-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Combination of the role-playing method and video training in undergraduate nursing studies [Kombinace metody hraní rolí a videotréninku v pregraduální přípravě sester]
Šárka Tomová, Mária Kilíková, Daniela Bartoníčková, Dominika Kalánková
Jazyk angličtina Země Česko
ProQuest Central od 2005-01-01
Nursing & Allied Health Database (ProQuest) od 2005-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources od 2005
- MeSH
- komunikace MeSH
- lidé MeSH
- studium ošetřovatelství * metody MeSH
- tréninková simulace MeSH
- videozáznam MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Cíl: Cílem příspěvku je předložit výsledky inovativní strategie, a to kombinace výukové metody hraní rolí a videotréninku jako účinného nástroje k osvojování dovednosti aktivního naslouchání v pregraduální přípravě sester.Design: Popisná průřezová studie.Metodika: Sběr dat byl proveden technikou standardizovaného pozorování komunikačních výstupů 58 studentů bakalářského studijního programu ošetřovatelství v modelových situacích. Záznamový arch byl zaměřen na sledování dovednosti aktivního naslouchání a jejích verbálních a neverbálních projevů. Data byla zpracována prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní analýzy.Výsledky: Výsledky potvrzují posun v osvojení si dovednosti aktivního naslouchání po absolvování výuky komunikace, a to jak v části verbální, tak i neverbální. Závěr: Kombinací metody hraní rolí s videotréninkem a navýšením frekvence jejího použití se vybrané komunikační dovednosti zlepšují a z toho důvodu může docházet i ke zkvalitňování ošetřovatelské péče celkově.
Objective: The paper aimed to present the results of an innovative strategy that combined role-playing and video training as an effective approach for teaching active listening skills in nursing training. Design: A descriptive cross-sectional study. Methods: The data collection was carried out by the standardised observation of the outcomes of how 58 Bachelor's degree nursing program students communicate in model situations. The record sheet was aimed at monitoring the skills of active listening and its verbal and nonverbal expressions. The data were analysed by quantitative and qualitative analysis. Results: The results indicate improvement in active listening skills after completing the training - in both verbal and non-verbal communication. Conclusions: By combining the role-playing method with video training and increasing the frequency of sessions, communication skills are improved, and therefore, the quality of nursing care may also be improved.
Charles University Prague 2nd Faculty of Medicine Department of Nursing Prague Czech Republic
St Elisabeth University of Health Care and Social Work in Bratislava Bratislava Slovak Republic
Kombinace metody hraní rolí a videotréninku v pregraduální přípravě sester
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc20015670
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20220330151935.0
- 007
- ta
- 008
- 201008s2020 xr d f 000 0|eng||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.32725/kont.2020.002 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Tomová, Šárka $7 xx0137337 $u Charles University in Prague, 2nd Faculty of Medicine, Department of Nursing, Prague, Czech Republic
- 245 10
- $a Combination of the role-playing method and video training in undergraduate nursing studies / $c Šárka Tomová, Mária Kilíková, Daniela Bartoníčková, Dominika Kalánková
- 246 31
- $a Kombinace metody hraní rolí a videotréninku v pregraduální přípravě sester
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Cíl: Cílem příspěvku je předložit výsledky inovativní strategie, a to kombinace výukové metody hraní rolí a videotréninku jako účinného nástroje k osvojování dovednosti aktivního naslouchání v pregraduální přípravě sester.Design: Popisná průřezová studie.Metodika: Sběr dat byl proveden technikou standardizovaného pozorování komunikačních výstupů 58 studentů bakalářského studijního programu ošetřovatelství v modelových situacích. Záznamový arch byl zaměřen na sledování dovednosti aktivního naslouchání a jejích verbálních a neverbálních projevů. Data byla zpracována prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní analýzy.Výsledky: Výsledky potvrzují posun v osvojení si dovednosti aktivního naslouchání po absolvování výuky komunikace, a to jak v části verbální, tak i neverbální. Závěr: Kombinací metody hraní rolí s videotréninkem a navýšením frekvence jejího použití se vybrané komunikační dovednosti zlepšují a z toho důvodu může docházet i ke zkvalitňování ošetřovatelské péče celkově.
- 520 9_
- $a Objective: The paper aimed to present the results of an innovative strategy that combined role-playing and video training as an effective approach for teaching active listening skills in nursing training. Design: A descriptive cross-sectional study. Methods: The data collection was carried out by the standardised observation of the outcomes of how 58 Bachelor's degree nursing program students communicate in model situations. The record sheet was aimed at monitoring the skills of active listening and its verbal and nonverbal expressions. The data were analysed by quantitative and qualitative analysis. Results: The results indicate improvement in active listening skills after completing the training - in both verbal and non-verbal communication. Conclusions: By combining the role-playing method with video training and increasing the frequency of sessions, communication skills are improved, and therefore, the quality of nursing care may also be improved.
- 650 _7
- $a lidé $7 D006801 $2 czmesh
- 650 17
- $a studium ošetřovatelství $x metody $7 D004506 $2 czmesh
- 650 _7
- $a komunikace $7 D003142 $2 czmesh
- 650 _7
- $a tréninková simulace $7 D000066908 $2 czmesh
- 650 _7
- $a videozáznam $7 D014743 $2 czmesh
- 700 1_
- $a Kilíková, Mária $7 xx0101640 $u St. Elisabeth University of Health Care and Social Work in Bratislava, Bratislava, Slovak Republic
- 700 1_
- $a Bartoníčková, Daniela, $d 1990- $7 xx0230231 $u Charles University in Prague, 2nd Faculty of Medicine, Department of Nursing, Prague, Czech Republic
- 700 1_
- $a Kalánková, Dominika, $d 1993- $7 xx0230232 $u Comenius University in Bratislava, Jessenius Faculty of Medicine in Martin, Department of Nursing, Martin, Slovak Republic
- 773 0_
- $t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 22, č. 1 (2020), s. 27-32 $w MED00011467
- 856 41
- $u https://kont.zsf.jcu.cz/archive.php $y stránka časopisu
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2178 $c 1249 a $y p $z 0
- 990 __
- $a 20201008093506 $b ABA008
- 991 __
- $a 20220330151928 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1570522 $s 1105834
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2020 $b 22 $c 1 $d 27-32 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
- LZP __
- $c NLK109 $d 20220330 $a NLK 2020-43/kv