Detail
Článek
Abstrakt
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Promoting health in school curriculum - curriculum goals and strategies for their implementation in primary schools [Podpora zdraví ve školních vzdělávacích programech – cíle kurikula a strategie jejich realizace na základních školách]

Eva Marádová

. 2011 ; () : 97-106.

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15006398

Digitální knihovna NLK
Zdroj

Rámcové vzdělávací programy v souladu s evropskou strategií podpory zdraví vycházejí z předpokladu, že poznávání a praktické ovlivňování rozvoje a ochrany zdraví se stane jednou z priorit školního vzdělávání, a vymezují cíle výchovy ke zdraví. Dosavadní zkušenosti ze základních škol ukazují, že proměna kurikula právě v této oblasti klade na školy zvýšené nároky. Proto při tvorbě školního vzdělávacího programu není vždy respektován celostní přístup k dané problematice tak, aby výchova ke zdraví mohla významně přispívat k rozvoji klíčových kompetencí žáků. V příspěvku jsou předloženy dílčí výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v r. 2009 na 160 vybraných základních školách. Použitá metodika umožnila systematicky sledovat, do jaké míry jsou požadavky rámcového kurikula realizovány v praxi.

Framework educational programmes are based on the assumption that knowledge and practical infl uence on health development and protection will become one of the priorities in school education and they defi ne the objectives of Health Education in accordance with the European strategy for health promotion. Past experience from primary schools shows that the transformation of curricula in this area puts increased demands on schools. Therefore a holistic approach to the issue so that Health Education could signifi cantly contribute to the development of pupils’ key competencies is not always respected in the creation of school curricula. This paper presents preliminary results of a survey which took place at 160 selected primary schools in 2009. The methodology enabled systematic monitoring to what extent the requirements of the framework curriculum were implemented in practice.

Podpora zdraví ve školních vzdělávacích programech – cíle kurikula a strategie jejich realizace na základních školách

Škola a zdraví pro 21. století

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15006398
003      
CZ-PrNML
005      
20150430145958.0
007      
ta
008      
150219s2011 xr f 100 0eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Marádová, Eva, $d 1951- $7 jn20001227467 $u Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Praha
245    10
$a Promoting health in school curriculum - curriculum goals and strategies for their implementation in primary schools / $c Eva Marádová
246    31
$a Podpora zdraví ve školních vzdělávacích programech – cíle kurikula a strategie jejich realizace na základních školách
500    __
$a Škola a zdraví pro 21. století
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Rámcové vzdělávací programy v souladu s evropskou strategií podpory zdraví vycházejí z předpokladu, že poznávání a praktické ovlivňování rozvoje a ochrany zdraví se stane jednou z priorit školního vzdělávání, a vymezují cíle výchovy ke zdraví. Dosavadní zkušenosti ze základních škol ukazují, že proměna kurikula právě v této oblasti klade na školy zvýšené nároky. Proto při tvorbě školního vzdělávacího programu není vždy respektován celostní přístup k dané problematice tak, aby výchova ke zdraví mohla významně přispívat k rozvoji klíčových kompetencí žáků. V příspěvku jsou předloženy dílčí výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v r. 2009 na 160 vybraných základních školách. Použitá metodika umožnila systematicky sledovat, do jaké míry jsou požadavky rámcového kurikula realizovány v praxi.
520    9_
$a Framework educational programmes are based on the assumption that knowledge and practical infl uence on health development and protection will become one of the priorities in school education and they defi ne the objectives of Health Education in accordance with the European strategy for health promotion. Past experience from primary schools shows that the transformation of curricula in this area puts increased demands on schools. Therefore a holistic approach to the issue so that Health Education could signifi cantly contribute to the development of pupils’ key competencies is not always respected in the creation of school curricula. This paper presents preliminary results of a survey which took place at 160 selected primary schools in 2009. The methodology enabled systematic monitoring to what extent the requirements of the framework curriculum were implemented in practice.
650    _2
$a programy Healthy People $7 D040361
650    12
$a školy $7 D012574
650    12
$a zdravotní výchova $x metody $x organizace a řízení $7 D006266
650    _2
$a kurikulum $7 D003479
650    _2
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069
650    _2
$a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a příprava učitelů $7 D000070260
653    00
$a výchova ke zdraví
653    00
$a školní vzdělávací program
773    0_
$t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 97-106 $w MED00184306
910    __
$a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150430150303 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1063542 $s 889182
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2011 $d 97-106 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
LZP    __
$c NLK104 $d 20150416 $a NLK 2015-08/pk

Najít záznam