Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Využití modelu servqual pro předpověď spokojenosti zákazníků v českých fitness centrech
[Using the servqual model in prediction of customer satisfaction in Czech fitness centres]

Jan Šíma

. 2013 ; 17 (4) : 84-94.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu práce podpořená grantem

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc14042888

Tato studie má za cíl prozkoumat využitelnost SERVQUAL modelu pro předpověď spokojenosti zákazníků v oblasti fitness v České republice. Výzkumu se zúčastnilo 506 respondentů ze 7 fitness center. Kvalita služeb byla měřena SERVQUAL modelem, spokojenost byla měřena pomocí Oliverovy stupnice. Byly shromážděny dva soubory dat: první s cílem zjistit očekávání zákazníků, se kterým navštěvují své fitness centrum a druhý s cílem zjistit jejich vnímání kvality. Byl stanoven rozdíl naměřených hodnot a tyto výsledky byly následně použity k předpovědi spokojenosti zákazníků. Výsledky studie nepodporují využití SERVQUAL modelu pro předpověď spokojenosti zákazníků fitness center na území ČR. Výsledky ukazují na potřebu dalšího výzkumu faktorů, které určují spokojenost zákazníků v oblasti fitness v ČR.

The aim of this study is to examine the applicability of the SERVQUAL model which predicts customer satisfaction in the area of fitness in the Czech Republic. 506 respondents from 7 fitness centres participated in the research. Service quality was measured by the SERVQUAL model, satisfaction was measured by the Oliver scale. Two files of data were gathered: the first with the aim to find out customer expectation with which customers attend their fitness centre and the second, with the aim to find out their quality perception. A difference of measured values was set and these results were subsequently used to predict customer satisfaction. The results of the study do not support the usage of the SERVQUAL model to predict customer satisfaction in fitness centres throughout the Czech Republic. The results indicate the need for another study of factors that determine customer satisfaction in the area of fitness in the Czech Republic.

Using the servqual model in prediction of customer satisfaction in Czech fitness centres

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc14042888
003      
CZ-PrNML
005      
20140227144505.0
007      
ta
008      
140120s2013 xr f 000 0cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Šíma, Jan $7 mzk2013784571 $u Katedra managementu sportu Fakulta tělesné výchovy a sportu, Univerzita Karlova v Praze
245    10
$a Využití modelu servqual pro předpověď spokojenosti zákazníků v českých fitness centrech / $c Jan Šíma
246    31
$a Using the servqual model in prediction of customer satisfaction in Czech fitness centres
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Tato studie má za cíl prozkoumat využitelnost SERVQUAL modelu pro předpověď spokojenosti zákazníků v oblasti fitness v České republice. Výzkumu se zúčastnilo 506 respondentů ze 7 fitness center. Kvalita služeb byla měřena SERVQUAL modelem, spokojenost byla měřena pomocí Oliverovy stupnice. Byly shromážděny dva soubory dat: první s cílem zjistit očekávání zákazníků, se kterým navštěvují své fitness centrum a druhý s cílem zjistit jejich vnímání kvality. Byl stanoven rozdíl naměřených hodnot a tyto výsledky byly následně použity k předpovědi spokojenosti zákazníků. Výsledky studie nepodporují využití SERVQUAL modelu pro předpověď spokojenosti zákazníků fitness center na území ČR. Výsledky ukazují na potřebu dalšího výzkumu faktorů, které určují spokojenost zákazníků v oblasti fitness v ČR.
520    9_
$a The aim of this study is to examine the applicability of the SERVQUAL model which predicts customer satisfaction in the area of fitness in the Czech Republic. 506 respondents from 7 fitness centres participated in the research. Service quality was measured by the SERVQUAL model, satisfaction was measured by the Oliver scale. Two files of data were gathered: the first with the aim to find out customer expectation with which customers attend their fitness centre and the second, with the aim to find out their quality perception. A difference of measured values was set and these results were subsequently used to predict customer satisfaction. The results of the study do not support the usage of the SERVQUAL model to predict customer satisfaction in fitness centres throughout the Czech Republic. The results indicate the need for another study of factors that determine customer satisfaction in the area of fitness in the Czech Republic.
650    12
$a fitness centrum $x klasifikace $x statistika a číselné údaje $7 D020446
650    12
$a chování spotřebitelů $x statistika a číselné údaje $7 D003258
650    _2
$a řízení kvality $7 D011786
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a behaviorální výzkum $x metody $7 D035841
650    12
$a teoretické modely $7 D008962
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    00
$a Olivierova stupnice
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
773    0_
$t Česká kinantropologie $x 1211-9261 $g Roč. 17, č. 4 (2013), s. 84-94 $w MED00011139
856    41
$u http://www.ceskakinantropologie.cz/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4157 $c 229 $y 4 $z 0
990    __
$a 20140120132912 $b ABA008
991    __
$a 20140227145315 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1007523 $s 841413
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2013 $b 17 $c 4 $d 84-94 $i 1211-9261 $m Česká kinantropologie $n Čes. kinantropologie $x MED00011139
LZP    __
$c NLK121 $d 20140227 $a NLK 2014-04/dk

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...