• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Využití sledování interakce rodič - dítě v léčbě poruch řeči
[Following the interaction between parent and child in the treatment of speech disorders]

Zina Hánová

. 2006 ; Roč. 55 (č. 4) : s. 213-216.

Jazyk čeština, angličtina Země Česko

Typ dokumentu kazuistiky

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc07006747

Cílem práce bylo programově využívat potenciál rodiny v terapii poruch řeči. V předloženém článku popisuji svá pozorování a zkušenost v souvislostech s literárními zdroji. Vycházím z metody videotréninku a z rodinné terapie. Převážně intuitivní, neuvědomovaný proces (1), v němž rodiče dětem předávají schopnost řeči, lze podrobit mikroanalýze. Společným rozborem obrazu se lze terapeuticky dotknout podvědomých vodítek, jimiž se řídí rodičovské chování k dítěti. Ve foniatrické ambulanci jsem u 28 rodin užila videotrénink v terapii rozličných poruch řeči. Základem práce je zpomalená a zastavovaná videonahrávka a rodinně terapeutický přístup. Pracujeme na kontaktu, naladění (tuning in), příjmu iniciativ. Proces předávání řeči podrobujeme mikroanalýze. Ukazuje se, že způsob interakce rodičů a stav vývoje dětské řeči spolu souvisí cirkulárně. Zvažuji vztah tradované potřeby stimulace vývoje řeči a přestimulování (overstimulating). Pracuji s tím, že předávání řeči dítěti rodiče převážně dělají nevědomě. Má-li dítě poruchu řeči, je užitečné, aby rodiče svou kompetenci posílili zkušeností z mikrovideoanalýzy interakce. Jazyk videotréninku navíc skýtá možnost komunikovat mezi profesionály svou zkušenost s vlivem rodiny na vývoj řeči dítěte.

The work was intended to take advantage of the family potential in the therapy of speech disorders. In a phoniatric outpatient office the authors employed video training in the therapy of various speech disorders. The author's experience has been described. The work was based on a slowed down and stopped video recording and the family-based therapeutic approach. The tactic makes use of the contact, tuning in and acceptance of the family initiative. The process of speech transfer is subjected to microanalysis. It has become apparent that the mode of interaction of the parents and the state of development of the child's speech is in a circular connection. The author considers the relation of traditional need of stimulation of speech evolution and overstimulation. The author maintains the hypothesis that the speech transfer from the parents is mostly unintentional. If the child suffers from a speech disorder, it becomes useful for the parents to improve their competence by experience from micro video analysis of interaction. The langue of video-training, moreover, provides the opportunity of communication between professionals by their experience in the influence of family on the evolution of the child's speech.

Following the interaction between parent and child in the treatment of speech disorders

Využití sledování interakce rodič - dítě v léčbě poruch řeči = Following the interaction between parent and child in the treatment of speech disorders /

Following the interaction between parent and child in the treatment of speech disorders /

Bibliografie atd.

Lit. 8

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc07006747
003      
CZ-PrNML
005      
20131022122554.0
008      
070605s2006 xr u cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $a eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Hánová, Zina $4 aut $7 xx0066531
245    10
$a Využití sledování interakce rodič - dítě v léčbě poruch řeči = $b Following the interaction between parent and child in the treatment of speech disorders / $c Zina Hánová
246    11
$a Following the interaction between parent and child in the treatment of speech disorders
314    __
$a ORL klinika FNKV, foniatrická ambulance, Praha 10, CZ
504    __
$a Lit. 8
520    3_
$a Cílem práce bylo programově využívat potenciál rodiny v terapii poruch řeči. V předloženém článku popisuji svá pozorování a zkušenost v souvislostech s literárními zdroji. Vycházím z metody videotréninku a z rodinné terapie. Převážně intuitivní, neuvědomovaný proces (1), v němž rodiče dětem předávají schopnost řeči, lze podrobit mikroanalýze. Společným rozborem obrazu se lze terapeuticky dotknout podvědomých vodítek, jimiž se řídí rodičovské chování k dítěti. Ve foniatrické ambulanci jsem u 28 rodin užila videotrénink v terapii rozličných poruch řeči. Základem práce je zpomalená a zastavovaná videonahrávka a rodinně terapeutický přístup. Pracujeme na kontaktu, naladění (tuning in), příjmu iniciativ. Proces předávání řeči podrobujeme mikroanalýze. Ukazuje se, že způsob interakce rodičů a stav vývoje dětské řeči spolu souvisí cirkulárně. Zvažuji vztah tradované potřeby stimulace vývoje řeči a přestimulování (overstimulating). Pracuji s tím, že předávání řeči dítěti rodiče převážně dělají nevědomě. Má-li dítě poruchu řeči, je užitečné, aby rodiče svou kompetenci posílili zkušeností z mikrovideoanalýzy interakce. Jazyk videotréninku navíc skýtá možnost komunikovat mezi profesionály svou zkušenost s vlivem rodiny na vývoj řeči dítěte.
520    9_
$a The work was intended to take advantage of the family potential in the therapy of speech disorders. In a phoniatric outpatient office the authors employed video training in the therapy of various speech disorders. The author's experience has been described. The work was based on a slowed down and stopped video recording and the family-based therapeutic approach. The tactic makes use of the contact, tuning in and acceptance of the family initiative. The process of speech transfer is subjected to microanalysis. It has become apparent that the mode of interaction of the parents and the state of development of the child's speech is in a circular connection. The author considers the relation of traditional need of stimulation of speech evolution and overstimulation. The author maintains the hypothesis that the speech transfer from the parents is mostly unintentional. If the child suffers from a speech disorder, it becomes useful for the parents to improve their competence by experience from micro video analysis of interaction. The langue of video-training, moreover, provides the opportunity of communication between professionals by their experience in the influence of family on the evolution of the child's speech.
650    _2
$a poruchy řeči $x terapie $7 D013064
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a rodiče $7 D010290
650    _2
$a audiovizuální záznam $x využití $7 D014741
650    _2
$a rodinná terapie $x metody $7 D005196
650    _2
$a komunikace $7 D003142
650    _2
$a plány motivace lékařů $x využití $7 D010816
650    _2
$a otorinolaryngologie $x metody $x přístrojové vybavení $x trendy $7 D010036
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a ženské pohlaví $7 D005260
655    _2
$a kazuistiky $7 D002363
773    0_
$w MED00011061 $t Otorinolaryngologie a foniatrie $g Roč. 55, č. 4 (2006), s. 213-216 $x 1210-7867
856    41
$y plný text volně přístupný $u https://www.prolekare.cz/casopisy/otorinolaryngologie-foniatrie/2006-4/vyuziti-sledovani-interakce-rodic-dite-v-lecbe-poruch-reci-4964
910    __
$a ABA008 $b A 980 $c 697 $y 0 $z 0
990    __
$a 20070609 $b ABA008
991    __
$a 20131022123146 $b ABA008
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2006 $b Roč. 55 $c č. 4 $d s. 213-216 $i 1210-7867 $m Otorinolaryngologie a foniatrie $x MED00011061
LZP    __
$b přidání abstraktu

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...