-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Rozvoj klíčových kompetencí v oblasti klinického výzkumu: CONSCIOUS curriculum projects
[Building key competencies in clinical research: CONSCIOUS curriculum projects]
Jitka Rychlíčková, Zora Čechová, Kateřina Nebeská, Lenka Součková
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu práce podpořená grantem
- Klíčová slova
- CONSCIOUS II,
- MeSH
- klinické zkoušky jako téma * MeSH
- lidé MeSH
- odborná způsobilost MeSH
- studium lékařství * MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
Oblast nekomerčních klinických studií zaznamenává v posledních letech významný vzestup hlavně v kontextu precision medicine a individualizované léčby. Nekomerční studie totiž poskytují prostor pro výzkum otázek přiléhavějších klinické praxi a nabízí příležitost pro využití inovativních designů klinických studií. Nekomerční klinické studie ale současně kladou vyšší nároky na hlavní zkoušející a členy jejich týmů, neboť tito svou pozici ve studii rozšiřují o koordinační a manažerskou roli zadavatele. Na druhé straně je vzdělávání v oblasti organizace a teorie klinických studií na lékařských a farmaceutických fakultách v České republice poměrně skromné. Typicky je zařazeno do výuky farmakologie jako součást přiblížení celého procesu výzkumu a vývoje léčiva. V postgraduálním stupni jsou pak pouze na některých fakultách otevírány komplexní předměty věnující se organizaci a interpretaci klinických studií. Projekty ERASMUS+ CONSCIOUS a ERASMUS+ CONSCIOUS II tak mohou pomoci zaplnit mezeru ve vzdělávání v této oblasti, nabízí totiž ucelený, bezplatně přístupný soubor lekcí pro pregraduální a postgraduální studenty biomedicínských oborů a plánována je také otevřená pilotní výuka formou dvanácti on-line lekcí s mezinárodní účastí.
The field of non-commercial clinical trials has experienced significant expansion in recent years, especially in the context of precision medicine and individualized treatment. Indeed, non-commercial trials provide a venue for research on questions relevant to clinical practice and offer the opportunity to use innovative clinical trial designs. At the same time, however, non-commercial clinical trials place greater demands on principal investigators and their team members as they extend their position in the study to include the coordination and management role of the sponsor. On the other hand, training in the organization and theory of clinical trials at medical and pharmaceutical faculties in the Czech Republic is limited. It is typically included in pharmacology as part of an introduction to the overall process of drug research and development. At the postgraduate level, only some faculties offer comprehensive courses on the organization and interpretation of clinical trials. The ERASMUS+ CONSCIOUS and ERASMUS+ CONSCIOUS II projects can thus help to fill the gap in education in this area, offering a comprehensive, free-of-charge collection of lessons for undergraduate and postgraduate biomedical students, and an open pilot course of twelve on-line lessons with international participation is also planned.
Building key competencies in clinical research: CONSCIOUS curriculum projects
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc23001098
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20230330094147.0
- 007
- ta
- 008
- 230309s2022 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $2 doi $a 10.36290/far.2022.026
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Rychlíčková, Jitka $u Farmakologický ústav, Lékařská fakulta, Masarykova univerzita, Brno $7 xx0230558
- 245 10
- $a Rozvoj klíčových kompetencí v oblasti klinického výzkumu: CONSCIOUS curriculum projects / $c Jitka Rychlíčková, Zora Čechová, Kateřina Nebeská, Lenka Součková
- 246 31
- $a Building key competencies in clinical research: CONSCIOUS curriculum projects
- 520 3_
- $a Oblast nekomerčních klinických studií zaznamenává v posledních letech významný vzestup hlavně v kontextu precision medicine a individualizované léčby. Nekomerční studie totiž poskytují prostor pro výzkum otázek přiléhavějších klinické praxi a nabízí příležitost pro využití inovativních designů klinických studií. Nekomerční klinické studie ale současně kladou vyšší nároky na hlavní zkoušející a členy jejich týmů, neboť tito svou pozici ve studii rozšiřují o koordinační a manažerskou roli zadavatele. Na druhé straně je vzdělávání v oblasti organizace a teorie klinických studií na lékařských a farmaceutických fakultách v České republice poměrně skromné. Typicky je zařazeno do výuky farmakologie jako součást přiblížení celého procesu výzkumu a vývoje léčiva. V postgraduálním stupni jsou pak pouze na některých fakultách otevírány komplexní předměty věnující se organizaci a interpretaci klinických studií. Projekty ERASMUS+ CONSCIOUS a ERASMUS+ CONSCIOUS II tak mohou pomoci zaplnit mezeru ve vzdělávání v této oblasti, nabízí totiž ucelený, bezplatně přístupný soubor lekcí pro pregraduální a postgraduální studenty biomedicínských oborů a plánována je také otevřená pilotní výuka formou dvanácti on-line lekcí s mezinárodní účastí.
- 520 9_
- $a The field of non-commercial clinical trials has experienced significant expansion in recent years, especially in the context of precision medicine and individualized treatment. Indeed, non-commercial trials provide a venue for research on questions relevant to clinical practice and offer the opportunity to use innovative clinical trial designs. At the same time, however, non-commercial clinical trials place greater demands on principal investigators and their team members as they extend their position in the study to include the coordination and management role of the sponsor. On the other hand, training in the organization and theory of clinical trials at medical and pharmaceutical faculties in the Czech Republic is limited. It is typically included in pharmacology as part of an introduction to the overall process of drug research and development. At the postgraduate level, only some faculties offer comprehensive courses on the organization and interpretation of clinical trials. The ERASMUS+ CONSCIOUS and ERASMUS+ CONSCIOUS II projects can thus help to fill the gap in education in this area, offering a comprehensive, free-of-charge collection of lessons for undergraduate and postgraduate biomedical students, and an open pilot course of twelve on-line lessons with international participation is also planned.
- 650 17
- $a klinické zkoušky jako téma $7 D002986 $2 czmesh
- 650 17
- $a studium lékařství $7 D004501 $2 czmesh
- 650 _7
- $a odborná způsobilost $7 D011361 $2 czmesh
- 650 _7
- $a lidé $7 D006801 $2 czmesh
- 653 00
- $a CONSCIOUS II
- 655 _7
- $a práce podpořená grantem $7 D013485 $2 czmesh
- 700 1_
- $a Čechová, Zora $u Farmakologický ústav, Lékařská fakulta, Masarykova univerzita, Brno $7 xx0283584
- 700 1_
- $a Nebeská, Kateřina $u Farmakologický ústav, Lékařská fakulta, Masarykova univerzita, Brno $7 xx0230228
- 700 1_
- $a Součková, Lenka $u Farmakologický ústav, Lékařská fakulta, Masarykova univerzita, Brno $7 xx0204153
- 773 0_
- $t Klinická farmakologie a farmacie $x 1212-7973 $g Roč. 36, č. 4 (2022), s. 156-158 $w MED00011460
- 856 41
- $u https://www.klinickafarmakologie.cz/artkey/far-202204-0007_rozvoj_klicovych_kompetenci_v_oblasti_klinickeho_vyzkumu_conscious_curriculum_projects.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 1908 $c 220 b $y p $z 0
- 990 __
- $a 20230309 $b ABA008
- 991 __
- $a 20230330094144 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1911509 $s 1187293
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2022 $b 36 $c 4 $d 156-158 $e 20230208 $i 1212-7973 $m Klinická farmakologie a farmacie $x MED00011460
- LZP __
- $c NLK182 $d 20230330 $b NLK111 $a Actavia-MED00011460-20230309