-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Výcvik a vzdělávání ve Skálově institutu
[Training and education in tha Skala Institute]
Magdalena Frouzová, Jiří Heller
Jazyk čeština, angličtina Země Česko
- MeSH
- kontinuální vzdělávání metody trendy MeSH
- lidé MeSH
- poruchy spojené s užíváním psychoaktivních látek prevence a kontrola terapie MeSH
- primární prevence MeSH
- psychoterapie metody trendy MeSH
- studium ošetřovatelství bakalářské metody pracovní síly trendy MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Autoři ve svém článku shrnují své zkušenosti se vzděláváním 350 pracovníků z protidrogové oblasti v Občanském sdružení Skálův institut. Popisují 3 projekty: pětiletý výcvik v integrativní psychoterapii, jednoletý výcvik v technikách primární protidrogové prevence a tříletý sebezkušenostní výcvik ve speciálních výchovných technikách pro pedagogy. Předkládají k diskusi Integrativní model systematického vzdělávání v psychoterapii s používanými výcvikovými metodami, dále 6 stadií osobnostního i profesionálního růstu a jejich možná zrigidnění. Vyjmenovávají kritéria očekávaných výsledků v každém roce sebezkušenostního výcviku. U tříletého výcviku popisují oblasti, které z hlediska protidrogové prevence vhodně doplňují standardní vzdělávání. Za silnou stránku vzdělávacích projektů považují silnou motivovanost frekventantů i lektorského týmu, za slabou nedostatek finančních prostředků na další možný rozvoj a mezinárodní spolupráci.
The authors summarize their experience of training delivered by the Skala Institute civic association to 350 drug treatment practitioners. They describe three projects: a five-year training course in integrative psychotherapy, one-year course in techniques of primary drug prevention and three-year self-experience training in specific educational techniques for pedagogues. They submit for discussion the Integrative Model of Systematic Education in Psychotherapy with the training methods used, as well as six phases of professional growth and the possibility for their becoming rigid. They list criteria for the results expected for each year of the self-experience training. They describe areas of the three-year training course which provide useful additional components of the standard training in terms of drug prevention. The strengths of the training projects identified by the authors include very good participants’ motivation, while the weaknesses include the lack of financial support for the further development of the project and international cooperation.
Training and education in tha Skala Institute
Výcvik a vzdělávání ve Skálově institutu = Training and education in tha Skala Institute /
Training and education in tha Skala Institute /
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc07014748
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190905102616.0
- 008
- 071205s2007 xr u cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $a eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Frouzová, Magdalena $4 aut
- 245 10
- $a Výcvik a vzdělávání ve Skálově institutu = $b Training and education in tha Skala Institute / $c Magdalena Frouzová, Jiří Heller
- 246 11
- $a Training and education in tha Skala Institute
- 314 __
- $a Institut pro výzkum rodiny, Praha 2, CZ
- 520 3_
- $a Autoři ve svém článku shrnují své zkušenosti se vzděláváním 350 pracovníků z protidrogové oblasti v Občanském sdružení Skálův institut. Popisují 3 projekty: pětiletý výcvik v integrativní psychoterapii, jednoletý výcvik v technikách primární protidrogové prevence a tříletý sebezkušenostní výcvik ve speciálních výchovných technikách pro pedagogy. Předkládají k diskusi Integrativní model systematického vzdělávání v psychoterapii s používanými výcvikovými metodami, dále 6 stadií osobnostního i profesionálního růstu a jejich možná zrigidnění. Vyjmenovávají kritéria očekávaných výsledků v každém roce sebezkušenostního výcviku. U tříletého výcviku popisují oblasti, které z hlediska protidrogové prevence vhodně doplňují standardní vzdělávání. Za silnou stránku vzdělávacích projektů považují silnou motivovanost frekventantů i lektorského týmu, za slabou nedostatek finančních prostředků na další možný rozvoj a mezinárodní spolupráci.
- 520 9_
- $a The authors summarize their experience of training delivered by the Skala Institute civic association to 350 drug treatment practitioners. They describe three projects: a five-year training course in integrative psychotherapy, one-year course in techniques of primary drug prevention and three-year self-experience training in specific educational techniques for pedagogues. They submit for discussion the Integrative Model of Systematic Education in Psychotherapy with the training methods used, as well as six phases of professional growth and the possibility for their becoming rigid. They list criteria for the results expected for each year of the self-experience training. They describe areas of the three-year training course which provide useful additional components of the standard training in terms of drug prevention. The strengths of the training projects identified by the authors include very good participants’ motivation, while the weaknesses include the lack of financial support for the further development of the project and international cooperation.
- 650 _2
- $a studium ošetřovatelství bakalářské $x metody $x pracovní síly $x trendy $7 D004508
- 650 _2
- $a poruchy spojené s užíváním psychoaktivních látek $x prevence a kontrola $x terapie $7 D019966
- 650 _2
- $a kontinuální vzdělávání $x metody $x trendy $7 D004496
- 650 _2
- $a primární prevence $7 D011322
- 650 _2
- $a psychoterapie $x metody $x trendy $7 D011613
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 700 1_
- $a Heller, Jiří $4 aut
- 773 0_
- $w MED00012365 $t Adiktologie $g Roč. 7, č. 2 (2007), s. 174-182 (e 66-75) $x 1213-3841
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4153 $c 611 $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20071212 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190905102948 $b ABA008
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2007 $b 7 $c 2 $d 174-182 $f 66-75 $i 1213-3841 $m Adiktologie $x MED00012365
- LZP __
- $b přidání abstraktu