Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Integrace branné výchovy do výuky (nejen) chemie: radioaktivita a jaderné zbraně
[Integration of military education into the teaching of (not only) chemistry: radioactivity and nuclear weapons]

Pavel Teplý, Svatava Janoušková, Petr Distler

. 2024 ; 118 (3) : 164-168.

Language Czech Country Czech Republic

Ochrana člověka za mimořádných událostí je povinný vzdělávací obsah volně navazující na bývalou brannou výchovu, o jejímž obnovení se v kontextu událostí poslední doby opět diskutuje. Nabízí velmi širokou paletu témat, která lze zařadit nejen do výuky chemie, ale i jiných (nejen) přírodních věd. Velmi vhodné je např. zařazení do výuky jako (krátko či střednědobý) projekt zaměřený na téma radioaktivita a jaderné zbraně, které je pro žáky zajímavé. Pro realizaci projektu byla autory článku vytvořena pojmová mapa a návodné otázky, a také seznam doporučených zdrojů informací, které mohou učitelé a jejich žáci využít. Cílem projektu je nejen nabýt nové znalosti a vědomosti v souvislosti s tématem jaderných zbraní a radioaktivity, ale také získat ucelený přehled díky mezipředmětovému uspořádání.

Human protection in emergencies is a compulsory educational content in the Czech Republic loosely related to the former military education. It offers a very wide range of topics that can be included not only in chemistry education, but also in other (not only) natural sciences. For example, it is very suitable to include it as a (short- or medium-term) project focused on radioactivity and nuclear weapons, which is of interest to the students. For this purpose, we have created a concept map and guiding questions, as well as a list of recommended sources of information that teachers and their pupils can use. The aim of the project is not only to gain new knowledge and understanding, but also to gain holistic insight into the topic through cross-curricular educational approach.

Integration of military education into the teaching of (not only) chemistry: radioactivity and nuclear weapons

References provided by Crossref.org

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc24016945
003      
CZ-PrNML
005      
20250215190722.0
007      
ta
008      
240926s2024 xr f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.54779/chl20240164 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Teplý, Pavel $7 _AN120745 $u Katedra učitelství a didaktiky chemie, Přírodovědecká fakulta UK, Praha, Česká republika
245    10
$a Integrace branné výchovy do výuky (nejen) chemie: radioaktivita a jaderné zbraně / $c Pavel Teplý, Svatava Janoušková, Petr Distler
246    31
$a Integration of military education into the teaching of (not only) chemistry: radioactivity and nuclear weapons
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Ochrana člověka za mimořádných událostí je povinný vzdělávací obsah volně navazující na bývalou brannou výchovu, o jejímž obnovení se v kontextu událostí poslední doby opět diskutuje. Nabízí velmi širokou paletu témat, která lze zařadit nejen do výuky chemie, ale i jiných (nejen) přírodních věd. Velmi vhodné je např. zařazení do výuky jako (krátko či střednědobý) projekt zaměřený na téma radioaktivita a jaderné zbraně, které je pro žáky zajímavé. Pro realizaci projektu byla autory článku vytvořena pojmová mapa a návodné otázky, a také seznam doporučených zdrojů informací, které mohou učitelé a jejich žáci využít. Cílem projektu je nejen nabýt nové znalosti a vědomosti v souvislosti s tématem jaderných zbraní a radioaktivity, ale také získat ucelený přehled díky mezipředmětovému uspořádání.
520    9_
$a Human protection in emergencies is a compulsory educational content in the Czech Republic loosely related to the former military education. It offers a very wide range of topics that can be included not only in chemistry education, but also in other (not only) natural sciences. For example, it is very suitable to include it as a (short- or medium-term) project focused on radioactivity and nuclear weapons, which is of interest to the students. For this purpose, we have created a concept map and guiding questions, as well as a list of recommended sources of information that teachers and their pupils can use. The aim of the project is not only to gain new knowledge and understanding, but also to gain holistic insight into the topic through cross-curricular educational approach.
650    07
$a radioaktivita $7 D011851 $2 czmesh
650    07
$a ionizující záření $7 D011839 $2 czmesh
650    07
$a jaderné zbraně $7 D054043 $2 czmesh
650    07
$a výchova a vzdělávání $x metody $7 D004493 $2 czmesh
650    17
$a vyučování $7 D013663 $2 czmesh
650    07
$a lidé $7 D006801 $2 czmesh
700    1_
$a Janoušková, Svatava, $d 1976- $7 xx0028984 $u Katedra učitelství a didaktiky chemie, Přírodovědecká fakulta UK, Praha, Česká republika
700    1_
$a Distler, Petr $7 uk20201096624 $u Katedra učitelství a didaktiky chemie, Přírodovědecká fakulta UK, Praha, Česká republika $u Katedra jaderné chemie, Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT, Praha, Česká republika
773    0_
$t Chemické listy $x 0009-2770 $g Roč. 118, č. 3 (2024), s. 164-168 $w MED00011010
856    41
$u http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/Archives $y stránka časopisu
910    __
$a ABA008 $b B 1918 $c 395 $y p $z 0
990    __
$a 20240925162130 $b ABA008
991    __
$a 20250215190718 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 2166054 $s 1228886
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2024 $b 118 $c 3 $d 164-168 $i 0009-2770 $m Chemické listy $n Chem. Listy $x MED00011010
LZP    __
$c NLK183 $d 20250215 $a NLK 2024-25/kv

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...