-
Something wrong with this record ?
Školní psycholog: Jaký má význam pro školu? Kazuistiky z praxe [School Psychologist: What Importance Does He/She Have for School? Case Studies from Practice] [Schulepsychologie: Welchen Wert har er für die Schule. Kasuistiken]
Lucie Hubertová
Language Czech Country Czech Republic
Document type Case Reports
NLK
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
from 2010 to 2020
- Keywords
- školní psycholog,
- MeSH
- Child MeSH
- Emigrants and Immigrants psychology education MeSH
- Mainstreaming, Education methods organization & administration MeSH
- Humans psychology MeSH
- Psychology, Educational methods manpower education MeSH
- Child Development Disorders, Pervasive psychology MeSH
- Child Guidance methods education MeSH
- Schools organization & administration MeSH
- Education organization & administration manpower MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Humans psychology MeSH
- Male MeSH
- Female MeSH
- Publication type
- Case Reports MeSH
Po roce 1990 začali na školách působit první školní psychologové. Přesto stále minimum základních, středních a vyšších odborných škol poskytuje služby školního psychologa. Příspěvek se zabývá problematikou v ČR relativně nové a zatím málo zavedené profese školního psychologa. V příspěvku je diskutována problematika pracovní náplně, na kazuistikách je pak demonstrován přínos profese školního psychologa pro školu. Pro kvalitní výkon profese je však nutná ucelená profesní podpora, zejména celoživotní vzdělávání a ověřování odborných kvalit, což je potřeba ještě rozvíjet.
Nach 1990 begannen in Schulen die ersten Schulpsychologen zu arbeiten. Dennoch bieten die mindesten primären, sekundären und höheren berufsbildenden Schulen Dienstleistungen des Schulpsychologen. Der Artikel befasst sich mit dem in der Tschechischen Republik relativ neuen und wenig etablierten Beruf des Schulpsychologen. Der Beitrag behandelt die Frage der Arbeitsstruktur. Auf Kasuistiken werden die Vorteile des Schulpsychologen in der Schule demonstriert. Die Qualität des Schulpsychologen hängt auch mit einer umfassenden fachlichen Unterstützung, insbesondere Weiterbildung und der Überprüfung der professionellen Qualität, die noch entwickelt werden muss, zusammen.
School Psychologist: What Importance Does He/She Have for School? Case Studies from Practice
Schulepsychologie: Welchen Wert har er für die Schule. Kasuistiken
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc14077567
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20141104205713.0
- 007
- ta
- 008
- 141101s2014 xr f 000 0cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng $b ger
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Hubertová, Lucie $7 uk2010365706 $u Katedra pedagogiky a psychologie, Fakulta přírodověd- ně-humanitní a pedagogická, TUL Liberec a VOŠ JABOK, Praha
- 245 10
- $a Školní psycholog: Jaký má význam pro školu? Kazuistiky z praxe / $c Lucie Hubertová
- 246 31
- $a School Psychologist: What Importance Does He/She Have for School? Case Studies from Practice
- 246 31
- $a Schulepsychologie: Welchen Wert har er für die Schule. Kasuistiken.
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Po roce 1990 začali na školách působit první školní psychologové. Přesto stále minimum základních, středních a vyšších odborných škol poskytuje služby školního psychologa. Příspěvek se zabývá problematikou v ČR relativně nové a zatím málo zavedené profese školního psychologa. V příspěvku je diskutována problematika pracovní náplně, na kazuistikách je pak demonstrován přínos profese školního psychologa pro školu. Pro kvalitní výkon profese je však nutná ucelená profesní podpora, zejména celoživotní vzdělávání a ověřování odborných kvalit, což je potřeba ještě rozvíjet.
- 520 9_
- $a After the year of 1990 the first school psychologists started to work at schools. Nevertheless only a few elementary and secondary schools provide services of a school psychologist. The article is focused on rather new profession of a school psychologist in the Czech Republic. It deals mainly with the description of work tasks. An asset of a school psychologist for the school is demonstrated on cases from the author’s practice. Professional support for school psychologists, especially professional long-life education is a necessary precondition for providing high-quality psychological services at schools.
- 520 9_
- $a Nach 1990 begannen in Schulen die ersten Schulpsychologen zu arbeiten. Dennoch bieten die mindesten primären, sekundären und höheren berufsbildenden Schulen Dienstleistungen des Schulpsychologen. Der Artikel befasst sich mit dem in der Tschechischen Republik relativ neuen und wenig etablierten Beruf des Schulpsychologen. Der Beitrag behandelt die Frage der Arbeitsstruktur. Auf Kasuistiken werden die Vorteile des Schulpsychologen in der Schule demonstriert. Die Qualität des Schulpsychologen hängt auch mit einer umfassenden fachlichen Unterstützung, insbesondere Weiterbildung und der Überprüfung der professionellen Qualität, die noch entwickelt werden muss, zusammen.
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D004493
- 650 _2
- $a pedagogická psychologie $x metody $x pracovní síly $x výchova $7 D011588
- 650 _2
- $a školy $x organizace a řízení $7 D012574
- 650 _2
- $a poradenství pro děti $x metody $x výchova $7 D002660
- 650 _2
- $a integrovaná výuka $x metody $x organizace a řízení $7 D008282
- 650 _2
- $a lidé $x psychologie $7 D006801
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a emigranti a imigranti $x psychologie $x výchova $7 D054242
- 650 _2
- $a pervazivní vývojové poruchy u dětí $x psychologie $7 D002659
- 653 00
- $a školní psycholog
- 655 _2
- $a kazuistiky $7 D002363
- 773 0_
- $t Psychologie pro praxi $x 1803-8670 $g Roč. 49, č. 1-2 (2014), s. 123-129 $w MED00166190
- 856 41
- $u https://karolinum.cz/data/clanek/964/PPP_1-2_2014_11_Hubertova.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4251 $c 595 b $y 4 $z 4
- 990 __
- $b ABA008 $a 20141010154254
- 991 __
- $a 20141104205720 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1045695 $s 876544
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2014 $b 49 $c 1-2 $d 123-129 $i 1803-8670 $m Psychologie pro praxi $n Psychol. praxi $x MED00166190
- LZP __
- $a NLK 2014-01/jp