Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Vliv Halliwickova konceptu na rozvoj plaveckých dovedností u dětí s mozkovou obrnou a autismem
[Impact of the Halliwick concept to develop swimming skills in children with cerebral palsy and autism]

Tereza Vaščáková, Martin Kudláček

. 2014 ; 8 (1) : 59-68.

Language Czech Country Czech Republic

Příspěvek popisuje možnosti využití Halliwickova konceptu v rámci plaveckého výcviku a zhodnocení jeho vlivu pomocí WOTA testu. Plavání je pro klienty s diagnózou dětská mozková obrna (dále jen DMO) a autismem jednou z nejvhodnějších pohybových aktivit. Pro klienty se specifickými nároky je však zapotřebí nejen změna činností, ale celého přístupu instruktorů. Jednou z forem, které plně respektují tyto požadavky, je Halliwickův koncept plavecké výuky. Motorická kompetence je jedním z významných ukazatelů vývoje osobnosti, má i sociální rozměr. V termínu motorická kompetence se sumuje kontinuum: analýza a deskripce stavu – přijetí opatření k modifikacím a zlepšení stavu (Válková, 2010) K hodnocení výsledků jsem využila Test plaveckých dovedností (dále jen WOTA – Water orientation test (Tirosh, Katz-Leurer & Getz, 2008). Předkládané výsledky představují pilotní studii. Studie byla prováděna na 15 probandech s různými typy DMO a autismem. Studie měla pretest a posttest design s dvouměsíčním intenzivním tréninkem plavání pomocí Halliwickova konceptu. Jelikož jsem nepracovala s homogenní skupinou klientů, probandi byli rozděleni do tří skupin dle typu diagnózy (kvadruspastická forma DMO, diparetická forma DMO a autismus). Po dvouměsíčním kurzu jsem hodnotila změny plaveckých dovedností pomocí WOTA testu.

Stoking post describes how to use Halliwick concept in swimming training. Swimming is for clients diagnosed with cerebral palsy (CP) and autism, one of the best physical activities. For clients with special needs but requires only changing the activity but the approach instructors. One of the ways that fully respect these requirements is Halliwick concept of swimming lessons. Motor competence is one of the important indicators of personality development, has a social dimension. The term motor skills with noise continuum: analysis and description of the state - the adoption of measures to modification and improvement (Válková, 2010) to evaluate the results of the use of the test swimming skills (hereinafter WOTA - Water orientation test (Tirosh, Katz-Leurer & Getz, 2008). The present results represent a pilot study. Study was conducted in 15 probands with different types of cerebral palsy and autism. Study had pretest and posttest design with a two-month intensive training session with swimming Halliwick concept. Since we have worked with a homogeneous group of clients probands were divided into three groups according to the type of diagnosis (quadruparetic form of cerebral palsy, diparetic form of cerebral palsy and autism) and after a two-month course we evaluated the changes of swimming skills through WOTA test.

Impact of the Halliwick concept to develop swimming skills in children with cerebral palsy and autism

References provided by Crossref.org

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc14068055
003      
CZ-PrNML
005      
20190529075608.0
007      
ta
008      
140815s2014 xr ad f 000 0cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.5817/StS2014-1-6 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Vaščáková, Tereza $7 _AN079421 $u Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci
245    10
$a Vliv Halliwickova konceptu na rozvoj plaveckých dovedností u dětí s mozkovou obrnou a autismem / $c Tereza Vaščáková, Martin Kudláček
246    31
$a Impact of the Halliwick concept to develop swimming skills in children with cerebral palsy and autism
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Příspěvek popisuje možnosti využití Halliwickova konceptu v rámci plaveckého výcviku a zhodnocení jeho vlivu pomocí WOTA testu. Plavání je pro klienty s diagnózou dětská mozková obrna (dále jen DMO) a autismem jednou z nejvhodnějších pohybových aktivit. Pro klienty se specifickými nároky je však zapotřebí nejen změna činností, ale celého přístupu instruktorů. Jednou z forem, které plně respektují tyto požadavky, je Halliwickův koncept plavecké výuky. Motorická kompetence je jedním z významných ukazatelů vývoje osobnosti, má i sociální rozměr. V termínu motorická kompetence se sumuje kontinuum: analýza a deskripce stavu – přijetí opatření k modifikacím a zlepšení stavu (Válková, 2010) K hodnocení výsledků jsem využila Test plaveckých dovedností (dále jen WOTA – Water orientation test (Tirosh, Katz-Leurer & Getz, 2008). Předkládané výsledky představují pilotní studii. Studie byla prováděna na 15 probandech s různými typy DMO a autismem. Studie měla pretest a posttest design s dvouměsíčním intenzivním tréninkem plavání pomocí Halliwickova konceptu. Jelikož jsem nepracovala s homogenní skupinou klientů, probandi byli rozděleni do tří skupin dle typu diagnózy (kvadruspastická forma DMO, diparetická forma DMO a autismus). Po dvouměsíčním kurzu jsem hodnotila změny plaveckých dovedností pomocí WOTA testu.
520    9_
$a Stoking post describes how to use Halliwick concept in swimming training. Swimming is for clients diagnosed with cerebral palsy (CP) and autism, one of the best physical activities. For clients with special needs but requires only changing the activity but the approach instructors. One of the ways that fully respect these requirements is Halliwick concept of swimming lessons. Motor competence is one of the important indicators of personality development, has a social dimension. The term motor skills with noise continuum: analysis and description of the state - the adoption of measures to modification and improvement (Válková, 2010) to evaluate the results of the use of the test swimming skills (hereinafter WOTA - Water orientation test (Tirosh, Katz-Leurer & Getz, 2008). The present results represent a pilot study. Study was conducted in 15 probands with different types of cerebral palsy and autism. Study had pretest and posttest design with a two-month intensive training session with swimming Halliwick concept. Since we have worked with a homogeneous group of clients probands were divided into three groups according to the type of diagnosis (quadruparetic form of cerebral palsy, diparetic form of cerebral palsy and autism) and after a two-month course we evaluated the changes of swimming skills through WOTA test.
650    12
$a autistická porucha $x rehabilitace $7 D001321
650    12
$a mozková obrna $x rehabilitace $7 D002547
650    12
$a plavání $x psychologie $x výchova $7 D013550
650    _2
$a poruchy motorických dovedností $x rehabilitace $7 D019957
650    _2
$a techniky fyzikální terapie $7 D026741
650    12
$a motorické dovednosti $x klasifikace $7 D009048
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a dítě $7 D002648
700    1_
$a Kudláček, Martin $7 jx20071031025 $u Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci
773    0_
$t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 8, č. 1 (2014), s. 59-68 $w MED00173478
856    41
$u http://www.fsps.muni.cz/studiasportiva/archiv.html $y domovská stránka časopisu
910    __
$a ABA008 $b B 2605 $c 866 $y 4 $z 0
990    __
$a 20140815120903 $b ABA008
991    __
$a 20190529075734 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1035786 $s 866885
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2014 $b 8 $c 1 $d 59-68 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $n Stud. Sport. $x MED00173478
LZP    __
$c NLK125 $d 20140917 $a NLK 2014-19/mk

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...