-
Something wrong with this record ?
Mezinárodní projekt Erasmus+ na Srí Lance: Zkušenosti studentek Střední zdravotnické školy Hradec Králové
[International Erasmus+ project in Sri Lanka: Experiences of students from the Secondary Medical School of Hradec Králové]
Jitka Pultarová, Tereza Smetanová, Terezie Hollá, Kateřina Michlová, Viktorie Skalická, Tereza Smetanová, Tereza Mullerová
Status minimal Language Czech Country Czech Republic
Mezinárodní vzdělávací program Erasmus+ nabízí studentům jedinečnou příležitost prohloubit své odborné dovednosti a zároveň poznat odlišné kultury. Tento článek reflektuje zkušenosti studentek Střední zdravotnické školy Hradec Králové, které se v únoru 2025 zúčastnily dvoutýdenní stáže ve vesnici Delpitiya na Srí Lance. Text se zaměřuje na kulturní, náboženské, gastronomické a vzdělávací aspekty tohoto pobytu, přičemž analyzuje specifika místního prostředí a jeho vliv na osobní a profesní rozvoj účastnic. Článek zkoumá náboženskou rozmanitost Srí Lanky, upozorňuje na charakteristiku místní kuchyně, zkoumá postupy předškolního vzdělávání a popisuje volnočasové aktivity, které obohatily interkulturní kompetence studentů. Prostřednictvím přímé interakce s místní komunitou si studenti zvýšili svou adaptabilitu, empatii a rozšířili své perspektivy, což dokazuje hodnotu programů mezinárodní mobility pro budoucí zdravotnické pracovníky.
The international Erasmus+ educational program offers students a unique opportunity to deepen their professional skills while experiencing different cultures. This article reflects the experiences of students from the Secondary Medical School of Hradec Králové, who participated in a two-week internship in the village of Delpitiya, Sri Lanka, in February 2025. It focuses on cultural, religious, gastronomic, and educational aspects of their stay, analyzing the specifics of the local environment and its impact on their personal and professional growth. The article explores the religious diversity of Sri Lanka, highlights the characteristics of local cuisine, examines preschool education practices, and describes leisure activities that enriched the students’ intercultural competencies. Through direct interaction with the local community, students enhanced their adaptability, empathy, and broadened their perspectives, demonstrating the value of international mobility programs for future healthcare professionals.
International Erasmus+ project in Sri Lanka: Experiences of students from the Secondary Medical School of Hradec Králové
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc25018521
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20250822125522.0
- 007
- ta
- 008
- 250822s2025 xr a f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Pultarová, Jitka $7 xx0313309 $u Střední zdravotnická škola, Hradec Králové
- 245 10
- $a Mezinárodní projekt Erasmus+ na Srí Lance: Zkušenosti studentek Střední zdravotnické školy Hradec Králové / $c Jitka Pultarová, Tereza Smetanová, Terezie Hollá, Kateřina Michlová, Viktorie Skalická, Tereza Smetanová, Tereza Mullerová
- 246 31
- $a International Erasmus+ project in Sri Lanka: Experiences of students from the Secondary Medical School of Hradec Králové
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Mezinárodní vzdělávací program Erasmus+ nabízí studentům jedinečnou příležitost prohloubit své odborné dovednosti a zároveň poznat odlišné kultury. Tento článek reflektuje zkušenosti studentek Střední zdravotnické školy Hradec Králové, které se v únoru 2025 zúčastnily dvoutýdenní stáže ve vesnici Delpitiya na Srí Lance. Text se zaměřuje na kulturní, náboženské, gastronomické a vzdělávací aspekty tohoto pobytu, přičemž analyzuje specifika místního prostředí a jeho vliv na osobní a profesní rozvoj účastnic. Článek zkoumá náboženskou rozmanitost Srí Lanky, upozorňuje na charakteristiku místní kuchyně, zkoumá postupy předškolního vzdělávání a popisuje volnočasové aktivity, které obohatily interkulturní kompetence studentů. Prostřednictvím přímé interakce s místní komunitou si studenti zvýšili svou adaptabilitu, empatii a rozšířili své perspektivy, což dokazuje hodnotu programů mezinárodní mobility pro budoucí zdravotnické pracovníky.
- 520 9_
- $a The international Erasmus+ educational program offers students a unique opportunity to deepen their professional skills while experiencing different cultures. This article reflects the experiences of students from the Secondary Medical School of Hradec Králové, who participated in a two-week internship in the village of Delpitiya, Sri Lanka, in February 2025. It focuses on cultural, religious, gastronomic, and educational aspects of their stay, analyzing the specifics of the local environment and its impact on their personal and professional growth. The article explores the religious diversity of Sri Lanka, highlights the characteristics of local cuisine, examines preschool education practices, and describes leisure activities that enriched the students’ intercultural competencies. Through direct interaction with the local community, students enhanced their adaptability, empathy, and broadened their perspectives, demonstrating the value of international mobility programs for future healthcare professionals.
- 700 1_
- $a Smetanová, Tereza $7 _AN123231 $u Střední zdravotnická škola, Hradec Králové
- 700 1_
- $a Hollá, Terezie $7 _AN123232 $u Střední zdravotnická škola, Hradec Králové
- 700 1_
- $a Michlová, Kateřina $7 _AN123233 $u Střední zdravotnická škola, Hradec Králové
- 700 1_
- $a Skalická, Viktorie $7 _AN123234 $u Střední zdravotnická škola, Hradec Králové
- 700 1_
- $a Mullerová, Tereza $7 _AN123235 $u Střední zdravotnická škola, Hradec Králové
- 773 0_
- $t Florence $x 1801-464X $g Roč. 21, č. 3 (2025), s. 82-83 $w MED00013952
- 856 41
- $u https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/ $y stránka časopisu
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2389 $c 669 a $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20250822095735 $b ABA008
- 991 __
- $a 20250822131741 $b ABA008
- 999 __
- $a min $b bmc $g 2379937 $s 1256651
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2025 $b 21 $c 3 $d 82-83 $i 1801-464X $m Florence $n Florence (Praha) $x MED00013952
- LZP __
- $a NLK 2025-29/dk