-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Aktuální možnosti hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku
[Current options of the physical fitness assessment in school-aged children]
Lukáš Rubín, Aleš Suchomel, Jaroslav Kupr
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu práce podpořená grantem, srovnávací studie
- MeSH
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- školy MeSH
- techniky cvičení a pohybu * metody MeSH
- tělesná výchova metody pracovní síly MeSH
- tělesná výkonnost * MeSH
- zátěžový test * normy MeSH
- zdraví klasifikace MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
- srovnávací studie MeSH
Hlavním cílem teoretické studie je poskytnout přehled a porovnat testové systémy, které je možné v současné době použít v České republice k hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku. V současnosti je možné na našem území využít následujících pět testových systémů: EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV a UNIFITTEST. Každý z nich nabízí určité výhody a nevýhody při jejich používání i při interpretaci naměřených dat. Komparační metodou byla na základě osmi stanovených kritérií jako nejvhodnější vybrána testová baterie FITNESSGRAM, která i přes drobné nedostatky (absence normativně vztažených standardů a vyšší náklady na pořízení potřebného vybavení) nejvíce reflektuje moderní přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti. Předložený materiál je příspěvkem k objasnění významu a vývoje konceptu tělesné zdatnosti a z praktického hlediska pomůže učitelům tělesné výchovy k rozhodnutí, který testový systém vybrat na základě specifických školních podmínek.
The main aim of the theoretical study is to provide an overview and to compare test systems that can be currently used for evaluation of physical fitness in school-aged individuals in the Czech Republic. EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV and UNIFITTEST are currently the most widely used test systems in our country. Each of them has certain advantages and disadvantages in their usage and in the measured data interpretation. The comparative method based on eight criteria set out as the most suitable the test battery FITNESSGRAM despite minor shortcomings (absence of normatively referenced standards and higher cost of necessary equipment). FITNESSGRAM reflects modern approaches to the evaluation of physical fitness. The presented material is a contribution to the clarification of the meaning and the development of the physical fitness concept. From a practical point of view this will help physical education teachers to decide which test system to choose according to the specific school conditions.
Institut aktivního životního stylu Fakulta tělesné kultury Univerzita Palackého v Olomouci
Katedra tělesné výchovy Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická Technická univerzita v Liberci
Current options of the physical fitness assessment in school-aged children
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc14061977
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20140731154548.0
- 007
- ta
- 008
- 140618s2014 xr f 000 0cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Rubín, Lukáš $7 pna20191032130 $u Institut aktivního životního stylu, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
- 245 10
- $a Aktuální možnosti hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku/ $c Lukáš Rubín, Aleš Suchomel, Jaroslav Kupr
- 246 31
- $a Current options of the physical fitness assessment in school-aged children
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Hlavním cílem teoretické studie je poskytnout přehled a porovnat testové systémy, které je možné v současné době použít v České republice k hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku. V současnosti je možné na našem území využít následujících pět testových systémů: EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV a UNIFITTEST. Každý z nich nabízí určité výhody a nevýhody při jejich používání i při interpretaci naměřených dat. Komparační metodou byla na základě osmi stanovených kritérií jako nejvhodnější vybrána testová baterie FITNESSGRAM, která i přes drobné nedostatky (absence normativně vztažených standardů a vyšší náklady na pořízení potřebného vybavení) nejvíce reflektuje moderní přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti. Předložený materiál je příspěvkem k objasnění významu a vývoje konceptu tělesné zdatnosti a z praktického hlediska pomůže učitelům tělesné výchovy k rozhodnutí, který testový systém vybrat na základě specifických školních podmínek.
- 520 9_
- $a The main aim of the theoretical study is to provide an overview and to compare test systems that can be currently used for evaluation of physical fitness in school-aged individuals in the Czech Republic. EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV and UNIFITTEST are currently the most widely used test systems in our country. Each of them has certain advantages and disadvantages in their usage and in the measured data interpretation. The comparative method based on eight criteria set out as the most suitable the test battery FITNESSGRAM despite minor shortcomings (absence of normatively referenced standards and higher cost of necessary equipment). FITNESSGRAM reflects modern approaches to the evaluation of physical fitness. The presented material is a contribution to the clarification of the meaning and the development of the physical fitness concept. From a practical point of view this will help physical education teachers to decide which test system to choose according to the specific school conditions.
- 650 12
- $a tělesná výkonnost $7 D010809
- 650 _2
- $a zdraví $x klasifikace $7 D006262
- 650 12
- $a techniky cvičení a pohybu $x metody $7 D026241
- 650 12
- $a zátěžový test $x normy $7 D005080
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a tělesná výchova $x metody $x pracovní síly $7 D010806
- 650 _2
- $a školy $7 D012574
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 655 _2
- $a srovnávací studie $7 D003160
- 700 1_
- $a Suchomel, Aleš, $d 1966- $7 mzk2005269715 $u Katedra tělesné výchovy, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická,Technická univerzita v Liberci
- 700 1_
- $a Kupr, Jaroslav $7 mzk2010587442 $u Katedra tělesné výchovy, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická,Technická univerzita v Liberci
- 773 0_
- $t Česká kinantropologie $x 1211-9261 $g Roč. 18, č. 1 (2014), s. 11-22 $w MED00011139
- 856 41
- $u http://www.ceskakinantropologie.cz/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4157 $c 229 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20140120132912 $b ABA008
- 991 __
- $a 20140731154849 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1029320 $s 860637
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2014 $b 18 $c 1 $d 11-22 $i 1211-9261 $m Česká kinantropologie $n Čes. kinantropologie $x MED00011139
- LZP __
- $c NLK125 $d 20140731 $a NLK 2014-29/dk