-
Something wrong with this record ?
Výkonová orientace v akademickém kontextu: test mediačního modelu
[Achievement orientation in academic context: test of mediation model]
Jiří Kožený, Lýdie Tišanská
Language Czech Country Czech Republic
Document type Comparative Study
NLK
ProQuest Central
from 2006-01-01
Psychology Database (ProQuest)
from 2006-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
from 2009
- Keywords
- strategie studia, studenti medicíny, SEM,
- MeSH
- Financing, Organized MeSH
- Humans MeSH
- Students, Medical psychology MeSH
- Learning MeSH
- Achievement MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
- Publication type
- Comparative Study MeSH
Záměr: Primárním cílem studie bylo testování modelu předpokládajícího mediační efekt studijní strategie, odhadnuté Dotazníkem přístupu k učení a studiu – ALSI, na vztah mezi výkonovou orientací, zjišťovanou Dotazníkem výkonové orientace – AGQ, a průměrnými výsledky studentů u zkoušek ve čtvrtém roce studia medicíny. Sekundárním cílem bylo ověření struktury Dotazníku výkonové orientace jako předpokladu pro realizaci primárního cíle. Soubor a procedura: Soubor tvořilo 94 studentů medicíny (63 studentek a 31 studentů; průměrný věk 23,15; SD = 0,08; rozsah 22 – 25 let). Autoreferenční data byla shromážděna na počátku sedmého semestru po skončení výuky, údaje o hodnocení akademického výkonu z registru fakulty po ukončení zkouškového období. Účast studentů byla neanonymní, dobrovolná, podmíněná informovaným souhlasem. Statistická analýza: Vztahy mezi proměnnými, založené na odhadu asymptotické kovarianční matice polychorických korelací, byly analyzovány metodou strukturálních rovnic s použitím odhadu maximální věrohodnosti. Výsledky: Analýza dat přinesla akceptovatelnou podporu pro (a) navržený model předpokládající mediační efekt studijní strategie na vztah mezi výkonovou orientací a výsledky zkoušek ve čtvrtém roce studia medicíny. Velikost účinku byla 17 %, což je o 10 % vyšší účinek než u modelu bez mediačních proměnných; (b) výsledky konfirmační faktorové analýzy rovněž podpořily předpoklad 4 konstruktů nástroje výkonové orientace v kontextu studia medicíny. Omezení studie: Validita studie je limitovaná nízkým počtem pozorování a velkou chybovou variancí proměnných.
Achievement orientation in academic context: test of mediation model
Lit.: 23
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc10035546
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20111210200625.0
- 008
- 110104s2010 xr e cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Kožený, Jiří, $d 1938- $7 nlk20030130453
- 245 10
- $a Výkonová orientace v akademickém kontextu: test mediačního modelu / $c Jiří Kožený, Lýdie Tišanská
- 246 11
- $a Achievement orientation in academic context: test of mediation model
- 314 __
- $a Psychiatrické centrum Praha, UK, 3. LF, Praha
- 504 __
- $a Lit.: 23
- 520 3_
- $a Záměr: Primárním cílem studie bylo testování modelu předpokládajícího mediační efekt studijní strategie, odhadnuté Dotazníkem přístupu k učení a studiu – ALSI, na vztah mezi výkonovou orientací, zjišťovanou Dotazníkem výkonové orientace – AGQ, a průměrnými výsledky studentů u zkoušek ve čtvrtém roce studia medicíny. Sekundárním cílem bylo ověření struktury Dotazníku výkonové orientace jako předpokladu pro realizaci primárního cíle. Soubor a procedura: Soubor tvořilo 94 studentů medicíny (63 studentek a 31 studentů; průměrný věk 23,15; SD = 0,08; rozsah 22 – 25 let). Autoreferenční data byla shromážděna na počátku sedmého semestru po skončení výuky, údaje o hodnocení akademického výkonu z registru fakulty po ukončení zkouškového období. Účast studentů byla neanonymní, dobrovolná, podmíněná informovaným souhlasem. Statistická analýza: Vztahy mezi proměnnými, založené na odhadu asymptotické kovarianční matice polychorických korelací, byly analyzovány metodou strukturálních rovnic s použitím odhadu maximální věrohodnosti. Výsledky: Analýza dat přinesla akceptovatelnou podporu pro (a) navržený model předpokládající mediační efekt studijní strategie na vztah mezi výkonovou orientací a výsledky zkoušek ve čtvrtém roce studia medicíny. Velikost účinku byla 17 %, což je o 10 % vyšší účinek než u modelu bez mediačních proměnných; (b) výsledky konfirmační faktorové analýzy rovněž podpořily předpoklad 4 konstruktů nástroje výkonové orientace v kontextu studia medicíny. Omezení studie: Validita studie je limitovaná nízkým počtem pozorování a velkou chybovou variancí proměnných.
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a financování organizované $7 D005381
- 650 _2
- $a úspěšnost $7 D000124
- 650 _2
- $a studenti lékařství $x psychologie $7 D013337
- 650 _2
- $a učení $7 D007858
- 653 00
- $a strategie studia
- 653 00
- $a studenti medicíny
- 653 00
- $a SEM
- 655 _2
- $a srovnávací studie $7 D003160
- 700 1_
- $a Tišanská, Lýdie $7 xx0119684
- 773 0_
- $w MED00010994 $t Československá psychologie $g Roč. 54, č. 5 (2010), s. 444-453 $x 0009-062X
- 910 __
- $a ABA008 $b A 2526 $c 618 $y 7
- 990 __
- $a 20110103164830 $b ABA008
- 991 __
- $a 20110113135417 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 824192 $s 689434
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2010 $b 54 $c 5 $m Československá psychologie $x MED00010994 $d 444-453
- LZP __
- $a 2011-01/vtas