkcí maximálního zrychlení hlavy figuríny při interakci s volně se pohybujícím předmětem (impaktorem). Pro konkrétní předmět o dané hmotnosti jsou uvedeny rovnice trendu exponenciálního vývoje rizika poranění v závislosti na rostoucí rychlosti pohybujícího se předmětu.
- 520 9_
- $a The aim of the work is to describe the mechanism of injury of the human head (vertex) in the interaction with freely moving objects and to determine the limit values of the speed for a particular object at a given momentum, when the injury occurs. The experimental measurement method simulates the real biomechanical load of the human organism (in the form of a human head), which is demonstrated on the Hybrid III crash test dummy. Evaluation of the biomechanical load of the head is based on the calculation of the criterion, which is a function of the maximum acceleration of the crash test dummy‘s head interacting with a freely moving object (impactor). For a particular object of a given weight, there are equations of the trend of exponential development of the risk of injury, depending on the increasing velocity of the moving object.
- 650 12
- $a dopravní nehody $x prevence a kontrola $7 D000063
- 650 _2
- $a automobily $7 D001336
- 650 12
- $a hodnocení rizik $7 D018570
- 650 _2
- $a rizikové faktory $7 D012307
- 650 _2
- $a pohyb těles $7 D009038
- 650 _2
- $a teoretické modely $7 D008962
- 650 _2
- $a kraniocerebrální traumata $x prevence a kontrola $7 D006259
- 650 _2
- $a mortalita $7 D009026
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 655 _2
- $a hodnotící studie $7 D023362
- 700 1_
- $a Krobot, Zdeněk $7 mzk2018976415 $u Univerzita obrany, Katedra Bojových a speciálních vozidel, Brno
- 773 0_
- $t Úrazová chirurgie $x 1211-7080 $g Roč. 26, č. 3 (2018), s. 126-135 $w MED00011238
- 856 41
- $y plný text volně přístupný $u https://www.prolekare.cz/casopisy/urazova-chirurgie/2018-3-33/hodnoceni-zranujiciho-ucinku-volne-ulozenych-predmetu-ve-vozidle-pri-dopravni-nehode-114378?hl=en
- 910 __
- $a ABA008 $b B 1869 $c 471 a $y p $z 0
- 990 __
- $a 20191121110255 $b ABA008
- 991 __
- $a 20200512110544 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1521924 $s 1094505
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2018 $b 26 $c 3 $d 126-135 $i 1211-7080 $m Úrazová chirurgie $n Úraz. chir. $x MED00011238
- LZP __
- $c NLK120 $d 20200417 $a NLK 2019-45/dk