-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Sense of life as a subjective spiritual human experience. Empirical study [Smysl života jako subjektivní spirituální lidská zkušenost]
Ewa Ryś
Jazyk angličtina Země Česko Médium elektronický zdroj
Digitální knihovna NLK
Plný text - Článek
Číslo
Ročník
Zdroj
Zdroj
NLK
Directory of Open Access Journals
od 2007
Open Access Digital Library
od 2007-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2007
- MeSH
- dospělí MeSH
- kvalita života * psychologie MeSH
- lidé MeSH
- postoj ke smrti MeSH
- průzkumy a dotazníky MeSH
- sebepojetí MeSH
- spiritualita * MeSH
- statistika jako téma MeSH
- studenti * psychologie statistika a číselné údaje MeSH
- svoboda MeSH
- Check Tag
- dospělí MeSH
- lidé MeSH
- mužské pohlaví MeSH
- ženské pohlaví MeSH
- Geografické názvy
- Polsko MeSH
Lidská spiritualita je součástí osobní vnitřní zkušenosti jako např. vědomí vlastní volby, subjektivity, aspirací, preferovaných hodnot a jejich kritérií, otevřenosti k sobě samému i k druhým, připravenosti odporovat zlu a úsilí realizovat životní smysl. Mnohostranný konstrukt smyslu života zahrnuje: 1) přijetí a potvrzení života, 2) sebepřijetí, 3) uvědomění si cílů, 4) pocit svobody, 5) zhodnocení budoucnosti a 6) postoj ke smrti. Cílem mého empirického výzkumu bylo určit intenzitu SoL (smyslu života) mezi studenty pedagogiky a stanovit, které komponenty smyslu života spolupodmiňují úroveň jeho intenzity. Testovaná skupina: reprezentativní skupina studentů pedagogiky na Univerzitě ve Štětíně: 683 osob. Navržený test SoL je založen na formátu PIL (Purpose in Life) Crumbaugh-Maholickova Purpose-in-Life testu. Výsledky výzkumu prokázaly empirická tvrzení stanovená na základě logoteorie a logoterapie (např. o významnosti postoje ke smrti pro postoj k životu či o smyslu svobody jako mechanismu napomáhajícímu ke zkušenosti transcendence).
Man's spirituality is part of individual inner experience e.g. awareness of making one's own choices, subjectivity, aspirations, preferred values and their criteria, open-mindedness towards oneself and others, readiness to contradict evil, and striving to realize the purpose of life. The multifaceted construct of SoL embraces: 1) life affirmation, 2) self-acceptance, 3) goal awareness, 4) sense of freedom, 5) valuation of future, and 6) attitude towards death. The objective of my empirical research was to determine the intensity of SoL among students of pedagogy and to establish which components of meaning of life co-condition the level of SoL intensity. Test group : a representative group of pedagogy students at the University of Szczecin: 683 people. The designed SoL test is based on the PIL (Purpose in Life) format- Crumbaugh-Maholick Purpose-in- Life Test. The results of research prove empirical theses stated on the grounds of logotheory and logotherapy (e.g. about the significance of the attitude towards death for the attitude towards life, and the sense of freedom as a mechanism facilitating transcendence).
Smysl života jako subjektivní spirituální lidská zkušenost
Sense of life as a subjective spiritual human experience. Empirical study [elektronický zdroj] /
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc14041676
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20240417152235.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 140110s2008 xr fs 000 0eng||
- 009
- eAR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Ryś, Ewa $u Institute of Pedagogy and Psychology, University of Szczecin, Poland
- 245 10
- $a Sense of life as a subjective spiritual human experience. Empirical study $h [elektronický zdroj] / $c Ewa Ryś
- 246 31
- $a Smysl života jako subjektivní spirituální lidská zkušenost
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Lidská spiritualita je součástí osobní vnitřní zkušenosti jako např. vědomí vlastní volby, subjektivity, aspirací, preferovaných hodnot a jejich kritérií, otevřenosti k sobě samému i k druhým, připravenosti odporovat zlu a úsilí realizovat životní smysl. Mnohostranný konstrukt smyslu života zahrnuje: 1) přijetí a potvrzení života, 2) sebepřijetí, 3) uvědomění si cílů, 4) pocit svobody, 5) zhodnocení budoucnosti a 6) postoj ke smrti. Cílem mého empirického výzkumu bylo určit intenzitu SoL (smyslu života) mezi studenty pedagogiky a stanovit, které komponenty smyslu života spolupodmiňují úroveň jeho intenzity. Testovaná skupina: reprezentativní skupina studentů pedagogiky na Univerzitě ve Štětíně: 683 osob. Navržený test SoL je založen na formátu PIL (Purpose in Life) Crumbaugh-Maholickova Purpose-in-Life testu. Výsledky výzkumu prokázaly empirická tvrzení stanovená na základě logoteorie a logoterapie (např. o významnosti postoje ke smrti pro postoj k životu či o smyslu svobody jako mechanismu napomáhajícímu ke zkušenosti transcendence).
- 520 9_
- $a Man's spirituality is part of individual inner experience e.g. awareness of making one's own choices, subjectivity, aspirations, preferred values and their criteria, open-mindedness towards oneself and others, readiness to contradict evil, and striving to realize the purpose of life. The multifaceted construct of SoL embraces: 1) life affirmation, 2) self-acceptance, 3) goal awareness, 4) sense of freedom, 5) valuation of future, and 6) attitude towards death. The objective of my empirical research was to determine the intensity of SoL among students of pedagogy and to establish which components of meaning of life co-condition the level of SoL intensity. Test group : a representative group of pedagogy students at the University of Szczecin: 683 people. The designed SoL test is based on the PIL (Purpose in Life) format- Crumbaugh-Maholick Purpose-in- Life Test. The results of research prove empirical theses stated on the grounds of logotheory and logotherapy (e.g. about the significance of the attitude towards death for the attitude towards life, and the sense of freedom as a mechanism facilitating transcendence).
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 12
- $a kvalita života $x psychologie $7 D011788
- 650 12
- $a spiritualita $7 D029181
- 650 _2
- $a sebepojetí $7 D012649
- 650 _2
- $a svoboda $7 D005610
- 650 _2
- $a postoj ke smrti $7 D001293
- 650 _2
- $a dospělí $7 D000328
- 650 12
- $a studenti $x psychologie $x statistika a číselné údaje $7 D013334
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $7 D011795
- 651 _2
- $a Polsko $7 D011044
- 773 0_
- $t E-psychologie $x 1802-8853 $g Roč. 2, č. 2 (2008), s. 12-24 $w MED00174310
- 856 41
- $u https://e-psycholog.eu/pdf/eva-rys.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20140110120509 $b ABA008
- 991 __
- $a 20240417152230 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1006226 $s 840193
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2008 $b 2 $c 2 $d 12-24 $i 1802-8853 $m E-psychologie $x MED00174310
- LZP __
- $c NLK185 $d 20140312 $a NLK 2014-03/dk