Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Školní psycholog: Jaký má význam pro školu? Kazuistiky z praxe [School Psychologist: What Importance Does He/She Have for School? Case Studies from Practice] [Schulepsychologie: Welchen Wert har er für die Schule. Kasuistiken]

Lucie Hubertová

. 2014 ; 49 (1-2) : 123-129.

Language Czech Country Czech Republic

Document type Case Reports

Po roce 1990 začali na školách působit první školní psychologové. Přesto stále minimum základních, středních a vyšších odborných škol poskytuje služby školního psychologa. Příspěvek se zabývá problematikou v ČR relativně nové a zatím málo zavedené profese školního psychologa. V příspěvku je diskutována problematika pracovní náplně, na kazuistikách je pak demonstrován přínos profese školního psychologa pro školu. Pro kvalitní výkon profese je však nutná ucelená profesní podpora, zejména celoživotní vzdělávání a ověřování odborných kvalit, což je potřeba ještě rozvíjet.

Nach 1990 begannen in Schulen die ersten Schulpsychologen zu arbeiten. Dennoch bieten die mindesten primären, sekundären und höheren berufsbildenden Schulen Dienstleistungen des Schulpsychologen. Der Artikel befasst sich mit dem in der Tschechischen Republik relativ neuen und wenig etablierten Beruf des Schulpsychologen. Der Beitrag behandelt die Frage der Arbeitsstruktur. Auf Kasuistiken werden die Vorteile des Schulpsychologen in der Schule demonstriert. Die Qualität des Schulpsychologen hängt auch mit einer umfassenden fachlichen Unterstützung, insbesondere Weiterbildung und der Überprüfung der professionellen Qualität, die noch entwickelt werden muss, zusammen.

School Psychologist: What Importance Does He/She Have for School? Case Studies from Practice

Schulepsychologie: Welchen Wert har er für die Schule. Kasuistiken

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc14077567
003      
CZ-PrNML
005      
20141104205713.0
007      
ta
008      
141101s2014 xr f 000 0cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng $b ger
044    __
$a xr
100    1_
$a Hubertová, Lucie $7 uk2010365706 $u Katedra pedagogiky a psychologie, Fakulta přírodověd- ně-humanitní a pedagogická, TUL Liberec a VOŠ JABOK, Praha
245    10
$a Školní psycholog: Jaký má význam pro školu? Kazuistiky z praxe / $c Lucie Hubertová
246    31
$a School Psychologist: What Importance Does He/She Have for School? Case Studies from Practice
246    31
$a Schulepsychologie: Welchen Wert har er für die Schule. Kasuistiken.
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Po roce 1990 začali na školách působit první školní psychologové. Přesto stále minimum základních, středních a vyšších odborných škol poskytuje služby školního psychologa. Příspěvek se zabývá problematikou v ČR relativně nové a zatím málo zavedené profese školního psychologa. V příspěvku je diskutována problematika pracovní náplně, na kazuistikách je pak demonstrován přínos profese školního psychologa pro školu. Pro kvalitní výkon profese je však nutná ucelená profesní podpora, zejména celoživotní vzdělávání a ověřování odborných kvalit, což je potřeba ještě rozvíjet.
520    9_
$a After the year of 1990 the first school psychologists started to work at schools. Nevertheless only a few elementary and secondary schools provide services of a school psychologist. The article is focused on rather new profession of a school psychologist in the Czech Republic. It deals mainly with the description of work tasks. An asset of a school psychologist for the school is demonstrated on cases from the author’s practice. Professional support for school psychologists, especially professional long-life education is a necessary precondition for providing high-quality psychological services at schools.
520    9_
$a Nach 1990 begannen in Schulen die ersten Schulpsychologen zu arbeiten. Dennoch bieten die mindesten primären, sekundären und höheren berufsbildenden Schulen Dienstleistungen des Schulpsychologen. Der Artikel befasst sich mit dem in der Tschechischen Republik relativ neuen und wenig etablierten Beruf des Schulpsychologen. Der Beitrag behandelt die Frage der Arbeitsstruktur. Auf Kasuistiken werden die Vorteile des Schulpsychologen in der Schule demonstriert. Die Qualität des Schulpsychologen hängt auch mit einer umfassenden fachlichen Unterstützung, insbesondere Weiterbildung und der Überprüfung der professionellen Qualität, die noch entwickelt werden muss, zusammen.
650    _2
$a výchova a vzdělávání $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D004493
650    _2
$a pedagogická psychologie $x metody $x pracovní síly $x výchova $7 D011588
650    _2
$a školy $x organizace a řízení $7 D012574
650    _2
$a poradenství pro děti $x metody $x výchova $7 D002660
650    _2
$a integrovaná výuka $x metody $x organizace a řízení $7 D008282
650    _2
$a lidé $x psychologie $7 D006801
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a mužské pohlaví $7 D008297
650    _2
$a ženské pohlaví $7 D005260
650    _2
$a emigranti a imigranti $x psychologie $x výchova $7 D054242
650    _2
$a pervazivní vývojové poruchy u dětí $x psychologie $7 D002659
653    00
$a školní psycholog
655    _2
$a kazuistiky $7 D002363
773    0_
$t Psychologie pro praxi $x 1803-8670 $g Roč. 49, č. 1-2 (2014), s. 123-129 $w MED00166190
856    41
$u https://karolinum.cz/data/clanek/964/PPP_1-2_2014_11_Hubertova.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4251 $c 595 b $y 4 $z 4
990    __
$b ABA008 $a 20141010154254
991    __
$a 20141104205720 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1045695 $s 876544
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2014 $b 49 $c 1-2 $d 123-129 $i 1803-8670 $m Psychologie pro praxi $n Psychol. praxi $x MED00166190
LZP    __
$a NLK 2014-01/jp

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...