Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Výcvik a vzdělávání ve Skálově institutu
[Training and education in tha Skala Institute]

Magdalena Frouzová, Jiří Heller

. 2007 ; 7 (2) : 174-182. [epub] 66-75

Jazyk čeština, angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc07014748

Digitální knihovna NLK
Číslo
Ročník
Zdroj

E-zdroje Online

Autoři ve svém článku shrnují své zkušenosti se vzděláváním 350 pracovníků z protidrogové oblasti v Občanském sdružení Skálův institut. Popisují 3 projekty: pětiletý výcvik v integrativní psychoterapii, jednoletý výcvik v technikách primární protidrogové prevence a tříletý sebezkušenostní výcvik ve speciálních výchovných technikách pro pedagogy. Předkládají k diskusi Integrativní model systematického vzdělávání v psychoterapii s používanými výcvikovými metodami, dále 6 stadií osobnostního i profesionálního růstu a jejich možná zrigidnění. Vyjmenovávají kritéria očekávaných výsledků v každém roce sebezkušenostního výcviku. U tříletého výcviku popisují oblasti, které z hlediska protidrogové prevence vhodně doplňují standardní vzdělávání. Za silnou stránku vzdělávacích projektů považují silnou motivovanost frekventantů i lektorského týmu, za slabou nedostatek finančních prostředků na další možný rozvoj a mezinárodní spolupráci.

The authors summarize their experience of training delivered by the Skala Institute civic association to 350 drug treatment practitioners. They describe three projects: a five-year training course in integrative psychotherapy, one-year course in techniques of primary drug prevention and three-year self-experience training in specific educational techniques for pedagogues. They submit for discussion the Integrative Model of Systematic Education in Psychotherapy with the training methods used, as well as six phases of professional growth and the possibility for their becoming rigid. They list criteria for the results expected for each year of the self-experience training. They describe areas of the three-year training course which provide useful additional components of the standard training in terms of drug prevention. The strengths of the training projects identified by the authors include very good participants’ motivation, while the weaknesses include the lack of financial support for the further development of the project and international cooperation.

Training and education in tha Skala Institute

Výcvik a vzdělávání ve Skálově institutu = Training and education in tha Skala Institute /

Training and education in tha Skala Institute /

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc07014748
003      
CZ-PrNML
005      
20190905102616.0
008      
071205s2007 xr u cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $a eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Frouzová, Magdalena $4 aut
245    10
$a Výcvik a vzdělávání ve Skálově institutu = $b Training and education in tha Skala Institute / $c Magdalena Frouzová, Jiří Heller
246    11
$a Training and education in tha Skala Institute
314    __
$a Institut pro výzkum rodiny, Praha 2, CZ
520    3_
$a Autoři ve svém článku shrnují své zkušenosti se vzděláváním 350 pracovníků z protidrogové oblasti v Občanském sdružení Skálův institut. Popisují 3 projekty: pětiletý výcvik v integrativní psychoterapii, jednoletý výcvik v technikách primární protidrogové prevence a tříletý sebezkušenostní výcvik ve speciálních výchovných technikách pro pedagogy. Předkládají k diskusi Integrativní model systematického vzdělávání v psychoterapii s používanými výcvikovými metodami, dále 6 stadií osobnostního i profesionálního růstu a jejich možná zrigidnění. Vyjmenovávají kritéria očekávaných výsledků v každém roce sebezkušenostního výcviku. U tříletého výcviku popisují oblasti, které z hlediska protidrogové prevence vhodně doplňují standardní vzdělávání. Za silnou stránku vzdělávacích projektů považují silnou motivovanost frekventantů i lektorského týmu, za slabou nedostatek finančních prostředků na další možný rozvoj a mezinárodní spolupráci.
520    9_
$a The authors summarize their experience of training delivered by the Skala Institute civic association to 350 drug treatment practitioners. They describe three projects: a five-year training course in integrative psychotherapy, one-year course in techniques of primary drug prevention and three-year self-experience training in specific educational techniques for pedagogues. They submit for discussion the Integrative Model of Systematic Education in Psychotherapy with the training methods used, as well as six phases of professional growth and the possibility for their becoming rigid. They list criteria for the results expected for each year of the self-experience training. They describe areas of the three-year training course which provide useful additional components of the standard training in terms of drug prevention. The strengths of the training projects identified by the authors include very good participants’ motivation, while the weaknesses include the lack of financial support for the further development of the project and international cooperation.
650    _2
$a studium ošetřovatelství bakalářské $x metody $x pracovní síly $x trendy $7 D004508
650    _2
$a poruchy spojené s užíváním psychoaktivních látek $x prevence a kontrola $x terapie $7 D019966
650    _2
$a kontinuální vzdělávání $x metody $x trendy $7 D004496
650    _2
$a primární prevence $7 D011322
650    _2
$a psychoterapie $x metody $x trendy $7 D011613
650    _2
$a lidé $7 D006801
700    1_
$a Heller, Jiří $4 aut
773    0_
$w MED00012365 $t Adiktologie $g Roč. 7, č. 2 (2007), s. 174-182 (e 66-75) $x 1213-3841
910    __
$a ABA008 $b A 4153 $c 611 $y 0 $z 0
990    __
$a 20071212 $b ABA008
991    __
$a 20190905102948 $b ABA008
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2007 $b 7 $c 2 $d 174-182 $f 66-75 $i 1213-3841 $m Adiktologie $x MED00012365
LZP    __
$b přidání abstraktu

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...