• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Problematika zkříženého syndromu ve školní tělesné výchově
[Problematics of crossed syndrome in physical education]

P. Schlegel, R. Dostálová

. 2020 ; 21 (1) : 41-48.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc20019660

Teorie posturálních a fázických svalů se stala součástí studia tělesné výchovy a přenáší se i do samotné praxe. Cílem článku bylo pomocí systematické rešerše literatury ověřit, do jaké míry jsou zastoupena zkrácení a oslabení vybraných svalů. Bylo identifikováno celkem 20 studií, které se zabývaly tímto tématem. Je patrné, že výzkumy vykazují nesourodé závěry a v mnohých případech nepotvrzují deficit u většiny vzorku v rámci diagnostiky pohybového aparátu. Podobně také nelze jednoznačně potvrdit identifikace horního a dolního zkříženého syndromu. Na základě získaných informací by bylo vhodné revidovat plošné využívání zmíněné teorie ve výuce školní tělesné výchovy a také přístup k diagnostice žáků. Většina použitých studií bohužel nemá silnou výpovědní hodnotu a pro potvrzení uvedených závěrů jsou nutné další informace z početných vzorků.

The theory of postural and phasic muscles has become a part of the study of physical education and is transferred to the practice itself. The article aimed to verify the extent to which the shortening and weakening of selected muscles are represented by a systematic literature search. A total of 23 studies have been identified to address this topic. It is evident that the research shows inconsistent conclusions and in many cases does not confirm the deficit in most of the samples in the diagnostics of the musculoskeletal system. Similarly, the identification of upper and lower cross syndrome cannot be unequivocally confirmed. Based on the information gathered, it would be advisable to revise the general use of the aforementioned theory in school physical education as well as the approach to pupil diagnostics. Unfortunately, most of the studies used do not have a strong informative value and further information from numerous samples is necessary to confirm these conclusions.

Problematics of crossed syndrome in physical education

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc20019660
003      
CZ-PrNML
005      
20220504112533.0
007      
ta
008      
201120s2020 xr f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$2 doi $a 10.32725/sk.2020.035
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Schlegel, Petr $7 xx0253391 $u Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy a sportu
245    10
$a Problematika zkříženého syndromu ve školní tělesné výchově / $c P. Schlegel, R. Dostálová
246    31
$a Problematics of crossed syndrome in physical education
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Teorie posturálních a fázických svalů se stala součástí studia tělesné výchovy a přenáší se i do samotné praxe. Cílem článku bylo pomocí systematické rešerše literatury ověřit, do jaké míry jsou zastoupena zkrácení a oslabení vybraných svalů. Bylo identifikováno celkem 20 studií, které se zabývaly tímto tématem. Je patrné, že výzkumy vykazují nesourodé závěry a v mnohých případech nepotvrzují deficit u většiny vzorku v rámci diagnostiky pohybového aparátu. Podobně také nelze jednoznačně potvrdit identifikace horního a dolního zkříženého syndromu. Na základě získaných informací by bylo vhodné revidovat plošné využívání zmíněné teorie ve výuce školní tělesné výchovy a také přístup k diagnostice žáků. Většina použitých studií bohužel nemá silnou výpovědní hodnotu a pro potvrzení uvedených závěrů jsou nutné další informace z početných vzorků.
520    9_
$a The theory of postural and phasic muscles has become a part of the study of physical education and is transferred to the practice itself. The article aimed to verify the extent to which the shortening and weakening of selected muscles are represented by a systematic literature search. A total of 23 studies have been identified to address this topic. It is evident that the research shows inconsistent conclusions and in many cases does not confirm the deficit in most of the samples in the diagnostics of the musculoskeletal system. Similarly, the identification of upper and lower cross syndrome cannot be unequivocally confirmed. Based on the information gathered, it would be advisable to revise the general use of the aforementioned theory in school physical education as well as the approach to pupil diagnostics. Unfortunately, most of the studies used do not have a strong informative value and further information from numerous samples is necessary to confirm these conclusions.
650    _7
$a tělesná výchova $x metody $x normy $7 D010806 $2 czmesh
650    _7
$a svalový tonus $7 D009129 $2 czmesh
650    _7
$a muskuloskeletální bolest $x diagnóza $x etiologie $x rehabilitace $7 D059352 $2 czmesh
650    17
$a muskuloskeletální nemoci $x diagnóza $x etiologie $x rehabilitace $7 D009140 $2 czmesh
650    _7
$a terapie cvičením $x metody $7 D005081 $2 czmesh
650    _7
$a rozsah kloubních pohybů $7 D016059 $2 czmesh
650    _7
$a lidé $7 D006801 $2 czmesh
650    _7
$a dítě $7 D002648 $2 czmesh
650    _7
$a mladiství $7 D000293 $2 czmesh
653    00
$a horní zkřížený syndrom
653    00
$a dolní zkřížený syndrom
700    1_
$a Dostálová, Radka. $7 xx0254344 $u Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy a sportu
773    0_
$t Studia Kinantropologia $x 1213-2101 $g Roč. 21, č. 1 (2020), s. 41-48 $w MED00177467
856    41
$u https://sk.pf.jcu.cz/magno/stk/2020/mn1.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2658 $c 868 $y p $z 0
990    __
$a 20201120123714 $b ABA008
991    __
$a 20220504112527 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1584818 $s 1109863
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2020 $b 21 $c 1 $d 41-48 $i 1213-2101 $m Studia Kinantropologia $x MED00177467
LZP    __
$c NLK125 $d 20220504 $a NLK 2020-51/kv

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...