Detail
Článek
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Combination of the role-playing method and video training in undergraduate nursing studies [Kombinace metody hraní rolí a videotréninku v pregraduální přípravě sester]

Šárka Tomová, Mária Kilíková, Daniela Bartoníčková, Dominika Kalánková

. 2020 ; 22 (1) : 27-32.

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc20015670

Cíl: Cílem příspěvku je předložit výsledky inovativní strategie, a to kombinace výukové metody hraní rolí a videotréninku jako účinného nástroje k osvojování dovednosti aktivního naslouchání v pregraduální přípravě sester.Design: Popisná průřezová studie.Metodika: Sběr dat byl proveden technikou standardizovaného pozorování komunikačních výstupů 58 studentů bakalářského studijního programu ošetřovatelství v modelových situacích. Záznamový arch byl zaměřen na sledování dovednosti aktivního naslouchání a jejích verbálních a neverbálních projevů. Data byla zpracována prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní analýzy.Výsledky: Výsledky potvrzují posun v osvojení si dovednosti aktivního naslouchání po absolvování výuky komunikace, a to jak v části verbální, tak i neverbální. Závěr: Kombinací metody hraní rolí s videotréninkem a navýšením frekvence jejího použití se vybrané komunikační dovednosti zlepšují a z toho důvodu může docházet i ke zkvalitňování ošetřovatelské péče celkově.

Objective: The paper aimed to present the results of an innovative strategy that combined role-playing and video training as an effective approach for teaching active listening skills in nursing training. Design: A descriptive cross-sectional study. Methods: The data collection was carried out by the standardised observation of the outcomes of how 58 Bachelor's degree nursing program students communicate in model situations. The record sheet was aimed at monitoring the skills of active listening and its verbal and nonverbal expressions. The data were analysed by quantitative and qualitative analysis. Results: The results indicate improvement in active listening skills after completing the training - in both verbal and non-verbal communication. Conclusions: By combining the role-playing method with video training and increasing the frequency of sessions, communication skills are improved, and therefore, the quality of nursing care may also be improved.

Kombinace metody hraní rolí a videotréninku v pregraduální přípravě sester

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc20015670
003      
CZ-PrNML
005      
20220330151935.0
007      
ta
008      
201008s2020 xr d f 000 0|eng||
009      
AR
024    7_
$a 10.32725/kont.2020.002 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Tomová, Šárka $7 xx0137337 $u Charles University in Prague, 2nd Faculty of Medicine, Department of Nursing, Prague, Czech Republic
245    10
$a Combination of the role-playing method and video training in undergraduate nursing studies / $c Šárka Tomová, Mária Kilíková, Daniela Bartoníčková, Dominika Kalánková
246    31
$a Kombinace metody hraní rolí a videotréninku v pregraduální přípravě sester
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Cíl: Cílem příspěvku je předložit výsledky inovativní strategie, a to kombinace výukové metody hraní rolí a videotréninku jako účinného nástroje k osvojování dovednosti aktivního naslouchání v pregraduální přípravě sester.Design: Popisná průřezová studie.Metodika: Sběr dat byl proveden technikou standardizovaného pozorování komunikačních výstupů 58 studentů bakalářského studijního programu ošetřovatelství v modelových situacích. Záznamový arch byl zaměřen na sledování dovednosti aktivního naslouchání a jejích verbálních a neverbálních projevů. Data byla zpracována prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní analýzy.Výsledky: Výsledky potvrzují posun v osvojení si dovednosti aktivního naslouchání po absolvování výuky komunikace, a to jak v části verbální, tak i neverbální. Závěr: Kombinací metody hraní rolí s videotréninkem a navýšením frekvence jejího použití se vybrané komunikační dovednosti zlepšují a z toho důvodu může docházet i ke zkvalitňování ošetřovatelské péče celkově.
520    9_
$a Objective: The paper aimed to present the results of an innovative strategy that combined role-playing and video training as an effective approach for teaching active listening skills in nursing training. Design: A descriptive cross-sectional study. Methods: The data collection was carried out by the standardised observation of the outcomes of how 58 Bachelor's degree nursing program students communicate in model situations. The record sheet was aimed at monitoring the skills of active listening and its verbal and nonverbal expressions. The data were analysed by quantitative and qualitative analysis. Results: The results indicate improvement in active listening skills after completing the training - in both verbal and non-verbal communication. Conclusions: By combining the role-playing method with video training and increasing the frequency of sessions, communication skills are improved, and therefore, the quality of nursing care may also be improved.
650    _7
$a lidé $7 D006801 $2 czmesh
650    17
$a studium ošetřovatelství $x metody $7 D004506 $2 czmesh
650    _7
$a komunikace $7 D003142 $2 czmesh
650    _7
$a tréninková simulace $7 D000066908 $2 czmesh
650    _7
$a videozáznam $7 D014743 $2 czmesh
700    1_
$a Kilíková, Mária $7 xx0101640 $u St. Elisabeth University of Health Care and Social Work in Bratislava, Bratislava, Slovak Republic
700    1_
$a Bartoníčková, Daniela, $d 1990- $7 xx0230231 $u Charles University in Prague, 2nd Faculty of Medicine, Department of Nursing, Prague, Czech Republic
700    1_
$a Kalánková, Dominika, $d 1993- $7 xx0230232 $u Comenius University in Bratislava, Jessenius Faculty of Medicine in Martin, Department of Nursing, Martin, Slovak Republic
773    0_
$t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 22, č. 1 (2020), s. 27-32 $w MED00011467
856    41
$u https://kont.zsf.jcu.cz/archive.php $y stránka časopisu
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249 a $y p $z 0
990    __
$a 20201008093506 $b ABA008
991    __
$a 20220330151928 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1570522 $s 1105834
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2020 $b 22 $c 1 $d 27-32 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
LZP    __
$c NLK109 $d 20220330 $a NLK 2020-43/kv

Citační ukazatele

Nahrávání dat...

Možnosti archivace

Nahrávání dat...