Detail
Article
Web resource
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Význam interní komunikace v managementu nemocnice
[Importance of internal communication in hospital management]

Jana Holá

. 2012 ; 5 (1) : 5-10.

Language Czech, English Country Czech Republic Media elektronický zdroj

Cíl: Cílem výzkumného šetření bylo zjistit stav a význam interní komunikace v konkrétním zdravotnickém zařízení a doporučit opatření k jejímu zlepšení. Metody: V souladu s cílem práce byl proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů s top managementem nemocnice, a také proběhla analýza základních předpokladů (prvků) efektivní interní komunikace. Byly identifi kovány hlavní faktory ovlivňující interní komunikaci a jejich vliv a význam byl následně ověřován kvantitativním výzkumem – dotazníkovým šetřením mezi zaměstnanci. Výsledky: Byly potvrzeny hypotézy o významu interní komunikace a jejího vlivu na pracovní chování a výkony, byly zhodnoceny základní předpoklady pro efektivní interní komunikaci a doporučeno jejich konkrétní zlepšení. Závěr: Lze konstatovat, že se potvrdil signifi kantní význam interní komunikace ve zkoumané nemocnici. Pracovníci vnímají interní komunikaci jako důležitou a shodují se, že ovlivňuje jejich pracovní výkon a pracovní chování a jednání. Nemocnice neměla správně nastavené některé předpoklady pro fungování interní komunikace, ale následně přijala opatření k jejich zlepšení.

Aim: The aim of the research was to describe the status and importance of internal communications in a hospital and recommend proposals for its improvement. Methods: There is analysis of internal communication according own methodology – key assumptions of eff ective internal communication. Qualitative research through depth interviews with top management of the hospital identifi ed the main factors aff ecting internal communication, its eff ect and meaning was tested by quantitative research – questionnaire survey of employee’s views. Results: The hypotheses the importance of internal communication and its impact on work behaviour and performance were confi rmed. Internal communication was evaluated by the basic assumptions of internal communication were evaluated and recommended its improvement. Conclusion: Workers perceive internal communication as an important and agree that aff ects their job performance and work behaviour. The hospital did not properly set some of main assumptions for the functioning of internal communication. Management adopted proposals of improvement.

Importance of internal communication in hospital management

Význam interní komunikace v managementu nemocnice [elektronický zdroj] /

References provided by Crossref.org

Obsahuje 2 tabulky

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc12014146
003      
CZ-PrNML
005      
20180614083120.0
007      
cr|cn|
008      
120501s2012 xr d fs 000 0cze||
009      
eAR
024    7_
$a 10.5507/pol.2012.002 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $a eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Holá, Jana. $7 mzk2006368441 $u Katedra informatiky, managementu a radiologie, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Pardubice
245    10
$a Význam interní komunikace v managementu nemocnice $h [elektronický zdroj] / $c Jana Holá
246    31
$a Importance of internal communication in hospital management
500    __
$a Obsahuje 2 tabulky
504    __
$a Literatura $b 11
520    3_
$a Cíl: Cílem výzkumného šetření bylo zjistit stav a význam interní komunikace v konkrétním zdravotnickém zařízení a doporučit opatření k jejímu zlepšení. Metody: V souladu s cílem práce byl proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů s top managementem nemocnice, a také proběhla analýza základních předpokladů (prvků) efektivní interní komunikace. Byly identifi kovány hlavní faktory ovlivňující interní komunikaci a jejich vliv a význam byl následně ověřován kvantitativním výzkumem – dotazníkovým šetřením mezi zaměstnanci. Výsledky: Byly potvrzeny hypotézy o významu interní komunikace a jejího vlivu na pracovní chování a výkony, byly zhodnoceny základní předpoklady pro efektivní interní komunikaci a doporučeno jejich konkrétní zlepšení. Závěr: Lze konstatovat, že se potvrdil signifi kantní význam interní komunikace ve zkoumané nemocnici. Pracovníci vnímají interní komunikaci jako důležitou a shodují se, že ovlivňuje jejich pracovní výkon a pracovní chování a jednání. Nemocnice neměla správně nastavené některé předpoklady pro fungování interní komunikace, ale následně přijala opatření k jejich zlepšení.
520    9_
$a Aim: The aim of the research was to describe the status and importance of internal communications in a hospital and recommend proposals for its improvement. Methods: There is analysis of internal communication according own methodology – key assumptions of eff ective internal communication. Qualitative research through depth interviews with top management of the hospital identifi ed the main factors aff ecting internal communication, its eff ect and meaning was tested by quantitative research – questionnaire survey of employee’s views. Results: The hypotheses the importance of internal communication and its impact on work behaviour and performance were confi rmed. Internal communication was evaluated by the basic assumptions of internal communication were evaluated and recommended its improvement. Conclusion: Workers perceive internal communication as an important and agree that aff ects their job performance and work behaviour. The hospital did not properly set some of main assumptions for the functioning of internal communication. Management adopted proposals of improvement.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a komunikace $7 D003142
650    _2
$a interinstitucionální vztahy $7 D007373
650    _2
$a zdravotničtí pracovníci $x statistika a číselné údaje $x využití $7 D006280
650    _2
$a nemocnice $x pracovní síly $x využití $7 D006761
650    _2
$a management lékařské praxe $x organizace a řízení $7 D020399
650    _2
$a rozhovory jako téma $7 D007407
650    _2
$a rizikové faktory $7 D012307
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a zaměstnanci - hodnocení výkonnosti $x statistika a číselné údaje $7 D004650
773    0_
$t Profese on-line $x 1803-4330 $g Roč. 5, č. 1 (2012), s. 5-10 $w MED00169529
856    41
$u https://profeseonline.upol.cz/pdfs/pol/2012/01/02.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y 2 $z 0
990    __
$a 20120501072901 $b ABA008
991    __
$a 20180614083334 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 907729 $s 771188
BAS    __
$a 3 $a 4
BMC    __
$a 2012 $b 5 $c 1 $d 5-10 $i 1803-4330 $m Profese online $n Profese online (Brno) $x MED00169529
LZP    __
$a 2012-19/vtjb

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...