-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Promoting health in school curriculum - curriculum goals and strategies for their implementation in primary schools [Podpora zdraví ve školních vzdělávacích programech – cíle kurikula a strategie jejich realizace na základních školách]
Eva Marádová
Jazyk angličtina Země Česko
Digitální knihovna NLK
Zdroj
- Klíčová slova
- výchova ke zdraví, školní vzdělávací program,
- MeSH
- dítě MeSH
- hodnotící studie jako téma MeSH
- kurikulum MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- příprava učitelů MeSH
- programy Healthy People MeSH
- školy * MeSH
- výchova a vzdělávání pracovní síly MeSH
- zdravotní výchova * metody organizace a řízení MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
Rámcové vzdělávací programy v souladu s evropskou strategií podpory zdraví vycházejí z předpokladu, že poznávání a praktické ovlivňování rozvoje a ochrany zdraví se stane jednou z priorit školního vzdělávání, a vymezují cíle výchovy ke zdraví. Dosavadní zkušenosti ze základních škol ukazují, že proměna kurikula právě v této oblasti klade na školy zvýšené nároky. Proto při tvorbě školního vzdělávacího programu není vždy respektován celostní přístup k dané problematice tak, aby výchova ke zdraví mohla významně přispívat k rozvoji klíčových kompetencí žáků. V příspěvku jsou předloženy dílčí výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v r. 2009 na 160 vybraných základních školách. Použitá metodika umožnila systematicky sledovat, do jaké míry jsou požadavky rámcového kurikula realizovány v praxi.
Framework educational programmes are based on the assumption that knowledge and practical infl uence on health development and protection will become one of the priorities in school education and they defi ne the objectives of Health Education in accordance with the European strategy for health promotion. Past experience from primary schools shows that the transformation of curricula in this area puts increased demands on schools. Therefore a holistic approach to the issue so that Health Education could signifi cantly contribute to the development of pupils’ key competencies is not always respected in the creation of school curricula. This paper presents preliminary results of a survey which took place at 160 selected primary schools in 2009. The methodology enabled systematic monitoring to what extent the requirements of the framework curriculum were implemented in practice.
Podpora zdraví ve školních vzdělávacích programech – cíle kurikula a strategie jejich realizace na základních školách
Škola a zdraví pro 21. století
Bibliografie atd.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15006398
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150430145958.0
- 007
- ta
- 008
- 150219s2011 xr f 100 0eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Marádová, Eva, $d 1951- $7 jn20001227467 $u Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Praha
- 245 10
- $a Promoting health in school curriculum - curriculum goals and strategies for their implementation in primary schools / $c Eva Marádová
- 246 31
- $a Podpora zdraví ve školních vzdělávacích programech – cíle kurikula a strategie jejich realizace na základních školách
- 500 __
- $a Škola a zdraví pro 21. století
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Rámcové vzdělávací programy v souladu s evropskou strategií podpory zdraví vycházejí z předpokladu, že poznávání a praktické ovlivňování rozvoje a ochrany zdraví se stane jednou z priorit školního vzdělávání, a vymezují cíle výchovy ke zdraví. Dosavadní zkušenosti ze základních škol ukazují, že proměna kurikula právě v této oblasti klade na školy zvýšené nároky. Proto při tvorbě školního vzdělávacího programu není vždy respektován celostní přístup k dané problematice tak, aby výchova ke zdraví mohla významně přispívat k rozvoji klíčových kompetencí žáků. V příspěvku jsou předloženy dílčí výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v r. 2009 na 160 vybraných základních školách. Použitá metodika umožnila systematicky sledovat, do jaké míry jsou požadavky rámcového kurikula realizovány v praxi.
- 520 9_
- $a Framework educational programmes are based on the assumption that knowledge and practical infl uence on health development and protection will become one of the priorities in school education and they defi ne the objectives of Health Education in accordance with the European strategy for health promotion. Past experience from primary schools shows that the transformation of curricula in this area puts increased demands on schools. Therefore a holistic approach to the issue so that Health Education could signifi cantly contribute to the development of pupils’ key competencies is not always respected in the creation of school curricula. This paper presents preliminary results of a survey which took place at 160 selected primary schools in 2009. The methodology enabled systematic monitoring to what extent the requirements of the framework curriculum were implemented in practice.
- 650 _2
- $a programy Healthy People $7 D040361
- 650 12
- $a školy $7 D012574
- 650 12
- $a zdravotní výchova $x metody $x organizace a řízení $7 D006266
- 650 _2
- $a kurikulum $7 D003479
- 650 _2
- $a hodnotící studie jako téma $7 D005069
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 650 _2
- $a příprava učitelů $7 D000070260
- 653 00
- $a výchova ke zdraví
- 653 00
- $a školní vzdělávací program
- 773 0_
- $t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 97-106 $w MED00184306
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150430150303 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1063542 $s 889182
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2011 $d 97-106 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150416 $a NLK 2015-08/pk