• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Dimenze myšlení : teorie rozmanitých inteligencí

Howard Gardner ; přeložila Eva Votavová

Publikováno
Praha : Portál, 2018
Vydání
Vydání druhé
Stránkování
479 stran : ilustrace ; 24 cm

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu studie

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/MED00195074
Odkazy

Knihovny.cz ISBN 978-80-262-1303-1
Knihovny.cz ČNB cnb002984236

Jedna z nejvlivnějších knih o vývojové psychologii, psychologii myšlení a o reformě vzdělávání představuje teorii "mnoha inteligencí" s převratnými důsledky pro výchovu dětí a jejich školní vzdělávání. Autor v ní ukazuje, jak se vyvíjelo pojetí inteligence, a na základě výzkumů z oblasti psychologie, etnologie a dalších oborů dokazuje existenci nejméně sedmi relativně nezávislých druhů inteligence, které jsou různým lidem dány v různé míře. Jednotlivé vysoce rozvinuté inteligence autor ilustruje na příkladech ze života výrazných a známých osobností, rozborů jejich výroků a ukázek z jejich díla. Howard Gardner je profesor pedagogických věd na Harvardově univerzitě a ředitel Projektu Zero zkoumajícího možnosti rozvoje lidského potenciálu. Je jedním z nejvlivnějších amerických myslitelů v oblasti reformy vzdělávání. Nakladatelská anotace; Studie mapuje vývoj pojetí inteligence a definuje sedm relativně nezávislých druhů inteligence.Inteligence zosobňuje schopnost řešit problémy nebo vytvářet produkty, jež mají v jednom či více kulturních prostředích určitou hodnotu. Jedná se tudíž o mnohem širší a univerzálnější soubor schopností, než jaký bývá tradičně zkoumán - zahrnuje veškeré oblasti lidského myšlení. Autor využívá dané definice biologických a antropologických objevů ke stanovení kritérií inteligence. Výzkum vrcholí prokázáním existence sedmi relativně nezávislých druhů inteligence (tj. jazyková, hudební, logicko-matematická, prostorová, tělesně-pohybová a dvě formy personální inteligence), kterými jsou lidské bytosti nadány v různé míře. Americký profesor usiluje o přehodnocení podstaty současné pedagogiky - vzdělávací soustava by se měla přizpůsobit potřebám inteligence jednotlivých žáků.

Teorie rozmanitých inteligencí

Bibliografie atd.

Obsahuje bibliografické odkazy

Vlastník Detaily Služby
NLK NLK Signatura K 92688 [1]
Ročník/svazek Lokace Signatura Stav Objednat
Nahrávání dat ...
000      
00000nam a2200000 i 4500
001      
MED00195074
003      
CZ-PrNML
005      
20180521085509.0
007      
ta
008      
180516s2018 xr a e 000 0|cze||
009      
BK
015    __
$a cnb002984236
020    __
$a 978-80-262-1303-1 $q (vázáno)
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e rda
041    1_
$a cze $h eng
044    __
$a xr
072    _7
$a 159.95 $x Vyšší duševní procesy $2 Konspekt $9 17 $7 sk136362
100    1_
$a Gardner, Howard, $d 1943- $7 vse2005267157 $4 aut
240    00
$a Frames of mind. $l Česky
245    10
$a Dimenze myšlení : $b teorie rozmanitých inteligencí / $c Howard Gardner ; přeložila Eva Votavová
246    30
$a Teorie rozmanitých inteligencí
250    __
$a Vydání druhé
264    _1
$a Praha : $b Portál, $c 2018
300    __
$a 479 stran : $b ilustrace ; $c 24 cm
336    __
$a text $b txt $2 rdacontent
337    __
$a bez média $b n $2 rdamedia
338    __
$a svazek $b nc $2 rdacarrier
504    __
$a Obsahuje bibliografické odkazy
520    __
$a Jedna z nejvlivnějších knih o vývojové psychologii, psychologii myšlení a o reformě vzdělávání představuje teorii "mnoha inteligencí" s převratnými důsledky pro výchovu dětí a jejich školní vzdělávání. Autor v ní ukazuje, jak se vyvíjelo pojetí inteligence, a na základě výzkumů z oblasti psychologie, etnologie a dalších oborů dokazuje existenci nejméně sedmi relativně nezávislých druhů inteligence, které jsou různým lidem dány v různé míře. Jednotlivé vysoce rozvinuté inteligence autor ilustruje na příkladech ze života výrazných a známých osobností, rozborů jejich výroků a ukázek z jejich díla. Howard Gardner je profesor pedagogických věd na Harvardově univerzitě a ředitel Projektu Zero zkoumajícího možnosti rozvoje lidského potenciálu. Je jedním z nejvlivnějších amerických myslitelů v oblasti reformy vzdělávání. Nakladatelská anotace
650    07
$a myšlení $x klasifikace $7 D013850 $2 czmesh
650    07
$a inteligence $x klasifikace $7 D007360 $2 czmesh
650    07
$a psychologie, klinická psychologie $7 nlk20040148221 $2 mednas
650    07
$a vývojová psychologie $x metody $7 D066233 $2 czmesh
650    07
$a výzkum $7 D012106 $2 czmesh
655    _4
$a studie $7 nlk-pt140
700    1_
$a Votavová, Eva $7 pag2009500072 $4 trl
910    __
$a ABA008 $b K 92688 $y 6
990    __
$a 20180507110757 $b ABA008
991    __
$a 20180521085651 $b ABA008
999    __
$a ok $b medvik21 $g 1297578 $s 209236
BAS    __
$a 30
LZP    __
$b 87/3.5.2018