Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Aktuální možnosti hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku
[Current options of the physical fitness assessment in school-aged children]

Lukáš Rubín, Aleš Suchomel, Jaroslav Kupr

. 2014 ; 18 (1) : 11-22.

Language Czech Country Czech Republic

Document type Research Support, Non-U.S. Gov't, Comparative Study

Hlavním cílem teoretické studie je poskytnout přehled a porovnat testové systémy, které je možné v současné době použít v České republice k hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku. V současnosti je možné na našem území využít následujících pět testových systémů: EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV a UNIFITTEST. Každý z nich nabízí určité výhody a nevýhody při jejich používání i při interpretaci naměřených dat. Komparační metodou byla na základě osmi stanovených kritérií jako nejvhodnější vybrána testová baterie FITNESSGRAM, která i přes drobné nedostatky (absence normativně vztažených standardů a vyšší náklady na pořízení potřebného vybavení) nejvíce reflektuje moderní přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti. Předložený materiál je příspěvkem k objasnění významu a vývoje konceptu tělesné zdatnosti a z praktického hlediska pomůže učitelům tělesné výchovy k rozhodnutí, který testový systém vybrat na základě specifických školních podmínek.

The main aim of the theoretical study is to provide an overview and to compare test systems that can be currently used for evaluation of physical fitness in school-aged individuals in the Czech Republic. EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV and UNIFITTEST are currently the most widely used test systems in our country. Each of them has certain advantages and disadvantages in their usage and in the measured data interpretation. The comparative method based on eight criteria set out as the most suitable the test battery FITNESSGRAM despite minor shortcomings (absence of normatively referenced standards and higher cost of necessary equipment). FITNESSGRAM reflects modern approaches to the evaluation of physical fitness. The presented material is a contribution to the clarification of the meaning and the development of the physical fitness concept. From a practical point of view this will help physical education teachers to decide which test system to choose according to the specific school conditions.

Current options of the physical fitness assessment in school-aged children

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc14061977
003      
CZ-PrNML
005      
20140731154548.0
007      
ta
008      
140618s2014 xr f 000 0cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Rubín, Lukáš $7 pna20191032130 $u Institut aktivního životního stylu, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
245    10
$a Aktuální možnosti hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku/ $c Lukáš Rubín, Aleš Suchomel, Jaroslav Kupr
246    31
$a Current options of the physical fitness assessment in school-aged children
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Hlavním cílem teoretické studie je poskytnout přehled a porovnat testové systémy, které je možné v současné době použít v České republice k hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku. V současnosti je možné na našem území využít následujících pět testových systémů: EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV a UNIFITTEST. Každý z nich nabízí určité výhody a nevýhody při jejich používání i při interpretaci naměřených dat. Komparační metodou byla na základě osmi stanovených kritérií jako nejvhodnější vybrána testová baterie FITNESSGRAM, která i přes drobné nedostatky (absence normativně vztažených standardů a vyšší náklady na pořízení potřebného vybavení) nejvíce reflektuje moderní přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti. Předložený materiál je příspěvkem k objasnění významu a vývoje konceptu tělesné zdatnosti a z praktického hlediska pomůže učitelům tělesné výchovy k rozhodnutí, který testový systém vybrat na základě specifických školních podmínek.
520    9_
$a The main aim of the theoretical study is to provide an overview and to compare test systems that can be currently used for evaluation of physical fitness in school-aged individuals in the Czech Republic. EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV and UNIFITTEST are currently the most widely used test systems in our country. Each of them has certain advantages and disadvantages in their usage and in the measured data interpretation. The comparative method based on eight criteria set out as the most suitable the test battery FITNESSGRAM despite minor shortcomings (absence of normatively referenced standards and higher cost of necessary equipment). FITNESSGRAM reflects modern approaches to the evaluation of physical fitness. The presented material is a contribution to the clarification of the meaning and the development of the physical fitness concept. From a practical point of view this will help physical education teachers to decide which test system to choose according to the specific school conditions.
650    12
$a tělesná výkonnost $7 D010809
650    _2
$a zdraví $x klasifikace $7 D006262
650    12
$a techniky cvičení a pohybu $x metody $7 D026241
650    12
$a zátěžový test $x normy $7 D005080
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a tělesná výchova $x metody $x pracovní síly $7 D010806
650    _2
$a školy $7 D012574
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
655    _2
$a srovnávací studie $7 D003160
700    1_
$a Suchomel, Aleš, $d 1966- $7 mzk2005269715 $u Katedra tělesné výchovy, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická,Technická univerzita v Liberci
700    1_
$a Kupr, Jaroslav $7 mzk2010587442 $u Katedra tělesné výchovy, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická,Technická univerzita v Liberci
773    0_
$t Česká kinantropologie $x 1211-9261 $g Roč. 18, č. 1 (2014), s. 11-22 $w MED00011139
856    41
$u http://www.ceskakinantropologie.cz/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4157 $c 229 $y 4 $z 0
990    __
$a 20140120132912 $b ABA008
991    __
$a 20140731154849 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1029320 $s 860637
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2014 $b 18 $c 1 $d 11-22 $i 1211-9261 $m Česká kinantropologie $n Čes. kinantropologie $x MED00011139
LZP    __
$c NLK125 $d 20140731 $a NLK 2014-29/dk

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...