-
Something wrong with this record ?
Význam interní komunikace v managementu nemocnice
[Importance of internal communication in hospital management]
Jana Holá
Language Czech, English Country Czech Republic Media elektronický zdroj
- MeSH
- Interinstitutional Relations MeSH
- Communication MeSH
- Humans MeSH
- Practice Management organization & administration MeSH
- Hospitals manpower utilization MeSH
- Surveys and Questionnaires MeSH
- Risk Factors MeSH
- Interviews as Topic MeSH
- Statistics as Topic MeSH
- Employee Performance Appraisal statistics & numerical data MeSH
- Health Workforce statistics & numerical data utilization MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
Cíl: Cílem výzkumného šetření bylo zjistit stav a význam interní komunikace v konkrétním zdravotnickém zařízení a doporučit opatření k jejímu zlepšení. Metody: V souladu s cílem práce byl proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů s top managementem nemocnice, a také proběhla analýza základních předpokladů (prvků) efektivní interní komunikace. Byly identifi kovány hlavní faktory ovlivňující interní komunikaci a jejich vliv a význam byl následně ověřován kvantitativním výzkumem – dotazníkovým šetřením mezi zaměstnanci. Výsledky: Byly potvrzeny hypotézy o významu interní komunikace a jejího vlivu na pracovní chování a výkony, byly zhodnoceny základní předpoklady pro efektivní interní komunikaci a doporučeno jejich konkrétní zlepšení. Závěr: Lze konstatovat, že se potvrdil signifi kantní význam interní komunikace ve zkoumané nemocnici. Pracovníci vnímají interní komunikaci jako důležitou a shodují se, že ovlivňuje jejich pracovní výkon a pracovní chování a jednání. Nemocnice neměla správně nastavené některé předpoklady pro fungování interní komunikace, ale následně přijala opatření k jejich zlepšení.
Aim: The aim of the research was to describe the status and importance of internal communications in a hospital and recommend proposals for its improvement. Methods: There is analysis of internal communication according own methodology – key assumptions of eff ective internal communication. Qualitative research through depth interviews with top management of the hospital identifi ed the main factors aff ecting internal communication, its eff ect and meaning was tested by quantitative research – questionnaire survey of employee’s views. Results: The hypotheses the importance of internal communication and its impact on work behaviour and performance were confi rmed. Internal communication was evaluated by the basic assumptions of internal communication were evaluated and recommended its improvement. Conclusion: Workers perceive internal communication as an important and agree that aff ects their job performance and work behaviour. The hospital did not properly set some of main assumptions for the functioning of internal communication. Management adopted proposals of improvement.
Importance of internal communication in hospital management
Význam interní komunikace v managementu nemocnice [elektronický zdroj] /
References provided by Crossref.org
Obsahuje 2 tabulky
Bibliography, etc.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc12014146
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20180614083120.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 120501s2012 xr d fs 000 0cze||
- 009
- eAR
- 024 7_
- $a 10.5507/pol.2012.002 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $a eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Holá, Jana. $7 mzk2006368441 $u Katedra informatiky, managementu a radiologie, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Pardubice
- 245 10
- $a Význam interní komunikace v managementu nemocnice $h [elektronický zdroj] / $c Jana Holá
- 246 31
- $a Importance of internal communication in hospital management
- 500 __
- $a Obsahuje 2 tabulky
- 504 __
- $a Literatura $b 11
- 520 3_
- $a Cíl: Cílem výzkumného šetření bylo zjistit stav a význam interní komunikace v konkrétním zdravotnickém zařízení a doporučit opatření k jejímu zlepšení. Metody: V souladu s cílem práce byl proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů s top managementem nemocnice, a také proběhla analýza základních předpokladů (prvků) efektivní interní komunikace. Byly identifi kovány hlavní faktory ovlivňující interní komunikaci a jejich vliv a význam byl následně ověřován kvantitativním výzkumem – dotazníkovým šetřením mezi zaměstnanci. Výsledky: Byly potvrzeny hypotézy o významu interní komunikace a jejího vlivu na pracovní chování a výkony, byly zhodnoceny základní předpoklady pro efektivní interní komunikaci a doporučeno jejich konkrétní zlepšení. Závěr: Lze konstatovat, že se potvrdil signifi kantní význam interní komunikace ve zkoumané nemocnici. Pracovníci vnímají interní komunikaci jako důležitou a shodují se, že ovlivňuje jejich pracovní výkon a pracovní chování a jednání. Nemocnice neměla správně nastavené některé předpoklady pro fungování interní komunikace, ale následně přijala opatření k jejich zlepšení.
- 520 9_
- $a Aim: The aim of the research was to describe the status and importance of internal communications in a hospital and recommend proposals for its improvement. Methods: There is analysis of internal communication according own methodology – key assumptions of eff ective internal communication. Qualitative research through depth interviews with top management of the hospital identifi ed the main factors aff ecting internal communication, its eff ect and meaning was tested by quantitative research – questionnaire survey of employee’s views. Results: The hypotheses the importance of internal communication and its impact on work behaviour and performance were confi rmed. Internal communication was evaluated by the basic assumptions of internal communication were evaluated and recommended its improvement. Conclusion: Workers perceive internal communication as an important and agree that aff ects their job performance and work behaviour. The hospital did not properly set some of main assumptions for the functioning of internal communication. Management adopted proposals of improvement.
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a komunikace $7 D003142
- 650 _2
- $a interinstitucionální vztahy $7 D007373
- 650 _2
- $a zdravotničtí pracovníci $x statistika a číselné údaje $x využití $7 D006280
- 650 _2
- $a nemocnice $x pracovní síly $x využití $7 D006761
- 650 _2
- $a management lékařské praxe $x organizace a řízení $7 D020399
- 650 _2
- $a rozhovory jako téma $7 D007407
- 650 _2
- $a rizikové faktory $7 D012307
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $7 D011795
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a zaměstnanci - hodnocení výkonnosti $x statistika a číselné údaje $7 D004650
- 773 0_
- $t Profese on-line $x 1803-4330 $g Roč. 5, č. 1 (2012), s. 5-10 $w MED00169529
- 856 41
- $u https://profeseonline.upol.cz/pdfs/pol/2012/01/02.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y 2 $z 0
- 990 __
- $a 20120501072901 $b ABA008
- 991 __
- $a 20180614083334 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 907729 $s 771188
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2012 $b 5 $c 1 $d 5-10 $i 1803-4330 $m Profese online $n Profese online (Brno) $x MED00169529
- LZP __
- $a 2012-19/vtjb