• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Preventivní strategie v přípravě lékařů
[Preventive strategies in physicians training]

Jaroslava Králová, Lenka Hansmanová, Zdeněk Papeš

. 2009 ; 12 (3) : 102-106.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu interaktivní tutorial

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc10004294

Společenské změny ovlivňují výkon lékařské profese. Lékaři tlaky na změny statusu vnímají a vyžadují, aby školy ve svých studijních programech tyto změny akceptovaly. Projekt EU „Systém psychosociální prevence pro studenty všeobecného lékařství“ realizovaný v rámci LF UP v Olomouci, na tyto výzvy reaguje. Staví na informacích získaných výzkumnými šetřeními realizovanými v letech 2003 – 2008 s cílem zjistit názory studentů na to, jak je studium vybavuje pro lékařskou profesi, jejich představy o obsahu role lékaře a jejich obavy ve vztahu s nástupem do zaměstnání. V rámci projektu bylo vytvořeno a ověřeno pět vzdělávacích modulů vztahující se k psychosociálním preventivním strategiím podporujícím zvýšení kvality života v roli lékaře.

Social changes have a great influence on the medical profession.The doctors fell the impulses for changes of the status and demand that the medical schools would incorporate these changes into their studying programmes. The EU project called „ The system of psychosocial prevention for the general medicine students that was carried out at LF UP Olomouc does react to these appeals. It is based on the information that were gained through a research carried out in the years 2003 – 2008 with the aim to find out opinions of the medical students about how the studies prepares them for the duty of their profession, their ideas about the role of the doctor and their worries about starting the profession.Withing the framework of this project there were created and verified five educational models that are connected to the psychosocial preventive strategies supporting the increase of the quality of life in the role of a doctor.

Preventive strategies in physicians training

Bibliografie atd.

Lit.: 22

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc10004294
003      
CZ-PrNML
005      
20111210160415.0
008      
100219s2009 xr e cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Králová, Jaroslava $7 xx0021955
245    10
$a Preventivní strategie v přípravě lékařů / $c Jaroslava Králová, Lenka Hansmanová, Zdeněk Papeš
246    11
$a Preventive strategies in physicians training
314    __
$a Ústav sociálního lékařství a zdravotní politiky, LF UP, Olomouc
504    __
$a Lit.: 22
520    3_
$a Společenské změny ovlivňují výkon lékařské profese. Lékaři tlaky na změny statusu vnímají a vyžadují, aby školy ve svých studijních programech tyto změny akceptovaly. Projekt EU „Systém psychosociální prevence pro studenty všeobecného lékařství“ realizovaný v rámci LF UP v Olomouci, na tyto výzvy reaguje. Staví na informacích získaných výzkumnými šetřeními realizovanými v letech 2003 – 2008 s cílem zjistit názory studentů na to, jak je studium vybavuje pro lékařskou profesi, jejich představy o obsahu role lékaře a jejich obavy ve vztahu s nástupem do zaměstnání. V rámci projektu bylo vytvořeno a ověřeno pět vzdělávacích modulů vztahující se k psychosociálním preventivním strategiím podporujícím zvýšení kvality života v roli lékaře.
520    9_
$a Social changes have a great influence on the medical profession.The doctors fell the impulses for changes of the status and demand that the medical schools would incorporate these changes into their studying programmes. The EU project called „ The system of psychosocial prevention for the general medicine students that was carried out at LF UP Olomouc does react to these appeals. It is based on the information that were gained through a research carried out in the years 2003 – 2008 with the aim to find out opinions of the medical students about how the studies prepares them for the duty of their profession, their ideas about the role of the doctor and their worries about starting the profession.Withing the framework of this project there were created and verified five educational models that are connected to the psychosocial preventive strategies supporting the increase of the quality of life in the role of a doctor.
650    _2
$a vzdělávání odborné $x metody $x normy $x organizace a řízení $7 D004517
650    _2
$a studium lékařství $x metody $x organizace a řízení $x trendy $7 D004501
650    _2
$a akademický sbor lékařské fakulty $7 D005180
650    _2
$a sociální psychologie $7 D011593
650    _2
$a role lékaře $x dějiny $x psychologie $7 D010819
650    _2
$a kurikulum $x normy $x trendy $7 D003479
650    _2
$a pracovní uspokojení $7 D007588
650    _2
$a kvalita života $7 D011788
650    _2
$a výzkumný projekt $7 D012107
650    _2
$a lidé $7 D006801
651    _2
$a Česká republika $7 D018153
655    _2
$a interaktivní tutorial $7 D054710
700    1_
$a Hansmanová, Lenka $7 xx0064309
700    1_
$a Papeš, Zdeněk, $d 1939-2015 $7 jk01091700
773    0_
$w MED00011308 $t Zdravotnictví v České republice $g Roč. 12, č. 3 (2009), s. 102-106 $x 1213-6050
910    __
$a ABA008 $b B 2099 $y 8 $c 942
990    __
$a 20100219101702 $b ABA008
991    __
$a 20100512152346 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 713715 $s 576658
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2009 $b 12 $c 3 $d 102-106 $i 1213-6050 $m Zdravotnictví v České republice $x MED00011308
LZP    __
$a 2010-11/dkal

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...