-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Inkluze ve vzdělávání v kontextu filosofie výchovy
[Inclusive education in the context of educational philosophy]
Ladislav Zilcher, Jaroslav Říčan, Barbora Lanková
Status minimální Jazyk čeština Země Česko
Článek pojednává o problematice inkluzivního vzdělávání z pohledu filosofického a etického, avšak se zacílením na filosofi i výchovy. Stěžejním motivem textu je odpovědět na otáz- ky proč, jak a jestli přijímat jinakost ve společnosti a ve vzdělávacím procesu. Na tyto otázky není jednoduché odpovědět ani z pohledu fi losofi ckých principů, ani z pohledu těch vzdělávacích. Text je jistým odborným zamyšlením nad problematikou inkluze ve vzdělávání jak z pohledu současných speciálních pedagogů, tak z pohledu J. A. Komenského či E. Lévinase, kteří ve svých pracích akcentují problematiku jinakosti, v našem případě problematiku lidí s postižením.
The article presents inclusive education from the philosophical and ethical points of view and, more widely, from that of educational philosophy. The main idea is to answer three questions about diversity in society and in education: why, how, and whether to accept people with disabilities. Th ese questions are not easy to answer on the basis of either philosophical or pedagogical principles. Th e article is scholarly refl ection on the issue of inclusive education from the view of Czech special educators and also Jan Amos Komenský and Emmanuel Lévinas. All of these accent the topic of diversity and society in their works.
Inclusive education in the context of educational philosophy
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc22016329
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20220714143658.0
- 007
- ta
- 008
- 220714s2021 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Zilcher, Ladislav $7 ola2014810475 $u Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta, Katedra speciální a sociální pedagogiky
- 245 10
- $a Inkluze ve vzdělávání v kontextu filosofie výchovy / $c Ladislav Zilcher, Jaroslav Říčan, Barbora Lanková
- 246 31
- $a Inclusive education in the context of educational philosophy
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Článek pojednává o problematice inkluzivního vzdělávání z pohledu filosofického a etického, avšak se zacílením na filosofi i výchovy. Stěžejním motivem textu je odpovědět na otáz- ky proč, jak a jestli přijímat jinakost ve společnosti a ve vzdělávacím procesu. Na tyto otázky není jednoduché odpovědět ani z pohledu fi losofi ckých principů, ani z pohledu těch vzdělávacích. Text je jistým odborným zamyšlením nad problematikou inkluze ve vzdělávání jak z pohledu současných speciálních pedagogů, tak z pohledu J. A. Komenského či E. Lévinase, kteří ve svých pracích akcentují problematiku jinakosti, v našem případě problematiku lidí s postižením.
- 520 9_
- $a The article presents inclusive education from the philosophical and ethical points of view and, more widely, from that of educational philosophy. The main idea is to answer three questions about diversity in society and in education: why, how, and whether to accept people with disabilities. Th ese questions are not easy to answer on the basis of either philosophical or pedagogical principles. Th e article is scholarly refl ection on the issue of inclusive education from the view of Czech special educators and also Jan Amos Komenský and Emmanuel Lévinas. All of these accent the topic of diversity and society in their works.
- 700 1_
- $a Říčan, Jaroslav $7 ola2014806967 $u Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a aplikovaných disciplín
- 700 1_
- $a Lanková, Barbora $7 xx0255125 $u Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta, Centrum pro sociální inovace a inkluzi ve vzdělávání
- 773 0_
- $t Speciální pedagogika $x 1211-2720 $g Roč. 31, č. 3-4 (2021), s. 131-142 $w MED00011232
- 856 41
- $u https://drive.google.com/file/d/1PIVMWbvyIGWHx3OmQfL5Kgr6S4GTUi2C/view $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 1676 $c 732 $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20220707123943 $b ABA008
- 991 __
- $a 20220714143652 $b ABA008
- 999 __
- $a min $b bmc $g 1814359 $s 1167571
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2021 $b 31 $c 3-4 $d 131-142 $i 1211-2720 $m Speciální pedagogika $x MED00011232
- LZP __
- $a NLK 2022-14/kv