-
Something wrong with this record ?
Sebehodnocení a rysy osobnosti u výchovných pracovníků dětských táborů
[Self-esteem and personality traits of the educators of children's camps]
Kateřina Necpalová, Petr Česák, Katarína Millová, Zdenka Stránská
Status minimal Language Czech Country Czech Republic
Digital library NLK
Source
NLK
Directory of Open Access Journals
from 2007
Open Access Digital Library
from 2007-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
from 2007
Lidé s vyšší mírou sebehodnocení vykazují nízkou míru neuroticismu a vysokou míru přívětivosti, svědomitosti, extraverze a otevřenosti vůči zkušenosti, což by mohly být ideální předpoklady pro pozici výchovného pracovníka na dětském táboře. Cílem práce bylo zjistit, zda existuje rozdíl v sebehodnocení a rysech osobnosti u výchovných pracovníků a běžnou populací. Výzkumu se dobrovolně účastnilo 1153 respondentů (18 – 40 let), z toho 563 výchovných pracovníků a 590 respondentů z běžné populace. Data byla získávána pomocí online dotazníku, který se skládal z demografických otázek, RSES a BFI – 44. K analýze výsledků jsme využili deskriptivní statistiku a T–test pro nezávislé výběry. Výchovní pracovníci vykazují vyšší hodnotu sebehodnocení, a všech faktorů kromě neuroticismu, zde byly hodnoty nižší. Vedoucími se častěji stávají bývalí účastníci dětských táborů. Výsledky lze uplatnit při výběru vhodných vedoucích na pozice výchovných pracovníků.
People with a higher level of self-esteem show a low level of neuroticism and a high level of friendliness, conscientiousness, extraversion, and openness to experience, which could be ideal preconditions for the position of an educator at a children's camp. This work aims to find out whether there is a difference in self-esteem and personality traits between educators and the general population. 1,153 respondents (18–40 years) participated in this research, where 563 were educators and 590 were respondents from the general population. Data were obtained using an online questionnaire, which consisted of demographic questions, RSES and BFI-44. Data were analyzed by basic descriptive statistics and T-test for independent selections. Educators show a higher value of self-esteem and of all other factors except for neuroticism, where lower values were recorded. Former participants in children's camps became educators more often. The results can be applied in the selection of suitable leaders for the positions of educators.
Katedra psychologie na Filozofické fakultě v Ostravě
Psychologický ústav na Filozofické fakultě Masarykovy Univerzity v Brně
Self-esteem and personality traits of the educators of children's camps
References provided by Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc23012226
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20230802135300.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 230731s2023 xr fs 000 0|cze||
- 009
- eAR
- 024 7_
- $a 10.29364/epsy.461 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Necpalová, Kateřina $7 xx0304765
- 245 10
- $a Sebehodnocení a rysy osobnosti u výchovných pracovníků dětských táborů / $c Kateřina Necpalová, Petr Česák, Katarína Millová, Zdenka Stránská
- 246 31
- $a Self-esteem and personality traits of the educators of children's camps
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Lidé s vyšší mírou sebehodnocení vykazují nízkou míru neuroticismu a vysokou míru přívětivosti, svědomitosti, extraverze a otevřenosti vůči zkušenosti, což by mohly být ideální předpoklady pro pozici výchovného pracovníka na dětském táboře. Cílem práce bylo zjistit, zda existuje rozdíl v sebehodnocení a rysech osobnosti u výchovných pracovníků a běžnou populací. Výzkumu se dobrovolně účastnilo 1153 respondentů (18 – 40 let), z toho 563 výchovných pracovníků a 590 respondentů z běžné populace. Data byla získávána pomocí online dotazníku, který se skládal z demografických otázek, RSES a BFI – 44. K analýze výsledků jsme využili deskriptivní statistiku a T–test pro nezávislé výběry. Výchovní pracovníci vykazují vyšší hodnotu sebehodnocení, a všech faktorů kromě neuroticismu, zde byly hodnoty nižší. Vedoucími se častěji stávají bývalí účastníci dětských táborů. Výsledky lze uplatnit při výběru vhodných vedoucích na pozice výchovných pracovníků.
- 520 9_
- $a People with a higher level of self-esteem show a low level of neuroticism and a high level of friendliness, conscientiousness, extraversion, and openness to experience, which could be ideal preconditions for the position of an educator at a children's camp. This work aims to find out whether there is a difference in self-esteem and personality traits between educators and the general population. 1,153 respondents (18–40 years) participated in this research, where 563 were educators and 590 were respondents from the general population. Data were obtained using an online questionnaire, which consisted of demographic questions, RSES and BFI-44. Data were analyzed by basic descriptive statistics and T-test for independent selections. Educators show a higher value of self-esteem and of all other factors except for neuroticism, where lower values were recorded. Former participants in children's camps became educators more often. The results can be applied in the selection of suitable leaders for the positions of educators.
- 700 1_
- $a Česák, Petr $7 xx0228034 $u VOŠ, OA, SPgŠ a SZŠ Most, p.o.
- 700 1_
- $a Millová, Katarína, $d 1983- $7 xx0131864 $u Katedra psychologie na Filozofické fakultě v Ostravě
- 700 1_
- $a Stránská, Zdenka, $d 1960- $7 mzk2005317783 $u Psychologický ústav na Filozofické fakultě Masarykovy Univerzity v Brně
- 773 0_
- $t E-psychologie $x 1802-8853 $g Roč. 17, č. 1 (2023), s. 1-12 $w MED00174310
- 856 41
- $u https://e-psycholog.eu/pdf/Necpalova_etal.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20230728132727 $b ABA008
- 991 __
- $a 20230802140746 $b ABA008
- 999 __
- $a min $b bmc $g 1962558 $s 1198495
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2023 $b 17 $c 1 $d 1-12 $i 1802-8853 $m E-psychologie $x MED00174310
- LZP __
- $a NLK 2023-23/dk