Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Aktuální stav užívání prostředků augmentativní a alternativní komunikace [Means of augmentative and alternative communication and their current usage]

Edita Beerová

. 2005 ; (2) : 7-18.

Language Czech Country Czech Republic

Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno u vyučujících přípravných tříd základních škol speciálních v ČR. Tento výzkum se zabývá otázkou aplikace prostředků alternativní a augmentativní komunikace (AAK). Vyučující odpovídali na otázky týkající se užívání prostředků AAK v jejich praxi. Vyjádřili svůj názor na efektivitu užívání prostředků AAK v procesu edukace osob s mentálním postižením a vytyčili překážky aplikace prostředků AAK.

This paper examines the application of augmentative and alternative communication (AAC) techniques. Teachers of preparatory classes in Czech special schools participated in this study. They were questioned about the usage of AAC in their work. Opinions on the efficiency of AAC for the education of the mentally handicapped were elicited and obstacle for the application of AAC were identified.

Means of augmentative and alternative communication and their current usage

Bibliography, etc.

Lit.: 6

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc07527187
003      
CZ-PrNML
005      
20111210143803.0
008      
090814s2005 xr e cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Beerová, Edita $7 xx0108686
245    10
$a Aktuální stav užívání prostředků augmentativní a alternativní komunikace / $c Edita Beerová
246    11
$a Means of augmentative and alternative communication and their current usage
504    __
$a Lit.: 6
520    3_
$a Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno u vyučujících přípravných tříd základních škol speciálních v ČR. Tento výzkum se zabývá otázkou aplikace prostředků alternativní a augmentativní komunikace (AAK). Vyučující odpovídali na otázky týkající se užívání prostředků AAK v jejich praxi. Vyjádřili svůj názor na efektivitu užívání prostředků AAK v procesu edukace osob s mentálním postižením a vytyčili překážky aplikace prostředků AAK.
520    9_
$a This paper examines the application of augmentative and alternative communication (AAC) techniques. Teachers of preparatory classes in Czech special schools participated in this study. They were questioned about the usage of AAC in their work. Opinions on the efficiency of AAC for the education of the mentally handicapped were elicited and obstacle for the application of AAC were identified.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a postižené děti $7 D019988
650    _2
$a pomůcky pro komunikaci postižených $7 D003143
650    _2
$a mentální retardace $7 D008607
650    _2
$a výchova mentálně retardovaných $x metody $x statistika a číselné údaje $7 D004495
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a poruchy řeči $7 D013064
653    00
$a piktogramy
773    0_
$w MED00013635 $t e-Pedagogium $g č. 2 (2005), s. 7-18 $x 1213-7758
856    41
$u http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/e-ped_2-2005.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b x $y 9
990    __
$a 20090813123517 $b ABA008
991    __
$a 20090814112215 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 672213 $s 531450
BAS    __
$a 3 $a
BMC    __
$a 2005 $c 2 $d 7-18 $i 1213-7758 $m e-Pedagogium $x MED00013635
LZP    __
$a 2009-28/mkas

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...