-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Dimenze myšlení : teorie rozmanitých inteligencí
Howard Gardner ; přeložila Eva Votavová
- Publikováno
- Praha : Portál, 2018
- Vydání
- Vydání druhé
- Stránkování
- 479 stran : ilustrace ; 24 cm
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu studie
Knihovny.cz ISBN
978-80-262-1303-1
Knihovny.cz ČNB
cnb002984236
- MeSH
- inteligence klasifikace MeSH
- myšlení klasifikace MeSH
- vývojová psychologie metody MeSH
- výzkum MeSH
- Konspekt
- Vyšší duševní procesy
- NLK Obory
- psychologie, klinická psychologie
- NLK Publikační typ
- studie
Jedna z nejvlivnějších knih o vývojové psychologii, psychologii myšlení a o reformě vzdělávání představuje teorii "mnoha inteligencí" s převratnými důsledky pro výchovu dětí a jejich školní vzdělávání. Autor v ní ukazuje, jak se vyvíjelo pojetí inteligence, a na základě výzkumů z oblasti psychologie, etnologie a dalších oborů dokazuje existenci nejméně sedmi relativně nezávislých druhů inteligence, které jsou různým lidem dány v různé míře. Jednotlivé vysoce rozvinuté inteligence autor ilustruje na příkladech ze života výrazných a známých osobností, rozborů jejich výroků a ukázek z jejich díla. Howard Gardner je profesor pedagogických věd na Harvardově univerzitě a ředitel Projektu Zero zkoumajícího možnosti rozvoje lidského potenciálu. Je jedním z nejvlivnějších amerických myslitelů v oblasti reformy vzdělávání. Nakladatelská anotace; Studie mapuje vývoj pojetí inteligence a definuje sedm relativně nezávislých druhů inteligence.Inteligence zosobňuje schopnost řešit problémy nebo vytvářet produkty, jež mají v jednom či více kulturních prostředích určitou hodnotu. Jedná se tudíž o mnohem širší a univerzálnější soubor schopností, než jaký bývá tradičně zkoumán - zahrnuje veškeré oblasti lidského myšlení. Autor využívá dané definice biologických a antropologických objevů ke stanovení kritérií inteligence. Výzkum vrcholí prokázáním existence sedmi relativně nezávislých druhů inteligence (tj. jazyková, hudební, logicko-matematická, prostorová, tělesně-pohybová a dvě formy personální inteligence), kterými jsou lidské bytosti nadány v různé míře. Americký profesor usiluje o přehodnocení podstaty současné pedagogiky - vzdělávací soustava by se měla přizpůsobit potřebám inteligence jednotlivých žáků.
Teorie rozmanitých inteligencí
Obsahuje bibliografické odkazy
Vlastník | Detaily | Služby | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
NLK | NLK Signatura K 92688 [1] | ||||||
Nahrávání dat ...
|
- 000
- 00000nam a2200000 i 4500
- 001
- MED00195074
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20180521085509.0
- 007
- ta
- 008
- 180516s2018 xr a e 000 0|cze||
- 009
- BK
- 015 __
- $a cnb002984236
- 020 __
- $a 978-80-262-1303-1 $q (vázáno)
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e rda
- 041 1_
- $a cze $h eng
- 044 __
- $a xr
- 072 _7
- $a 159.95 $x Vyšší duševní procesy $2 Konspekt $9 17 $7 sk136362
- 100 1_
- $a Gardner, Howard, $d 1943- $7 vse2005267157 $4 aut
- 240 00
- $a Frames of mind. $l Česky
- 245 10
- $a Dimenze myšlení : $b teorie rozmanitých inteligencí / $c Howard Gardner ; přeložila Eva Votavová
- 246 30
- $a Teorie rozmanitých inteligencí
- 250 __
- $a Vydání druhé
- 264 _1
- $a Praha : $b Portál, $c 2018
- 300 __
- $a 479 stran : $b ilustrace ; $c 24 cm
- 336 __
- $a text $b txt $2 rdacontent
- 337 __
- $a bez média $b n $2 rdamedia
- 338 __
- $a svazek $b nc $2 rdacarrier
- 504 __
- $a Obsahuje bibliografické odkazy
- 520 __
- $a Jedna z nejvlivnějších knih o vývojové psychologii, psychologii myšlení a o reformě vzdělávání představuje teorii "mnoha inteligencí" s převratnými důsledky pro výchovu dětí a jejich školní vzdělávání. Autor v ní ukazuje, jak se vyvíjelo pojetí inteligence, a na základě výzkumů z oblasti psychologie, etnologie a dalších oborů dokazuje existenci nejméně sedmi relativně nezávislých druhů inteligence, které jsou různým lidem dány v různé míře. Jednotlivé vysoce rozvinuté inteligence autor ilustruje na příkladech ze života výrazných a známých osobností, rozborů jejich výroků a ukázek z jejich díla. Howard Gardner je profesor pedagogických věd na Harvardově univerzitě a ředitel Projektu Zero zkoumajícího možnosti rozvoje lidského potenciálu. Je jedním z nejvlivnějších amerických myslitelů v oblasti reformy vzdělávání. Nakladatelská anotace
- 650 07
- $a myšlení $x klasifikace $7 D013850 $2 czmesh
- 650 07
- $a inteligence $x klasifikace $7 D007360 $2 czmesh
- 650 07
- $a psychologie, klinická psychologie $7 nlk20040148221 $2 mednas
- 650 07
- $a vývojová psychologie $x metody $7 D066233 $2 czmesh
- 650 07
- $a výzkum $7 D012106 $2 czmesh
- 655 _4
- $a studie $7 nlk-pt140
- 700 1_
- $a Votavová, Eva $7 pag2009500072 $4 trl
- 910 __
- $a ABA008 $b K 92688 $y 6
- 990 __
- $a 20180507110757 $b ABA008
- 991 __
- $a 20180521085651 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b medvik21 $g 1297578 $s 209236
- BAS __
- $a 30
- LZP __
- $b 87/3.5.2018