Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Prázdná místa na stadionech: Jak neprodané vstupenky ovlivňují kluby v České republice
[Empty seats in stadiums: how unsold tickets affect clubs in the Czech Republic]

Adam Kyselica

. 2024 ; 47 (1) : 1-6. [pub] 20240627

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc25005096

Východiska: Fotbal je jedním z nejpopulárnějších sportů nejen u nás, ale i ve světě. Kluby ve spoustě zemí ekonomicky těží z návštěvnosti nejen díky prodaným vstupenkám, ale získávají spousty dalších benefitů, ať už z prodeje občerstvení, merchandisingu nebo jim plný stadion pomáhá v komunikaci s dalšími partnery. V Česku se daří stadiony naplňovat zhruba z poloviny, i proto se liga spolu s kluby vydala na cestu práce s fanoušky a snaží se plnit arény napříč první i druhou ligou. Cíle: Cílem předložené studie je analyzovat dlouhodobou průměrnou návštěvnost klubů první české fotbalové ligy a porovnat ji s první kompletní sezonou po pandemii COVID-19. Metodika: Základní metodou studie je popisná statistika, která pomáhá odpovědět na dvě výzkumné otázky. Výsledky: Kluby v průměru zvládly v sezoně 2022/23 naplnit kapacity ligových stadionů z 52 %, což činilo 10% nárůst oproti osmiletému předchozímu průměru. Ztráta pouze z neprodaných vstupenek tak ve studované sezoně činila více než 321 milionů Kč po zdanění. Závěry: Česká nejvyšší fotbalová liga využila euforie znovuotevření stadionů po pandemii COVID-19, avšak stále v sezoně 2022/23 dokázala naplnit stadiony v průměru z 52 % možné celkové kapacity. Kluby tak ztrácí významné prostředky, které by je mohly pomoct ekonomicky stabilizovat a dát jim prostor na další rozvoj

Background: Football is one of the most popular sports not only in our country but also in the world. Clubs in many countries benefit economically from the attendance not only thanks to the tickets sold, but they also gain many other benefits, whether from the sale of refreshments, merchandising or a full stadium helps them in communicating with other partners. In the Czech Republic, stadiums are about half full, which is why the league and the clubs have embarked on a journey of working with fans to fill arenas across the first and second leagues. Objective: The aim of the present study is to analyse the long-term average attendance of clubs in the first Czech football league and to compare it with the first full season after the COVID-19 pandemic. Methods: The basic method of the study is descriptive statistics, which helps to answer two research questions. Results: On average, clubs managed to fill 52% of the league's stadium capacity in the 2022/23 season, a 10% increase on the eight-year previous average. The loss from unsold tickets alone was more than 321 million CZK after tax in the season under study. Conclusions: The Czech top football league has benefited from the euphoria of the reopening of stadiums after the COVID-19 pandemic, but still managed to fill stadiums to an average of 52% of the total possible capacity in the 2022/23 season. Clubs are thus losing out on significant resources that could help stabilise them economically and give them room to develop further.

Empty seats in stadiums: how unsold tickets affect clubs in the Czech Republic

Citace poskytuje Crossref.org

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc25005096
003      
CZ-PrNML
005      
20250425180033.0
007      
ta
008      
250320s2024 xr f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.5507/tk.2024.002 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Kyselica, Adam $7 xx0330622 $u Katedra sportovního výkonu a diagnostiky, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
245    10
$a Prázdná místa na stadionech: Jak neprodané vstupenky ovlivňují kluby v České republice / $c Adam Kyselica
246    31
$a Empty seats in stadiums: how unsold tickets affect clubs in the Czech Republic
520    3_
$a Východiska: Fotbal je jedním z nejpopulárnějších sportů nejen u nás, ale i ve světě. Kluby ve spoustě zemí ekonomicky těží z návštěvnosti nejen díky prodaným vstupenkám, ale získávají spousty dalších benefitů, ať už z prodeje občerstvení, merchandisingu nebo jim plný stadion pomáhá v komunikaci s dalšími partnery. V Česku se daří stadiony naplňovat zhruba z poloviny, i proto se liga spolu s kluby vydala na cestu práce s fanoušky a snaží se plnit arény napříč první i druhou ligou. Cíle: Cílem předložené studie je analyzovat dlouhodobou průměrnou návštěvnost klubů první české fotbalové ligy a porovnat ji s první kompletní sezonou po pandemii COVID-19. Metodika: Základní metodou studie je popisná statistika, která pomáhá odpovědět na dvě výzkumné otázky. Výsledky: Kluby v průměru zvládly v sezoně 2022/23 naplnit kapacity ligových stadionů z 52 %, což činilo 10% nárůst oproti osmiletému předchozímu průměru. Ztráta pouze z neprodaných vstupenek tak ve studované sezoně činila více než 321 milionů Kč po zdanění. Závěry: Česká nejvyšší fotbalová liga využila euforie znovuotevření stadionů po pandemii COVID-19, avšak stále v sezoně 2022/23 dokázala naplnit stadiony v průměru z 52 % možné celkové kapacity. Kluby tak ztrácí významné prostředky, které by je mohly pomoct ekonomicky stabilizovat a dát jim prostor na další rozvoj
520    9_
$a Background: Football is one of the most popular sports not only in our country but also in the world. Clubs in many countries benefit economically from the attendance not only thanks to the tickets sold, but they also gain many other benefits, whether from the sale of refreshments, merchandising or a full stadium helps them in communicating with other partners. In the Czech Republic, stadiums are about half full, which is why the league and the clubs have embarked on a journey of working with fans to fill arenas across the first and second leagues. Objective: The aim of the present study is to analyse the long-term average attendance of clubs in the first Czech football league and to compare it with the first full season after the COVID-19 pandemic. Methods: The basic method of the study is descriptive statistics, which helps to answer two research questions. Results: On average, clubs managed to fill 52% of the league's stadium capacity in the 2022/23 season, a 10% increase on the eight-year previous average. The loss from unsold tickets alone was more than 321 million CZK after tax in the season under study. Conclusions: The Czech top football league has benefited from the euphoria of the reopening of stadiums after the COVID-19 pandemic, but still managed to fill stadiums to an average of 52% of the total possible capacity in the 2022/23 season. Clubs are thus losing out on significant resources that could help stabilise them economically and give them room to develop further.
650    07
$a lidé $7 D006801 $2 czmesh
650    17
$a fotbal $x ekonomika $x trendy $7 D012916 $2 czmesh
650    07
$a COVID-19 $7 D000086382 $2 czmesh
650    07
$a analýza dat $7 D000078332 $2 czmesh
653    00
$a návštěvy
773    0_
$t Tělesná kultura $x 1211-6521 $g Roč. 47, č. 1 (2024), s. 1-6 $w MED00160656
856    41
$u https://telesnakultura.upol.cz/artkey/tek-202401-0002_prazdna_mista_na_stadionech_jak_neprodane_vstupenky_ovlivnuji_kluby_v_ceske_republice.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y p $z 0
990    __
$a 20250207 $b ABA008
991    __
$a 20250425180031 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 2293722 $s 1242115
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2024 $b 47 $c 1 $d 1-6 $e 20240627 $i 1211-6521 $m Tělesná kultura $x MED00160656
LZP    __
$c NLK192 $d 20250425 $b NLK111 $a Actavia-MED00160656-20250207

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...